matematykaszkolna.pl
matematyka ewa25: wyraz ogolny ciagu an dany jest wzorem an=4/n2(1+2+3+...+n)zbadaj monotonicznosc ciagu an
13 maj 14:11
J: zapis niejasny
13 maj 14:14
ewa25: tylko tyle
13 maj 14:15
===: zapisałaś
 4 
an=

... tak ma być
 n2(1+2+3+...+n) 
czy:
 4 
an=

(1+2+3+...+n)
 n2 
13 maj 14:20
ewa25: tak
13 maj 14:22
ewa25: ten drugi
13 maj 14:23
J:
 2(n+1) 
an =

.. i lczysz: an+1 − an =
 n 
13 maj 14:27
ewa25: a dalej
13 maj 14:28
J:
 2(n+2) 2(n+1) 
oblicz:


= ...?
 n+1 n 
13 maj 14:30
===:
 4 1+n 4n+4n2 2n+2 2 
an=

*

n=

=

=2+

... i wnioskuj −emotka
 n2 2 2n2 n n 
13 maj 14:30
ewa25: tzn j
13 maj 14:37
Maks Paradys: ciemność widzę
13 maj 14:41
ewa25: bardzo smieszne
13 maj 14:46
ewa25: nie wszyscy musz rozumiec matematyke
13 maj 14:47
ewa25: kazdy jes z czego innego dobry
13 maj 14:47
===: rysunek Przedstawiłem sposób troszkę inny niż an+1−an
 2 
Zauważ, że f(n)=2+

to funkcja wymierna
 n 
Jej wykres zobacz tu https://matematykaszkolna.pl/strona/157.html Kolejne wyrazy ciągu an "układają się" na wykresie f(n) dla n∊N+ f(n)− jest malejąca ... zatem an ...?
13 maj 14:59
Maks Paradys: "nie wszyscy muszą rozumieć matematykę" − czy także ktoś, kto chce mieć wykształcenie na określonym poziomie?
13 maj 15:06
===:
 an+1 
możesz też przeanalizować

 an 
2(n+1)+2 

n+1 
 2n+4 n 

=

*

=...
2n+2 

n 
 n+1 2(n+1) 
13 maj 15:08
J:
 1 1 
tutaj leży problem z dodaniem:

+

... , a Ty proponujesz analizę emotka
 2 3 
13 maj 15:10
===: ... chyba już zainteresowanie prysło −emotka Ewa jest dobra w innych dziedzinach −emotka
13 maj 15:18
J: emotka
13 maj 15:19
ewa25: dzieki
13 maj 15:49
===:emotka
13 maj 15:53
ewa25: mam tylko zbadac
13 maj 15:54
ewa25: emotka
13 maj 16:00
===: wszystko zaczyna się od diagnozy −emotka
13 maj 16:07
ewa25: Aha
14 maj 11:08