matematykaszkolna.pl
funkcja i jejwłasności ana.: Proszę o pomoc w wytłumaczeniu mi dokładnie tych zadań. Nie są trudne, ale potrzebuje naprostowania 1.Funkcja f opisana jest za pomocą zbioru par uporządkowanych {(−10,6),(−7,4),(−1,0),(0,−5),(1,−8),(3,−8),(5,−9)}. Wobec tego: (ODP C) A miejscem zerowym funkcji f jest punkt (−1,0) B funkcja f jest stała C funkcja f jest monotoniczna D funkcja f jest różnowartościowa ~moje pytanie~ wiem, że funkcja jest monotoniczna, dlaczego jednak odp A jest nieprawidłowa? 2. Dziedziną funkcji f(x)=|x|−4 jest zbiór liczb całkowitych. Wobec tego: (ODP D) A wartości funkcji są liczbami naturalnymi B wykres funkcji nie ma z osią OY punktów wspólnych C miejscem zerowym funkcji jest punkt (4,0) D dla pewnego argumentu funkcja przyjmuje wartość równą −1 ~moje pytanie~ wiem dlaczego odp D jest prawidłowa... ale dlaczego C jest źle ? 3. Funkcja f opisana jest wzorem f(x)= x .Zatem: (ODP C) A dziedziną funkcji f jest zbiór liczb całkowitych B funkcja f nie ma miejsc zerowych C dla argumentu 3 funkcja f przyjmuje wartości 3 D funkcja f przyjmuje tylko wartości dodatnie ~moje pytanie~ dlaczego również nie odp B?
 3x−6 
4. Dziedziną funkcji f określanej f(x) =

jest zbiór (2,+) Wobec tego zbiorem
 |2−x| 
wartości funkcji f jest zbiór: (ODP C) A {−3} B {−3,3} C {3} D R −− {−3} Bardzo proszę o wszelką pomoc w wytłumaczeniu tych zadań. Z góry bardzo dziękuję emotka
28 kwi 18:24
goofie: 3. A punkt (0,0) nie jest miejscem zerowym? 4. liczba w module jest ujemna a więc zdejmując moduł dodajemy minus:
 3(x−2) 
f(x) =

 x−2 
f(x) = 3
28 kwi 18:42
Marek216: Za dużo czytania , żartuje. Pobawmy sie w wykluczanie. 1D−interpretacja graficzna funkcji różnowartościowej: funkcja jest różnowartościowa gdy dowolnie narysowana prosta pozioma przecina tylko jeden punkt wykresu a tu masz −8 dla dwóch argumentów, czyli prosta pozioma przetnie 2 punkty , albo możesz nawet to osbie wziąć na logikę skoro różnowartościowa to wartości sie nie powtarzają B−stała byłaby gdyby miała dla każdego argumentu te same wartości A−miejsce zerowe to nie punkt a argument czyli miejsce zerowe to x=−1
28 kwi 18:47
Marek216: 2. C jest źle bo miejsce zerowe to nie punkt tylko argument x = .. (tak jak w 1.A)
28 kwi 18:49
wmboczek: 1 i 2. miejsce zerowe to sama liczba po x−ach 3. 0=0
28 kwi 18:49
Marek216: 4.opuszczając wartość bezwzględna zmienisz znaki na przeciwne bo dla x∊(2,+) wyr. 2−x jest ujemne. czyli otrzymasz f(x)=[3(x−2)]/(x−2) = 3 bo wszystko inne sie skróci
28 kwi 18:52
ana.: Punkt dobre xD zapamiętam to sobie emotka Dzięki
28 kwi 19:34
ana.: Mam jeszcze jedno pytanie Oto ono:
 x+k 
Wykres funkcji f(x)=3x−2 oraz g(x)=

przecinają oś OY w tym samym punkcie. Zatem
 x2+1 
A. k = −5 B. k=−4 C. k=−3 D. k=−2 No i potrafię wyliczyć funkcje f(x) ... a g(x) to w miejsce k wstawiłam po prostu, metodą prób i błędów, przykładowe liczby jako to x i y i wyliczam funkcje g(x) następnie z czegoś takiego ...
 0+k 
−2=

 02+1 
.... no i wyszło −2 ... Ale jak zrb to zadanie bez takiego podstawiania?
28 kwi 20:50
5-latek: rysunekDo zapamiętania wzor funkcji liniowej jest taki y=ax+b i wlasnie ten wspolczynnik b informuje nas w jakim punkcie wykres funkcji przecina os OY np. y=2x+2 (widzisz ze przecial wykres tej funkcji os oY w 2
28 kwi 20:54
ana.: Dziękuję ci bardzo emotka
28 kwi 21:26