matematykaszkolna.pl
równanie ;) jack : 9<x2 ?/////? help me
25 maj 17:27
J: 9 − x2 < 0 ⇔ (3−x)(3−x) < 0
25 maj 17:29
J: (3−x)(3+x) < 0 ⇔ x ∊ (−,3) U (3,+)
25 maj 17:30
stefania : a jak to zapisac tak jak zadanie tak ? 9<x2 9−x2<0 (3−x)(3−x) <0
25 maj 17:30
stefania : napiszesz mi to J tak całosc plrosze
25 maj 17:30
5-latek: J emotka Rozwiazales nierownosc a nie równanie
25 maj 17:31
J: no ... tam chyba jest nierówność emotka
25 maj 17:32
5-latek: pewnie chodzi o nierownosc Tylko z e autor postu nie rozróżnia nierownosci od równania
25 maj 17:35
stefania : to napiszesz mi całość tego przykładu plissssssss
25 maj 17:42
5-latek: rysunekPani Stefanio . Twój post 17:30 2 linijki dobrze trzecia linijka zle Patrz post wyżej jak ma być Skad to się wzielo Otoz 9−x2= (3−x)(3+x) wzielo się to ze wzoru skroconego mnożenia a2−b2=(a+b)(a−b) zobacz ze 9=32 wiec 9−x2= 32−x2 i patrz teraz na wzor czyli nasze a=3 i naszse b =x Już wiadomo skad ? Teraz 9−x2ma być mniejszse od zera wiec najlepiej narysować wykres funkcji f(x)=y=9−x2 Ale z e 9=x2= (x+3)(x−3) zobacz ze teraz mamy postac iloczynowa funkcji kwadratowej a ztej postaci odczytujemy miejsca zerowe od razu czyli x+3=0 to x=−3 i x−3=0 to x=3 Szkicujemy sobie przybliżony wykres tej funkcji (będzie to parabola Czy już widzisz w jaich przedziałach ta nierownosc jest <0 ? tam gdzie wykres lezy pod osia OX Koleczka przy miejscach zerowych sa niezamalowane bo mamy nierownosc ostra czyli < anie slaba czyli ≤
25 maj 18:00
5-latek: emotka
25 maj 18:21