matematykaszkolna.pl
Matura Godzio: Witam wszystkich, głównie stałych bywalców bo mam do was pytanie emotka Co sądzicie o maturze rozszerzonej? Niby wprowadzili elementy analizy matematycznej, ale czy to podwyższyło poziom? Moim zdaniem matura rozszerzona była dość prosta i może z 2 zadania mogły sprawić jakieś problemy dla uczących się systematycznie...
8 maj 16:02
daras: dla mnie była bardzo prosta emotka bo zdawałem ją ....dawno temu i tez był rachunek różniczkowy
8 maj 16:09
daras: nie wiem czego uczą teraz? ale tak jak i gdzie indziej za dużo jest...urzędników, wyciął bym to to w pień albo zredukował do 20% i od razu wszystkim byłoby lepiejemotka pozdrawiam juvenaliowo
8 maj 16:10
daras:
8 maj 16:10
Eta: Polać darasowi
8 maj 16:12
Eta: Ja oceniam tę maturę na bardzo, bardzo, bardzo .... łatwą emotka
8 maj 16:13
Saizou : Teraz Pani minister będzie mówić jakie to reforma przyniosła zmiany na lepsze emotka A co do matury, to była prosta, o wiele bardziej schematyczna niż ubiegłoroczna. Pierwsze 5 zadań to iście poziom podstawowy Granica: bardzo łatwa (chyba trudniejsze byłoby zakodowanie wyniku emotka zad.7 to też podstawy a dalej nie analizowałem, tylko przejrzałem wiec się nie wypowiem
8 maj 16:15
Eta: emotka
8 maj 16:15
A: Jak oceniacie tą dla technikum?
8 maj 16:16
Eta: Też bardzo łatwa emotka
8 maj 16:19
Kacper: Eta która była dla ciebie trudna?
8 maj 16:23
Marek216: Przepraszam ale mógłby ktoś rozwiąązać maturę dla technikum, wszyscy podają tylko wyniki dla liceum. Jeżeli macie jakiś link to proszę go podać.
8 maj 16:25
8 maj 16:26
Marek216: Ale ja nie chce arkusza tylko rozwiązania, każdy rozwiązuje dla liceum a o technikach się już zapomina.
8 maj 16:28
Patryk: Pewnie przez to, że nas było tylko 7000 zdających, a z LO 50000
8 maj 16:29
Eta: Łatwiejsza była nowa (prawie podstawa + pochodne łatwiutka granica)
8 maj 16:30
Marek216: Tylko 7 tys.?
8 maj 16:30
kyrtap: Eta a o mnie co myślisz? ^^
8 maj 16:32
Martiminiano: Mimo, że po głupich błędach mój wynik będzie oscylował w okolicach 60−70%, to muszę przyznać, że matura była prosta. Żałuję, bo można było zrobić fajny wynik, a tak to skopałem. Chyba sparaliżował mnie wynik w zadaniu z parametrem i z przekątną w czworokącie wpisanym w okrąg.
8 maj 16:32
Marek216: Eta powinno być na równym poziomie, powiem brzydko ale robienie 2 matur łatwiejszej i trudniejszej to zwykłe chu**** .
8 maj 16:32
Patryk: "Chęć zdawania egzaminu z matematyki na poziomie rozszerzonym zadeklarowało około 50,8 tys. maturzystów z liceów ogólnokształcących i około 7,7 tys. maturzystów z techników." Źródła niestety ci już nie podam, jak chcesz to wyguglaj. To słabo, że nowa była łatwiejsza A dużo łatwiejsza? Jest co przeżywać? Bo poziom powinien być wyrównany.
8 maj 16:33
Patryk: W tym roku licealiści już musieli pisać obowiązkowo jedną maturę na rozszerzonym?
8 maj 16:35
Metis: Tak.
8 maj 16:36
J.: dla techników było niby trudne? zwykłe zadanie z modułami za 4 punkty, to chyba jakieś żarty... matura dla liceów byla zdecydowanie trudniejsza
8 maj 16:42
12: Ta, każdy Ci powie o swoim ogródku. Takie gadanie bez pokrycia jakiegokolwiek..
