matematykaszkolna.pl
Proszę o kolejne etapy rysowania wykresu. Co i jak po kolei rysować. :) Lola: Proszę o kolejne etapy rysowania wykresu. Co i jak po kolei rysować. emotka f(x)=(1−IxI)2−4
26 kwi 12:31
J: dla x ≥ 0 rysujesz: y = (1−x)2 − 4 dla x < 0 rysujesz: y = (1+x)2 − 4
26 kwi 12:33
PW: Można też zauważyć, że f(−x) = f(x) − funkcja jest parzysta, czyli ma wykres symetryczny względem osi OY. Wobec tego wystarczy narysować (1−x)2 − 4 dla nieujemnych x i zastosować symetrię względem osi OY, by uzyskać drugą część wykresu odpowiadającą ujemnym x. A wczorajszy sposób polegający na stosowaniu wyłącznie sztuki działania na wykresach począwszy od |x| był mało przekonujący?
26 kwi 12:55
J: nawet nie wiedziałem,że ktoś wpadł na pomysł rysowania od : y = IxI
26 kwi 12:57
PW: Jest cała sztuka rysowania wykresów, niektórzy nauczyciele przywiązują do tego dużą wagę − żeby uczeń potrafił pokazać kolejne etapy przekształceń. Dlatego wczoraj zaproponowałem − trochę przekornie − całą tę drogę przez mękę, na zasadzie "takie są kolejne etapy przekształceń, jakie byłyby kolejne obliczenia przy wyznaczaniu wartości funkcji".
26 kwi 13:03
J: nie wiedziałem,że to Ty PW emotka
26 kwi 13:04
PW: Cóż, wczoraj 290959] Lola widać zwątpiła w moją przytomność umysłu i nic nie odpowiedziała, ino dzisiaj ponowiła pytanie.
26 kwi 13:05
J: chciałem zerknąć, ale nie otwiera się strona z linku
26 kwi 13:06
PW: 290959
26 kwi 13:07