matematykaszkolna.pl
Wielomiany, równania Wicio: 1. Ile pierwiastków ma wielomian w(x)=x3−x2−2x+1 w przedziale (−2,2)? 2. Równanie Im−xI + Ix−5I = 9 ma nieskończenie wiele rozwiązań dla?
2 maj 14:54
5-latek: Do zadania nr 1 zastosuj twierdzenie Sturma
2 maj 15:00
Aerodynamiczny: f(x)=x3−x2−2x+1 f'(x)=3x2−2x−2 3x2−2x−2=0 Δ=4+4*3*2=4+24=28 Δ=27
 2+29 1+7 1−7 
x=

=

x x=

zarówno te 2 x należą do (2;2) czyli ma w nim 2
 6 3 3 
 1−7 1+7 
ekstrema dla x=

ekstremum, dla

minimum.
 3 3 
Sprawdźmy jeszcze jakie wartości są na krańcach przedziałów i w ekstermach, dla x=−2 wartość jest ujemna,
 1−7 
dla x=

wartość jest dodatnia
 3 
 1+7 
dla x=

wartość jest ujemna
 3 
dla x=2 wartość jest dodatnia Zatem zaczynamy od ujemnych przechodzi na dodatnie(1rozw), potem przechodzi na ujemne(2rozw) i na koniec znów na dodatnie(3rozw) zatem w podanym przedziale wielomian ma 3 pierwiastki.
2 maj 15:14
Eta: rysunek
2 maj 15:17
Aerodynamiczny:
 1−7 
Nie wiem dlaczego napisałem że dla x=

jest ekstremum zamiast maksimum.
 3 
2 maj 15:17
Aerodynamiczny: W sumie u mnie trzeba by liczyć granice lewo i prawostronne dla 2 i −2, bo są 2 i −2 nie należą do tego przedziału ale na to samo wyjdzie.
2 maj 15:20
Bogdan: Proponuję zbadać najpierw liczbę pierwiastków wielomianu Q(x) = W(x) − 1 = x3 − x2 − 2x i potem podnieść wykres Q(x) o 1 do góry, warto potem sprawdzić niektóre wartości W(x) dla wybranych wartości x∊(−2, 2)
2 maj 15:27
Aerodynamiczny: W sumie to 2 jakoś dziwnie wyjdzie, wydaje mi się że dobrze robię, ale jak sprawdziłem to nie do końca. Musze popatrzeć jeszcze. A w tym moim rozwiązaniu powyższym jest trochę błedów "nieuwagi czasem się zła liczba wkrada, i zamiast v jest x. Trzeba uważać
2 maj 15:34
Aerodynamiczny: rysunek9 − Ix−5I to jest tego wykres(niebieski), moim zdaniem Im−xI nigdy nie pokryje się z tym wykresem, jedynie w przedziałach to będzie miało nieskończenie wiele rozwiązań dla m=−4(gdy oba ujemne)i m=14(gdy oba dodatnie) Mógłby ktoś na to spojrzeć?
2 maj 15:48
Kacper: Tw Sturma w liceum?
2 maj 15:50
Bogdan: y = |x − m|, weź m = −4 oraz m = 14
2 maj 15:51
5-latek: Kacper . W sumie pochodne wrocily , a dzielenie wieolomianow w liceum jest
2 maj 15:57
Aerodynamiczny: Jednak w sumie jak jadłem obiad dotarło do mnie że żeby było nieskończenie wiele rozwiązań nie muszą się w całości wykresy pokrywać, wystarczy że jakąś cześć w której i tak będzie nieskończenie wiele rozwiązań.
2 maj 16:09