8 maj 16:44
Eta: emotka
8 maj 16:45
kyrtap: Eta opowiedz o swoim ogródku emotka
8 maj 16:45
Eta: Właśnie wykluły się 2 małe gołębie grzywacze emotka
8 maj 16:46
kyrtap: tak? ekstra młode zawsze fajnie wyglądają
8 maj 16:48
Kacper: Dobra zaraz wzucę rozwiązania technikum, tylko muszę opanować umieszczanie obrazków
8 maj 16:50
kyrtap: Ja mam mieszane uczucia do tych matur
8 maj 16:53
daras: PS> pewniej bym nie zdał w tym roku właśnie ze względu na to trudne kodowanie wyników jaki oszołom z ministerialnego fotela to wymyslił
8 maj 16:54
kyrtap: może chcą przygotować maturzystów to wypełniania pitów emotka
8 maj 16:58
Marek216: KAcper, bd bardzo wdzięczny za odp. dla technikum, bo wszyscy o nas zapomnieli . Bd tak do 20 min czy dłużej trzeba czekać ?
8 maj 16:58
Kacper: No w 20 minut to nie zrobię, bo arkusz dopiero czytam emotka
8 maj 16:59
8 maj 17:02
8 maj 17:10
sergi: Kacprze, czy w pierwszym zadaniu, jeżeli jest podana dziedzina w poleceniu trzeba było ją znowu przepisywać? Czy uwalą za to pkt?
8 maj 17:14
Marek216: JA nie przepisywałem napisałem tylkp L=....=P
8 maj 17:15
sergi: No właśnie ja tak samo. Doprowadziłem Lewą stronę do prawej z polecenia i napisałem = P i jeszcze L=P Może nie uwalą
8 maj 17:17
bezendu: daras Juwe Juwenalia, kto nie pije ten .... a co do matury 2015 prostsza od 2014 emotka
8 maj 17:18
Kacper: Zadanie 3 http://zapodaj.net/f8b6377e0f41e.jpg.html Mam nadzieję, że nie ma literówek. emotka
8 maj 17:23
sergi: Kacper, orientujesz się w tym pytaniu?
8 maj 17:23
mma: Kacper Co sądzisz o takim rozwiązaniu pierwszego? http://zapodaj.net/14289e50b8eda.jpg.html
8 maj 17:32
Kacper: sergi będzie ok. mma sposób ok, tylko napisałbym komentarz: "wykonujemy przekształcenia równoważne". Zadanie 4 http://zapodaj.net/450dfc5ebcd30.jpg.html
8 maj 17:38
mma: Uważasz że to kluczowe i warte punkt? Udowodniłem że strony są równoważne, wydaje mi się że w sam raz pod klucz na zadanie za 3 punkty.
8 maj 17:41
Kacper: mma ciężko stwierdzić, bo nie pamiętam, żeby w kluczu pisali o odejmowainu za to. Z punktu widzenia matematyki natomiast, to ważne.
8 maj 17:46
8 maj 17:53
8 maj 17:53
8 maj 18:01
sergi: W tym 7 serio tyle wystarcza? Bo ja jeszcze próbowałem coś kminić żeby udowodnić, że są 2 pary równoległe xdd Ale chyba jednak niepotrzebnie czas traciłem xd
8 maj 18:09
Kacper: Romb, to czworokąt, który ma 4 boki równej długości emotka
8 maj 18:11
sergi: emotka W takim razie, to zadanie było najprostsze na tej maturze xd
8 maj 18:11
sergi: Najmniej czasochłonne*
8 maj 18:11
Sooko: Ja na razie 6/6 dobrze, 7. "najłatwiejsze" zawaliłem głupim założeniem, że jest to trapez równoramienny...
8 maj 18:14
8 maj 18:14
Patryk: Kacper, z góry dzięki za odp czekam na pozostałe 3
8 maj 18:15
Wojtek z Łączności: Kacper, dokladnie tym samym dlugopisem pisalem Matury
8 maj 18:19
sergi: nom emotka Super, Kacper. Wielkie dzięki emotka Czekamy dalej
8 maj 18:19
Patryk: Wyczuwam 80%+ Jest dobrze
8 maj 18:20
Patryk: Jak myślicie. Jak w zadaniu 3 (z parametrem) uwaliłem jeden warunek, bo zapomniałem o jedynce w liczniku (u Kacpra jest to II) to dostane 3, czy 4 pkty?
