matematykaszkolna.pl
podłogi john2:
 1 
Wie ktoś, jak narysować f(x) = 2x − [x +

] ?
 2 
 1 
Dodam, że umiem narysować f(x) = x − [x +

]
 2 
27 cze 18:44
Mila:
 1 
Czy zapis [x+

] oznacza cechę liczby?
 2 
27 cze 19:13
john2: Tak.
 1 
Do wykresu x − [x +

] doszedłem, przesuwając funkcję g(x) = x − [x].
 2 
27 cze 19:16
john2: Właściwie to zadanie jest takie:
 1 
Narysować f(x) = | [x +

] − x |
 2 
To zrobiłem. Teraz: narysować g(x) = f(x) + x
 1 
g(x) = | [x +

| − x | + x
 2 
 1 
g(x) = | x − [x +

| | + x
 2 
Rozbiłem na przypadki.
 1 
Dla x∊<k,k +

) funkcja ma postać
 2 
 1 
g(x) = 2x − [x +

|
 2 
27 cze 19:23
Mila: rysunek Może tak: g(x)=[x]
 1 
h(x)=[x+

]
 2 
 1 1 
x∊<−

,

)
 2 2 
h(x)=0 f(x)=2*x−0=2x
 1 3 
x∊<

,

)
 2 2 
h(x)=1 f(x)=2*x−1 dla ujemnych wartości h(x)
 3 3 
x∊<−

,−

)
 2 2 
h(x)=−1 f(x)=2*x−(−1)=2x+1 itd
 1 
f(x)=2x−[x+

]
 2 
27 cze 20:25
john2: Coś pięknego. Dzięki!
27 cze 20:41
Mila: emotka
27 cze 21:16