matematykaszkolna.pl
Kalkulator, macierze Draghan: Kalkulator! Mam DAYMONA RS−700N, to jest tańszy klon CASIO fx 570 ES. Wygląda to to tak mniej więcej: http://e.nuestromercado.e3.pe/images/128979/calculadora-casio-fx-570-es10601675_3_2009119_0_12_31.jpg http://static1.skapiec.pl/3407119-1-1-5-daymon-rs-700n.jpg Potrzebuję nim mnożyć i odejmować macierze, a instrukcja nie pomaga... Przy obliczaniu wyznacznika wg instrukcji wyskakuje mi SYNTAX−ERROR, chociaż wynik i tak się wpisuje do macierzy... O.o Potrafi ktoś z Was operować w trybie MATRIX tego ustrojstwa i mógłby mi pomóc...? W zasadzie to wszystkie kalkulatory tej samej klasy są praktycznie takie same, więc jeśli ktoś kiedyś operował na macierzach takim lub podobnym kalkulatorem − z chęcią go wysłucham. emotka
14 maj 21:16
Braun: Casio taki jak napisałeś dokładnie emotka
14 maj 21:32
Braun: może to Cię jakoś uratuję tymczasowo http://www.naukowiec.org/macierz.html
14 maj 21:34
Draghan: Dzięki bardzo. emotka Niestety, umiem ręcznie te działania przeprowadzać... Tylko że właśnie potrzebuję instrukcji, jak się posłużyć w tym celu kalkulatorem. Na kolokwium z przedmiotu "metody numeryczne" nie będzie czasu na ręczne operacje na macierzach, a te będą dość częste... Już sobie poradziłem z wyznacznikiem odejmowaniem. emotka Jeszcze tylko muszę rozgryźć mnożenie.
14 maj 21:49
Draghan: wyznacznikiem i odejmowaniem*
14 maj 21:49
14 maj 21:58
Draghan: Super, dzięki jeszcze raz. emotka Może coś z tego tematu się uda wyjąć. emotka Wgl u mnie w instrukcji też jest napisane, że klawisz [AC] przechodzi do działań na macierzach, a tymczasem... Przechodzi do stanu "all clear". Czyli takiego, jaki jest zaraz po włączeniu. Już umiem jako−tako liczyć, co potrzebuję, tylko ZAWSZE wyskakuje SYNTAX−ERROR, po czym i tak wyświetla poprawny wynik. Zabawne.
14 maj 22:07
Draghan: Aaaaaa! Już wiem! Po [AC] trzeba znów wrócić do trybu MATRIX. Dzięki Ci, Braun, ratujesz mi życie
14 maj 22:09
bezendu: Powodzenia, u mnie na kolokwium nie wolno mieć kalkulatora.
14 maj 22:12
Draghan: Na matmie to nie można... Ale na metodach numerycznych? Tak po prawdzie, to do tego powinny być komputery i powinniśmy pisać programy na tych zajęciach... emotka
14 maj 22:13
kyrtap: w ogóle po co na kołach z analizy kalkulator? policzyć 1 + 3
14 maj 22:14
Draghan: Mi się często zdarza napisać takiego chochlika, np. 2 − 2 = 2...
14 maj 22:17