matematykaszkolna.pl
proszę w wytłumaczeniu tych zadań Cookie: do przykładu a) i b) treść to: wyznacz dziedzinę ułamka algebraicznego,c) i d) Wykonaj działaniaodaj koniecznie założenia
  x2 + 5  
a)

  x3 − 9x2+x−9  
 x−3 
b)

 5x3−15x2−5x+15 
  x − 4   x + 1  
c)


  x − 1   x − 4  
  7 − x   x + 3  
d)

+

  x + 3   x − 7  
6 maj 11:51
Cookie: proszę o pomoc
6 maj 13:59
J: jakiej wartości nie może przyjąc mianownik ?
6 maj 14:01
Metis: a) i b) Mianownik≠0 > rozwiąż sam, sprawdzimy. c) i d) Mianowniki obu ułamków ≠ 0 , sprowadź do wspólnych mianowników, zapisz sprawdzimy.
6 maj 14:01
Cookie: a) x3−x−9x2−9 x2−9x2−9 −9−9=0
6 maj 14:09
Metis: Która klasaemotka Kto nauczył Cię tak odejmować i dodawaćemotka
6 maj 14:10
J: a) x2(x−9) + (x−9) = 0 ... wyłacz: (x−9) przed nawias
6 maj 14:11
J: to nie klasa .. to jest już wynik pozaklasowy emotka
6 maj 14:12
Cookie: zapomniałem co dalejemotka
6 maj 14:15
J: patrz: 14:11
6 maj 14:16
Cookie: x=0 x=9 x= 9
6 maj 14:17
J: blado ... ⇔ (x2+1)(x−9) = 0 ⇔
6 maj 14:19
Cookie: można te nawiasy wymnożyć?
6 maj 14:21
Metis:
6 maj 14:22
J: kiedy iloczyn dwóch liczb ( tutaj nawiasów) jest równy 0 ?
6 maj 14:22
Cookie: sry nie wiem jak to rozwiązać
6 maj 14:23
J: a*b = 0 ⇔ a = ...? lub b = ...?
6 maj 14:24
Cookie: R=0,9
6 maj 14:28
Cookie: sama 9
6 maj 14:29
Cookie: (x2+1)(x−9) = 0 b,rozw 9 D=R−{9}
6 maj 14:30
J: trafiony .. .ale chyba do końca nie rozumiesz.. ⇔ [x − 9 = 0 lub x2 + 1 = 0] ⇔ x = 9 ( bo wyrazenie: (x2 +1) jest zawsze dodatnie )
6 maj 14:32
Cookie: b) analogicznie co do a?
6 maj 14:36
J: tak
6 maj 14:38
Cookie: 5x2(x−3)−5(x−3) (5x2)(x−3) 5x2−5=0 5x2=5/:5 x−3=3 x=1 x=−1 x=3
6 maj 14:42
J: wynik dobry .. w obliczeniach chaos
6 maj 14:44