8 maj 18:22
sergi: No ja mam bazę 88% albo 90% xD Bo pokonał mnie ostrosłup
8 maj 18:22
sergi: więc lipa xD
8 maj 18:22
Patryk: ja coś tam wystrugałem. Wątpię, że wynik końcowy mi uznają, ale tok rozumowania chyba mam poprawny Ja i tak chcę na PG iśc, a tam w tamtym roku by mi 65% wystarczyło, więc jest dobrze
8 maj 18:26
Sooko: Myślicie, że będą podobne progi jak w tamtym roku ? emotka
8 maj 18:27
Kacper: Zadanie 9 http://zapodaj.net/2c7ff7d512ac2.jpg.html (3 zdjęcie mam nadzieję, że widać )
8 maj 18:27
Patryk: Własnie się zastanawiam. Jedyni piszą, że była łatwa matura, drudzy, że trudna. Ciężko określić. Najlepiej jakby jacyś fachowcy porównali poziom trudności z maturami z zeszłego roku
8 maj 18:28
Kejt: PG, jaki wydział/ kierunek? Zapraszam
8 maj 18:28
Wojtek z Łączności: Poczekaj na zestawienie jak beda wyniki − tym juz mozna sie w miare sugerowac.
8 maj 18:29
sergi: Nom, pewnie będą zestawienia jak co roku.
8 maj 18:30
Patryk: Kejt, Informatyka wita gości Na czym jesteś?
8 maj 18:31
Kejt: Hahaha, na infie 2 rok
8 maj 18:32
Kejt: Godzio co do Twojego pytania, to faktycznie nad ~2 trzeba było się zastanowić..ale jak zobaczyłam te zamknięte, to aż sprawdziłam, czy na pewno otworzyłam rozszerzoną, nie podstawę
8 maj 18:34
Patryk: Polecasz? Bo trochę się napaliłem i na 100% tam idę, tylko jeszcze się zastanawiam czy zaoczne, czy dzienne.
8 maj 18:35
sergi: Wojtek, kto Cię uczył majcy? emotka
8 maj 18:35
Godziu: @ Kacper Ile myślisz mógłbym dostać za 9 zadanie jeśli mam policzone do momentu podstawienia odległości prostej od punktu ? Praktycznie ostatnie działanie coś źle policzyłem (podnosiłem do kwadratu) i nie umiałem dalej 3 pkt?
8 maj 18:36
Wojtek z Łączności: Mnie w sensie ?
8 maj 18:38
sergi: ta
8 maj 18:38
Kejt: Powiem tak, jestem na dziennych i zapieprz jest konkretny.. większość prowadzących w porządku (nie żebyś zaliczał na podstawie obecności, ale nie starają się uwalić.. ) ogólnie nie zmieniłabym kierunku trochę lakonicznie, ale nie wiem o czym pisać, jakby co pytaj śmiało ^^
8 maj 18:39
sergi: mówię o technikum xd nauczyciel xd
8 maj 18:39
Wojtek z Łączności: Pasznicka
8 maj 18:39
sergi: Nie kojarzę kobiety
8 maj 18:40
Patryk: No to fajnie A jak jest z fizyką? Bo u mnie w technikum do bani nauczyciele i mam lekkie zaległości, cięzko jest? No i chyba jest tylko na 1 roku? A masz znajomych z zaocznych? Chwalą sobie? Bo zastanawiam sie, że fajnie jakbym znalazł robotę jakąś w tygodniu związaną z informatyką (będę miał prawdopodobnie technika informatyka), bo po 5 latach studiów + 5 lat doświadczenia, to wszędzie robota by była Ale muślę, że mógłbym nie dać rady godzić nauki z pracą, dlatego pytam.
8 maj 18:43
Wojtek z Łączności : Mówimy kto Krakowie?
8 maj 18:49
sergi: tak
8 maj 18:50
Kejt: fizyka jest na 2 i 3 semestrze.. na wykłady nawet nie warto chodzić (no może pod koniec, bo trafia się lista obecności za dodatkowe punkty..) na 2. semestrze są ćwiczenia i tu zależy od tego z kim będziesz miał, bo u niektórych to prawie przyjemność, a u drugich horror. Kolokwia z ćwiczeń, którymi można sobie dozbierać jakoś do 40% z egzaminu jak się ma maksa z obydwu. egzamin a, b, c, d sprowadza się do kucia ze dwa dni i przerobienia pytań z zeszłych lat na 3. semestrze są laboratoria z fizyki (tylko 4 zajęcia) i tutaj przyznam nawet mi się podobało (za wyjątkiem części z wykładowcą.. ugh) na każdym laboratorium wejściówka, ale da się nauczyć i zdać bez problemu tu też bonus, za dobre oceny z laboratorium można uzbierać 50% z egzaminu (czyli za laboratorium na 100% masz zaliczenie przedmiotu ) egzamin podobnie jak na 2. sem.
