matematykaszkolna.pl
> Matura: Witam. Czy na maturze rozszerzonej wszystko muszę dokładnie opisywać? Np. geometria analityczna...mam wyznaczyć wierzchołki rombu i mam pisać coś takiego "przekątne rombu przecinają się w połowie zatem..." czy mogę od razu? Sam nie wiem jak to robić żeby było dobrze aby mi nie zabrali punktów.
30 kwi 21:34
Aerodynamiczny: Podłączę się do pytania, czy jeśli mam coś udowodnić to na końcu zamieszczać coś takiego jak jest w tym rozwiązaniu(https://matematykaszkolna.pl/strona/4044.html) czy bez tego przejdzie i będzie max jeśli wszystko będzie udowodnione jak trzeba? I co z odpowiedziami, trzeba na końcu pisać pełnym zdaniem wszytko dokładnie tak jak nas pytają?
30 kwi 21:37
Aerodynamiczny: I te wszystkie komentarze typu;"korzystam z twierdzenia cosinusów","korzystam z wzoru na sumę szeregu geometrycznego" są konieczne, aby uzyskiwać maxymalną liczbę punktów? Ja mam jakby to powiedzieć dość rozległe pismo i często brakuje mi miejsca, a szczególnie w takich zadaniach gdzie trzeba dużo liczyćemotka I takie komentarze które moim zdaniem są bezsensowne bo skoro używam jakiegoś twierdzenia czy wzoru to jest przecież widoczne, nie muszę chyba egzaminatora naprowadzać w taki sposób.
30 kwi 21:43
5-latek: Wiesz co ? ja osobiście podzielam twoje zdanie . Przeciez te matury sprawdzają Panowie doktorzy z uczelni . Znam osobiście takowego . Przeciez jeśli liczysz to wiadomo ze wiesz z czego liczysz . Po drugie . Nie od dziś wiadomo ze będziecie pisać mature za kilka dni . Wiec ja nie rozumiem tych Waszych pytan . Cyzbyscie nie mieli nauczycieli ? Nawet jeśli nie chcecie się pytac nauczycieli to już jesteście na tyle dorośli ze można takie zapytanie skierować do CKE i być pewnym
30 kwi 21:52
Matura: No tak ale można najpierw zapytać na forum. Może akurat ktoś sprawdza matury czy jest nauczycielem i się orientuje jak to jest.
30 kwi 21:54
Saizou : Na arkuszu egzaminacyjnym z matematyki jest napisane, że : "Pamiętaj, że pominięcie argumentacji lub istotnych obliczeń w rozwiązaniu zadania otwartego może spowodować, że za to rozwiązanie nie będziesz mógł dostać pełnej liczby punktów. " Także lepiej pisać za dużo niż tracić punkty. Sam musisz wiedzieć co jest istotnym krokiem, np. W zadaniu: Napisać prostą przechodzącą przez punkty A i B, nie musisz odnotować że piszesz prostą AB korzystając z tego czy owego, wystarczy że napiszesz prostą. ale jeśli masz na przykład udowodnić jakąś nierówność i powołujesz się na nierówności o średniej warto to napisać że korzystasz z takiej i takiej nierówności.
30 kwi 22:00
Saizou : tok myślenia, w szczególności, warto pokazywać właśnie w geometrii, w kombinatoryce i prze elementach analizy matematycznej np. badaniu ekstremów itp.
30 kwi 22:02
Matura: Dzięki emotka
30 kwi 22:09
Aerodynamiczny: U mnie moja nauczycielka nigdy takich komentarzy robic nie kazala, tylko te najistotniejsze ktorych zapisac sie nie dalo za pomoca "jezyka matematyki" a byly elementem rozwiazania, bez ktorego ciaglosc rozwiazania zadania bylaby zaburzona. A niestety kontaktu z moimi nauczycielami nie mam, wiec pytam tu, w koncu lepiej zapytac niz potem zalowac ze obcieli punkty i wymazona uczelnia byla wlasnie o te kilka punktow za daleko. Dziekuje za pomoc emotka
30 kwi 22:41