kombinacje
5-latek: Wypisz wszystkie podzbiory
1. trójelementowe
2) dwuelentowe
3) jednoelementowe zbioru B={a,b,c,d}
Zaczne może od 3)
Jednoelenmetowe to {a}, {b} ,{c} {d}
2. Dwuelementowe to {a,b} , {a,c} {a,d} , {b,c} {b,d} {c,d} , {b,a} {c,a} {c,b} {d,a} {d,b}
{d,c} (naliczyłem 12 )
1. Trojelementowe tutaj trochę się pogubiłem bo mamy tak
1. {ab c} 2. {a b d } 3 { b c d} 4. {c d a } {bac} {ba d } {cab} {cbd} {cba} {cbd} i tu jz
się pogubiłem
21 kwi 10:39
Jacek: {a,b}={b,a}
podzbiory=kombinacje
21 kwi 10:41
Jacek: 1)
{a,b,c} , {a,b,d} , {a,c,d} , {b,c,d}
21 kwi 10:44
5-latek: Czyli {ad}= {da}
i np. {bc}= {cb}? tak
Bo chociaż się pogubiłem w tych 3 elementowych (zrobie je jak wroce z pracy to
następny podpunkt do tego ćwiczenia jest taki
Czy podzbiory {ab}i {ba} sa rozne ?
czy podzbiory {abc} i {cab} sa rozne
W jakim jeszcze porządku możesz zapisac elementy zbioru {abc} ? Na ile sposobow ?
21 kwi 10:49
5-latek: Ja zaczalem to wypisywać tak
np. {abc} {cab} {acb}
{abd} {dab} {adb}
ale potem niektóre zaczynają się powtarzac
21 kwi 10:51
J:
to nie są ciągi , tylko podzbiory ... zatem: {abd} = {dab}
21 kwi 10:54
5-latek: Nie zrazaj się tym ze ja tak się dopytuje
Ja tak mam
21 kwi 10:54
J:
w zbiorze ( podzbiorze ) kolejność elementów jest nieistotna
21 kwi 10:55
Jacek:
Wariacje trzy−elementowe bez powtórzeń z podzbioru {a,b,c}
(a,b,c) , (a,c,b) , (b,a,c) , (b,c,a) , (c,a,b) , (c,b,a)
Pozostałe podzbiory podobnie do pierwszego.
Razem ma wyjść:
24
21 kwi 10:55
J:
o jakich my tu mówimy wariacjach ... przecież to mają byc podzbiory , a nie ciągi
21 kwi 10:57
Jacek: "W jakim jeszcze porządku możesz zapisac elementy zbioru {abc} ? Na ile sposobow ?"
21 kwi 10:57
J:
to widzę ... ale tego nie ma w poleceniu do zadania
21 kwi 10:58
J:
no chyba,że jest
21 kwi 10:59
Jacek: Tak jest napisane w poście 21 kwi 2015 10:49, także uznałem, że 5−latek dopisał dalszą
część polecenia...
21 kwi 11:00
J:
a może to tylko jego pytanie, bez związku z zadaniem
21 kwi 11:01
Jacek: Ja osobiście, nie zapytałbym Ciebie
J:
W jakim jeszcze porządku możesz zapisać elementy zbioru
21 kwi 11:03
5-latek: To jest stary podręcznik i tam sa tylko permutacje i kombinacje (bez rozróżnienia na bez
powtorzen i z powtórzeniami i bez wariacji
sa ćwiczenia na początku a potem teoria .
Wlasnie robie ćwiczenia
21 kwi 11:03
5-latek: Jest to w poleceniu
21 kwi 11:04
J:
no to
Jacek Ci podpowiedział...
21 kwi 11:05
5-latek: Wiec rozumiem ze mam najpierw wypisac sobie te kombinacje z 10:44
a potem rozpisywać je Ok
21 kwi 11:08
J:
Tak ..wybierasz kombinacje, potemz nich tworzysz wariacje bez powtórzeń
21 kwi 11:10
Jacek: "Wypisz wszystkie podzbiory" − oznacza, że chcą od Ciebie kombinacji
"W jakim jeszcze porządku możesz zapisać elementy zbioru {abc}" − domyślam się, że chodzi im o
wariacje bez powtórzeń
21 kwi 11:12
5-latek: Dziekuje CI Jacku za zainteresowanie
Tak ja to rozumiem .
Najlepsze jest to ze najpierw sa ćwiczenia a potem dopiero jest symbol Newtona i definicja
kombinacji i zadania (niektóre trudne ciut dla mnie
21 kwi 11:24