8 maj 18:50
Wojtek z Łączności : To dziwne powiem Ci elektronik czy informatyk?
8 maj 18:53
Kejt: Z zaocznych tylko słyszałam odrobinę i podobno nie za fajnie.. ale u mnie na roku sporo ludzi pracuje, więc jest to wykonalne, bo można sobie zajęcia układać (oczywiście nie na pełny etat..) tym bardziej na 5 semestrze jest podobno mało zajęć i wtedy zdecydowana większość szuka pracy
8 maj 18:53
Patryk: Czyli dla chcącego nic trudnego, tym bardziej, że lubię przedmioty ścisłe, to podołałbym A jak matma i programowanie? Ostra jazda? Bo z programowania chciałbym się w mega szybkim tempie uczyć i dużo wiedzy przyswajać, na tym mi najbardziej zależy. Ogólnie dzięki za informacje emotka
8 maj 18:53
Patryk: To chyba na dzienne się zdecyduje. W końcu studenckie życie też trzeba będzie czasami wykorzystywać
8 maj 18:54
sergi: informatyk
8 maj 18:57
Marek216: Kurde ze stesu pogmatwałem zadanie 4 z ciągami, będą chociaż 2 punkty za napisanie kolejnych wyrazów oraz poprawnego układu równań ?
8 maj 18:58
Wojtek z Łączności : Ja do 4Ia chodziłem
8 maj 18:58
sergi: Bartek, zaginąłeś w akcji?
8 maj 18:58
sergi: no ja ID, Ziaja
8 maj 18:58
Kacper: Zadanie 11 http://zapodaj.net/792b80807057b.jpg.html Zadanie 10 muszę sprawdzić, i to trochę zajmie
8 maj 19:00
Kacper: Ogólnie kiespko, bo zaraz przekroczę 2 godziny Więcej pisania, niż myslenia
8 maj 19:01
Marek216: Kurde ze stesu pogmatwałem zadanie 4 z ciągami, będą chociaż 2 punkty za napisanie kolejnych wyrazów oraz poprawnego układu równań ?
8 maj 19:01
Eta:
 y y 
zad1/ wykaż, logx(xy)*logy

=logy(xy)*logx

 x x 
dowód nie wprost Jeżeli taka równość nie zachodzi to:
logx(xy) logy(xy) 


⇔logy/x(xy)≠logy/x(xy)−−sprzeczność
 x 
logx

 y 
 
 y 
logy

 x 
 
zatem równość wyjściowa jest prawdziwa
8 maj 19:02
Marek216: Kacper, też tak myślę na każde zadanie miałem pomysł z wyjątkiem tego ostrosłupa ale w stresie pomyliłem dużo i widzę że bd 60% max 64 pechemotka
8 maj 19:03
Kejt: Ja też lubię ścisłe, ale fizyka to jakiś horror, to było najbardziej wartościowe 3 jakie kiedykolwiek dostałam z matmą ostra jazda na pierwszym semestrze, trzy przedmioty to sama matma.. elementarna − trochę taka powtórka z liceum, może na wyższym poziomie w moim przypadku algebra − idzie się samemu nauczyć, nie ma dużej ilości zagadnień (macierze, geom. analityczna w 3d etc.) analiza − dużo całek, pochodnych i równań różniczkowych, ulubieniec 80% studentów na roku programowanie na pierwszym semestrze to niewielkie wyzwanie, bo są tylko podstawy, zabawa zacznie się w drugim jednak znam osoby, które te na drugim też wymaksowały, jeśli masz naprawdę dużą wiedzę na ten temat, znasz dużo języków, to trochę się ponudzisz pewnie co do języków to jest tak: 1. semestr: −C/C++ 2. semestr: − C/C++ − Java − Python − Bash − odrobina Perla i awk, zależy od prowadzącego 3. semestr: − assembler ( mój faworyt ) − sql − C/C++ − odrobina C# − haskell − prolog − Ada − SmallTalk z tych ostatnich 4 po jednym dość prostym programie 4. semestr: − dużo Javy − dużo C# − dużo matlaba − ew. prolog 9zależy od prowadzącego) a na pozostałych przedmiotach dowolność
8 maj 19:03
bezendu: Kejt każda uczelnia ma inną kolejność emotka matlab−3, java− 5, asambler−4,c++−1,2(obiektowo), programowanie w internecie ?−5 semestr Ale ja na informatyce nie jestem to nie wiem
8 maj 19:07
Kejt: Ale ja piszę konkretnie o PG, bo tam chce iść Patryk i pytał ^^
8 maj 19:08
Patryk: No to widzę, że z programowania będzie co robić Za dużej wiedzy nie mam, ale zauważyłem, że wchodzi mi to i mnie interesuje, teraz głównie matmy się uczyłem, ale na studiach chciałem się przycisnąć, więc może być ciekawie A jak stałeś z matmą jak wychodziłeś z liceum? Wyczuwam fajną zabawę
8 maj 19:08
Kejt: Jestem dziewczyną Od jakichś 5 lat siedzę tu na forum, więc byłam na dość wysokim poziomie, ale trzeba było trochę nad tą matmą posiedzieć
8 maj 19:11
Wojtek z Łączności : Sergi, i gdzie chcesz iść?
