matematykaszkolna.pl
naszkicuj wykres weww: Naszkicuj wykres y=|ctgx−1| jak to będzie szło?
17 maj 18:36
5-latek: 1. Rysujemy wykres y= ctg(x) 2. Wykres y=ctg(x) przesuwamy o 1 jednostke w dol i mamy y=ctg(x)−1 3 Na wykres y=ctg(x)−1 nakładamy wartość bezwzgledna i mamy wykres y=|ctg(x)−1|
17 maj 18:39
weww: Wartość bezwzględna czyli ? Głupie pytanie ale cóż kto pyta nie błądzi.
17 maj 18:46
5-latek: Wiesz co to jest wartość bezwzgledna ? np. |12|= 12 a np. |−15|= −(−15)=15 czyli jak ona zawsze jest ? Odpoweidz na to pytanie najpierw
17 maj 18:48
Marek216: Symetria OX części wykresu pod osią OX odbijasz symetrycznie na drugą stronę i gotowe (tylko pod osią nic nie może być dlatego wykres podstawowy najlepiej robić linią przerywaną).
17 maj 18:52
5-latek: I dalej nie będzie wiedział
17 maj 18:53
Marek216: Dlaczego tak myślisz ?
17 maj 18:54
5-latek: Czesc emotka Jeśli pyta o wartość bezwzgledna to znaczy z e nie rozumie tego . Wiec trzeba to wytlumaczyc mu .
17 maj 18:56
weww: Czyli dół mam odbić na górze?
17 maj 18:56
17 maj 18:57
5-latek: Najpierw odpowiedz na moje pytanie
17 maj 18:58
Marek216: A fakt trochę dla mnie niepojęte, że ktoś bierze się za przekształcenia funkcji skoro nie ma pojęcia co to wartość bezwzględna i dlatego myślałem, że po prostu nie potrafi sobie wyobrazić tego wykresu. emotka
17 maj 18:58
Marek216: weww komputer zawsze dobrze zrobi jak dobrze wpiszesz
17 maj 18:59
5-latek: Tak widzisz Marku jest emotka
17 maj 19:00
Marek216: Weź to na rozum z wartości bezwzględnej otrzymujesz zawsze liczbę ≥0, czyli dla nieujemnych wartości wykres się nie zmienia a dla ujemnych zmienia się znak wartości na przeciwny np. I−5I=5 czyli było na dole a teraz jest na górze w takiej samej odległości od OX pionowo.
17 maj 19:02
Marek216: emotka .
17 maj 19:02
5-latek: Marek a jak matura Ci poszla ?
17 maj 19:04
Marek216: Trochę skopałem rozszerzenie, pewnie angielski na który się nie uczyłem bd lepiej ale możliwe, że tyle wystarczy, zobaczymy.
17 maj 19:05
5-latek: badzmy dobrej myśli emotka W tamtym roku tak samo było z Saizou Bardzo dobrze rozwiazywal zadania a na maturze miał 73% z rozszerzenia . Ale on był dobry z matematyki (chyba miał słabszy dzień . Może tak samo było z Toba
17 maj 19:09
Marek216: Szczerze mówiąc to powinienem bez problemu napisać na 82−88 % ale zrobiłem proste błędy rachunkowe, nwm z czego to wynika może jeszcze nie mam sprawności rachunkowej, może zacząłem za późno. Teraz trochę żałuję, że wszystko robiłem zawsze na maxa a nie skupiłem się tylko na tej jednej rzeczy. Ale co tam jak nie dzienne to zaoczne i po semestrze spróbuje się przenieść na dzienne. W wakacje bd dużo czasu na matematykę po pracy emotka.
17 maj 19:15
hehe: Zazdroszczę wam, że tak potraficie tą matmę. Ja nawet nie będę podchodził do matury bo i tak nie zdam.
17 maj 19:18