proszę w wytłumaczeniu tych zadań
Cookie: do przykładu a) i b) treść to: wyznacz dziedzinę ułamka algebraicznego,c) i d) Wykonaj
działania
odaj koniecznie założenia
| x − 4 | | x + 1 | |
c) |
| − |
| |
| x − 1 | | x − 4 | |
| 7 − x | | x + 3 | |
d) |
| + |
| |
| x + 3 | | x − 7 | |
6 maj 11:51
Cookie: proszę o pomoc
6 maj 13:59
J:
jakiej wartości nie może przyjąc mianownik ?
6 maj 14:01
Metis: a) i b) Mianownik≠0 > rozwiąż sam, sprawdzimy.
c) i d) Mianowniki obu ułamków ≠ 0 , sprowadź do wspólnych mianowników, zapisz sprawdzimy.
6 maj 14:01
Cookie: a) x3−x−9x2−9
x2−9x2−9
−9−9=0
6 maj 14:09
Metis: Która klasa
Kto nauczył Cię tak odejmować i dodawać
6 maj 14:10
J:
a) x2(x−9) + (x−9) = 0 ... wyłacz: (x−9) przed nawias
6 maj 14:11
J:
to nie klasa .. to jest już wynik pozaklasowy
6 maj 14:12
Cookie: zapomniałem co dalej
6 maj 14:15
J:
patrz: 14:11
6 maj 14:16
Cookie: x=0 x=9 x= 9
6 maj 14:17
J:
blado ... ⇔ (x2+1)(x−9) = 0 ⇔
6 maj 14:19
Cookie: można te nawiasy wymnożyć?
6 maj 14:21
Metis:
6 maj 14:22
J:
kiedy iloczyn dwóch liczb ( tutaj nawiasów) jest równy 0 ?
6 maj 14:22
Cookie: sry nie wiem jak to rozwiązać
6 maj 14:23
J:
a*b = 0 ⇔ a = ...? lub b = ...?
6 maj 14:24
Cookie: R=0,9
6 maj 14:28
Cookie: sama 9
6 maj 14:29
Cookie: (x2+1)(x−9) = 0
b,rozw 9
D=R−{9}
6 maj 14:30
J:
trafiony .. .ale chyba do końca nie rozumiesz..
⇔ [x − 9 = 0 lub x2 + 1 = 0] ⇔ x = 9 ( bo wyrazenie: (x2 +1) jest zawsze dodatnie )
6 maj 14:32
Cookie: b) analogicznie co do a?
6 maj 14:36
J:
tak
6 maj 14:38
Cookie: 5x2(x−3)−5(x−3)
(5x2)(x−3)
5x2−5=0
5x2=5/:5 x−3=3
x=1 x=−1 x=3
6 maj 14:42
J:
wynik dobry .. w obliczeniach chaos
6 maj 14:44