8 maj 19:13
Mila: 1) Zadania zamknięte, proste− to dobrze− nastawiło to maturzystów optymistycznie.(Ważne) 2) zadanie 6− granica typowa i łatwa, jesli uczeń nie wpadł na pomysł sprowadzenia ułamków do wspólnego mianownika. 3) zadanie 7 −łatwe− wykorzystanie postaci iloczynowej funkcji kwadratowej. 4) zadanie 8− łatwe, jeśli uczeń wykorzystał pochodna do określenia zbioru wartości. Przekształcenie do odpowiedniej postaci sumy dodatnich składników mogło sprawić kłopoty. 5) zadanie 9 − krótkie rozwiązanie, jeżeli wykorzystał dwusieczne, widziałam dość długie rozwiązania . 6) zadanie 10 − proste zastosowanie tw. cosinusów. 7) zadanie 11 − drzewko i wszystko jasne. ( Nie lekceważyć tej metody) 8) Zadanie 12− Jeśli uczeń znalazł punkty styczności i zna metodę, to proste. 9) zadanie 13− warunki proste, nie rozwiązywałam, ale widziałam dużo obliczeń, co mogło wprowadzic nerwową atmosferę i obawę, że braknie czasu na resztę zadań i ewentualne sprawdzenie całej pracy. Wypowiem się gdy rozwiążę. 10) zadanie 14 − nie powinno sprawiac trudności, forumowi pewnie wszyscy mają dobrze. 11) zadanie 15 − Jeżeli uczeń nie zauważył , że w(1)=0 i nie oznaczył odpowiednio pierwiastków ( np. p−3,p,p+3) to dużo obliczeń, uwaga jak w zadaniu 13. 12) zadanie 16 − nie rozwiązywałam, ale też dużo obliczeń . Mogło brakować czasu. Wymagana biegłość rachunkowa. Średnio trudna. Zobaczymy w czerwcu, jaki był stopień łatwości− będzie analiza dostępna w internecie. Pozdrawiam maturzystów. emotka Następnych zapraszam do pracy z nami.
8 maj 19:14
Patryk: Dziewczyna Przepraszam, informatyka kojarzy mi się z facetami A propos tego, dużo jest przedstawicieli płci pięknej?
8 maj 19:15
Maturalny: Ja chcę się przygotować, w tym roku pisałem podstawę stara matura... Ale idę na studia jakieś tam. Nie chcę roku spędzić w domu. Zacznę od wakacji przygotowania emotka
8 maj 19:16
Kejt: u mnie na roku wyjątkowo dużo, jakoś 20%
8 maj 19:16
Patryk: no to faktycznie dużo, u mnie np w technikum (fakt, że nie ma za bardzo co porównywać) to w 4 klasach, na około 60 osób, były 2 dziewczyny
8 maj 19:19
sergi: Wojtek, przed myślałem o AGH. Zobaczymy. Na stówkę złożę na polibudę.
8 maj 19:19
sergi: a Ty?
8 maj 19:19
Kacper: Zadanie 10. http://zapodaj.net/26bfc7feb9531.jpg.html Muszę przyznać, że to męczące
8 maj 19:20
Patryk: Kacper, wielkie dzięki za włożoną pracę emotka
8 maj 19:20
sergi: Zły link
8 maj 19:20
teta: pani Milo, a ja mam takie pytanie. zadanie z prawdopodobieństwem robione z drzewka? 0−4? moj blad polegał na tym, ze zamiast losowania 2 kul, losowalem jedną (co zreszta opisywalem w rozwiązaniu ), podejrzewam że od razu 0pkt, ale łudzę się że może chociaż 1−2 pkt by wpadlo
8 maj 19:21
Patryk: Wkleiłeś link z 11 zadania
8 maj 19:21
52: Ta nowa matura, jak przejrzałem te zadania to nie taka straszna... tylko znowu mógł być problem z czasem ...
8 maj 19:21
Aerodynamiczny: Czy moze sie tak zadazyc ze w zadaniu z prawopodbobienstwem(nowa matura) na samym koncu mialem dobry wynik a przy skroceniu sie pomylilem i wyszlo zle to ujma tylko 1 punkt?
8 maj 19:23
teta: jesli to jest tylko rachunkowy to 1pkt obetną, tak sadze
8 maj 19:25
teta: ale widze nie tylko ja obliczylem prawdopodobienstwo dla 1 kuli, brawo REYG
8 maj 19:25
Kacper: Oczywiście emotka Zadanie 10. http://zapodaj.net/42047e9dbec69.jpg.html
8 maj 19:25
Aerodynamiczny: No to dobrze, juz sie balem ze wiecej. Matura nowa pozytywnie mnie zaskoczyla emotka Przyjemna calkiem. Gdyby bylo wiecej czasu to byloby lepiej emotka
8 maj 19:27
sergi: Wielkie dzięki, @Kacper emotka
8 maj 19:28
Patryk: Robiłem podobnie te ze stereometrią, tylko zastosowałem później podobieństwo trójkątów (tam gdzie ty tw o dwusiecznej) Wynik końcowy całkiem inny, pewnie się gdzieś walnąłem, ale na jakieś 3−4 punkty liczę Jeszcze raz dzięki!
8 maj 19:29
Kacper: W 10 może być kilka wyników w zależności jak kto robił. Ja też chciałem inną metodą na początku, ale więcej rachunków jeszcze
8 maj 19:30
Kacper: Idę czytać nową emotka
8 maj 19:31
Wojtek z Łączności : Na AGH na pewno, ang mam na 90−94%, mają 82−88% więc na ten nowy wydział informatyki elektrotechniki i telekomunikacji powinienem się dostać.
8 maj 19:32
Patryk: Wiem, jestem tego świadom, że mogą być inne, ale nie sądzę, abym rachunkowo dobrze to zrobił Na samym końcu robiłem te zadanie, presja czasu, te sprawy Ale i tak jest dobrze, jeśli chodzi o całość
8 maj 19:32
Tadeusz: ... a ja pewnie nie typowo ... ale jestem pod wrażeniem Pod wrażeniem tego co tu piszą maturzyści. Tegoroczna matura wcale nie była dużo łatwiejsza od ubiegłorocznej ... a przypominam sobie ubiegłoroczny potok narzekań, utyskiwań i wręcz urągań dlaczego ktoś Ich tak skrzywdził −emotka ... że poziom kosmiczny itd. Wniosków z tego wyciągać nie chcę bo "nasi" chyba nie są "próbką reprezentatywną" −emotka
8 maj 19:33
Kacper: Zadanie 7 z nowej matury ściągnęli z jakiegoś arkusza Ta nowa prostsza, bo już 7 zadań zrobiłem emotka
8 maj 19:33
Mila: tete, jesli ustaliłeś dobrze liczbę kul w drugiej urnie, to dostaniesz 1 punkt ( tak myślę).
8 maj 19:35
Godzio: Kacper ładny charakter pisma!
8 maj 19:49
YushokU: Ja mam wrażenie że matura nie była trudna. Ogólnie wydaje mi się, że matury z matematyki powinny być trudniejsze, albo w LO powinno być więcej materiału. Mówię to z pełną odpowiedzialnością. Ale wracając do tej. Zadania z użyciem pochodnych i granic były przystępne, a pozostałe jak dla mnie były na poziomie matury 2014. Czyli całkiem skomplikowane obliczenia, ale zadania nie wymagające jakiegoś wielkiego odkrywania. Dowód był prostszy niż rok temu, bo nic nie trzeba było dorysowywać, a to czasem sprawia problem. Wydaje mi się że musiała wymagać wprawy w zadaniach maturalnych, bo mój kumpel, który raczej robił zadania na OM, ale nie wystartował, skopał zadanie z wielomianememotka Zagrzebał się w obliczeniach. Trochę mi jego szkoda, bo nad matmą serio panuje.
8 maj 19:49
Godzio: Ale z drugiej strony myślę, że podstawa już taka łatwa nie była (na pewno trudniejsza niż ostatnia).
8 maj 19:50
Patryk: Czyli tak jak podejrzewałem. Zrobili nowa maturę łatwiejsza, żeby pokazać jaka ta ich nowa reforma nie jest świetna
8 maj 19:52
Marek216: Mogą obciąć punkty za dużo skreśleń?, w 1. zadaniu w takie nerwy wpadłem że pokreśliłem ponad pół strony tak konkretnie żeby było wiadomo że źle a rozwiązanie dałem pod spodem (oddzielając pokreślane grubą linią i małymi strzałeczkami) /
8 maj 19:54
Godzio: Ja pamiętam jedno zadanie na mojej maturze całe pokreśliłem, całe 2 strony, cały brudnopis i tylko to jedno zadanie Ale wyskrobałem rozwiązanie i dostałem maksaemotka
8 maj 19:56
YushokU: A matura z technikum faktycznie trudniejsza. Nie rozwiązywałem, ale widzę, że np w 10 czy 11 trzeba pomyśleć emotka Tylko, że znowu jak patrze na te zadania to mam wrażenie że ja je wszystkie już rozwiązywałem.
8 maj 19:59
Marek216: YushokU myślisz, że progi na studia podskoczą ze względu na poziom matury ? w zeszłym roku tak spadły, że masakra ( trzeba było mieć 74% rozsz. a w tamtym roku 90 % podstawowej wystarczylo tam gdzie chce iść). Trochę obawiam się, że ten spadek to przez trudniejszą maturę 2014 i teraz znowu progi wrócą do poprzedniego poziomu.
8 maj 20:02
bezendu: Na dobre kierunki progi się utrzymają, na moim kierunku był wzrost aż o 44 punkty, na inne oblegane również, pomyślcie, że dużo osób z 2014 które się nie dostało teraz będzie się rekrutować. Wiele osób poświęciło rok i na pewno wykręcili dobry wynik na maturze emotka
8 maj 20:04
Marek216: bezendu tam gdzie chce iść jest mnożnik 2*R lub P. Było wcześniej 146 pkt a w tamtym roku tylko 90 to teoretycznie spadło o 26 % rozszerzenia. Boje się że to wróci na poziom z poprzednich lat, a matura dzisiejsza mi nie poszla pewnie bd 55−64% (na próbnych byłem na poziomie 80−86% i najgorsze jest to że ta matura była do napisania, a robiłem strasznie głupie błędy nawet to z ciągami pomyliłem w obliczeniach− co ten stres robi z człowiekiem ...)
8 maj 20:09
YushokU: Marek, nie jestem jasnowidzem. Powiem Ci, że na medycynie próg jest niezmienny odkąd matury się zaczęły. A na mniej oblegane kierunki pewnie lubią spadać.
8 maj 20:09
Patryk: bezendu, ale przecież rok w rok jest podobna liczba chętnych i podobna liczba przyjętych. Zawsze są tacy, co się nie dostali i się uczą przez rok, żeby poprawić maturę, więc tym to ja bym się chyba nie przejmował
8 maj 20:13
Jacek: YushokU wszystko jest proste jak się zauważy. Ja np. w "prostym" 7 z LO tak szybko nie zauważyłem, że wystarczy np. z tw. cosinusów skorzystać wykorzystując je wstępnie do obliczenia cosinusa.
8 maj 20:15
Kacper: Godzio dzięki, chociaż ja i tak uważam, że brzydko piszę
8 maj 20:15
Eta: Podam inny sposób rozwiązania ( od tego ,który podał Kacper zad4/ szukane liczby tworzące ciąg arytmetyczny {an} a−r, a, a+r z treści zadania dla ciągu geometrycznego rosnącego {bn} b3=4b1 ⇒ q2=4 ⇒ q=2 ( bo ciąg rosnący) {bn}: b, 2b, 4b i z treści zadania : a−r+5, a+3, a+r+4 zatem 2(a−r+5)=a+3 ⇒ a−2r+7=0 i 2(a+3)=a+r+4 ⇒ a−r+2=0 odejmując stronami otrzymujemy: a=3, r= 5 szukane liczby to: a−r =−2, a=3 , a+r=8 −2,3,8
8 maj 20:28
Marek216: Tadeusz chciałbym żebyś miał rację
8 maj 20:41
Marek216: Kto usunął ten wpis Tadeusza? I dlaczego ?
8 maj 20:43
YushokU: @Jacek W sumie to masz rację. Jak się zauważy to proste. W każdym razie wszyskim życzę powodzenia i żeby was(nas) wyniki w czerwcu zaskoczyły pozytywnie emotka
8 maj 20:52
Wojtek z Łączności : Niepoprawna politycznie opinia
8 maj 20:55
Marek216: A wg mnie trafna , kto jest adminem ?Ma stały nick ?
8 maj 21:01
geometrykz: żal mi siebie. ta matura była taka prosta...........
8 maj 21:02
Martiminiano: geometrykz, łączmy się w bólu
8 maj 21:05
geometrykz: dzięki... byłem pewien, że będzie 94% TRZY zadania powtarzam TRZY zadania źle odczytałem.. 30% stracone przez błędne odczytanie treści....... jestem załamany po prostu, cóż, idę w takim razie na Koźmina, nic innego mi nie pozostało...
8 maj 21:06
Marta: Wszystkie rozwiązania są już na stronie "jak zdać maturę z matematyki" emotka
8 maj 21:07
Martiminiano: Spoko, ja przeczytałem źle treść w prawdopodobieństwie, a w wielomianie wkręciłem sobie, że źle rozwiązuję i dobre rozwiązanie zostawiłem w połowie...
8 maj 21:07
geometrykz: to Ty mnie rozumiesz Martiminiano! ja doczytałem w prawdopodobieństwie, że losujemy jedną kulę... w ostrosłupie, że BD jest najdłuższą krawędzią(), a w ostatnim, że trzeba obliczyć sam promień.
8 maj 21:10
Martiminiano: Ja z kolei, że dokładamy dwie kule, a nie trzy A polski raczej dobrze napisany !
8 maj 21:11
Marta: łączę się z wami, w ostatnim nie podzieliłam obustronnie przez dwa (podzieliłam tylko jedną stronę) przy wyznaczaniu r i wyszło mi wszystko dwa razy większeemotka poza tym w zadaniu z trojmianem podzielilam, tym razem obustronie, przez (x1+x2):(
8 maj 21:11
geometrykz: kurczę, to jest mega niesprawiedliwe. Umiałem wszystkie zadania, prócz jednego(w sumie to zabrakło czasu żeby nad nim pomyśleć), a kończę z wynikiem słabego ucznia. gdybym nie umiał, to rozumiem, bym się pogodził... ale jeżeli umiem, to boli. i to bardzo, szczególnie kieszeń rodziców, bo miesięcznie wyjdzie jakieś dodatkowe 1500 złotych na studia..
8 maj 21:15
Martiminiano: Ja mam o tyle szczęście, że jeśli progi nie skoczą drastycznie w górę, to dostanę się tam gdzie chciałem.
8 maj 21:18
kyrtap: dlatego pisałem wam wcześniej już że stres to zabójca też przerabiałem
8 maj 21:21
Metis: Niestety w przypadkach wielu osób stres działa demotywująco...emotka
8 maj 21:26
kyrtap: ale Metis za rok pokaże jak się pisze matury
8 maj 21:34
geometrykz: @Martiminiano, ja też bym się dostał. Gdybym miał 20% więcej xD
8 maj 21:41
geometrykz: nigdy się z tym chyba nie pogodzę, wstyd mi było przed rodzicami przyznać się, że jednak nie mam 94%, a zaledwie 70... i to w najlepszym wypadku, bo zadania zostaną wyzerowane już na samym starcie.
8 maj 21:43
Metis: Patryk pokażę!
8 maj 21:44
timon: A czy taki sposób rozwiązania jest poprawny z wielomianem Zauważyłem że w(1)=0 zatem pierwiastki to (1,4,7) (−2,1,4) (−5,−2,1) zatem w(x)=(x−1)(x−4)(x−7) wymnożyłem to i tak zrobiłem z kolejnymi. Czy tak może być? Bo każdy mi mówi że to trzeba było jakoś z układów.
9 maj 09:45
Martiminiano: Może być.
9 maj 11:23
Kacper: A wy wierzycie, co mówią inni. emotka
9 maj 11:41
timon: jak większość cos mówi, to myślisz ze prawda
9 maj 11:44
Kacper: To, że ktoś robił inną metodą niż inni, to nie znaczy, że źle emotka A jeśli zapisałeś wszystko poprawnie, to twoje rozwiązanie jest chyba najprostsze z możliwych, bo tworzenie układów i ich rozwiązywanie było pracochłonne.
9 maj 11:49
timon: No uff, ok A jak uważacie która matura była trudniejsza ta dla techników czy liceów? i dlaczego?
9 maj 12:02