matematykaszkolna.pl
kombinacje 5-latek: Wypisz wszystkie podzbiory 1. trójelementowe 2) dwuelentowe 3) jednoelementowe zbioru B={a,b,c,d} Zaczne może od 3) Jednoelenmetowe to {a}, {b} ,{c} {d} 2. Dwuelementowe to {a,b} , {a,c} {a,d} , {b,c} {b,d} {c,d} , {b,a} {c,a} {c,b} {d,a} {d,b} {d,c} (naliczyłem 12 ) 1. Trojelementowe tutaj trochę się pogubiłem bo mamy tak 1. {ab c} 2. {a b d } 3 { b c d} 4. {c d a } {bac} {ba d } {cab} {cbd} {cba} {cbd} i tu jz się pogubiłem
21 kwi 10:39
Jacek: {a,b}={b,a} podzbiory=kombinacje
21 kwi 10:41
Jacek: 1) {a,b,c} , {a,b,d} , {a,c,d} , {b,c,d}
21 kwi 10:44
5-latek: Czyli {ad}= {da} i np. {bc}= {cb}? tak Bo chociaż się pogubiłem w tych 3 elementowych (zrobie je jak wroce z pracy to następny podpunkt do tego ćwiczenia jest taki Czy podzbiory {ab}i {ba} sa rozne ? czy podzbiory {abc} i {cab} sa rozne W jakim jeszcze porządku możesz zapisac elementy zbioru {abc} ? Na ile sposobow ?
21 kwi 10:49
5-latek: Ja zaczalem to wypisywać tak np. {abc} {cab} {acb} {abd} {dab} {adb} ale potem niektóre zaczynają się powtarzac
21 kwi 10:51
J: to nie są ciągi , tylko podzbiory ... zatem: {abd} = {dab}
21 kwi 10:54
5-latek: Nie zrazaj się tym ze ja tak się dopytuje Ja tak mam emotka
21 kwi 10:54
J: w zbiorze ( podzbiorze ) kolejność elementów jest nieistotna
21 kwi 10:55
Jacek: Wariacje trzy−elementowe bez powtórzeń z podzbioru {a,b,c} (a,b,c) , (a,c,b) , (b,a,c) , (b,c,a) , (c,a,b) , (c,b,a) Pozostałe podzbiory podobnie do pierwszego. Razem ma wyjść: 24
21 kwi 10:55
J: o jakich my tu mówimy wariacjach ... przecież to mają byc podzbiory , a nie ciągi
21 kwi 10:57
Jacek: "W jakim jeszcze porządku możesz zapisac elementy zbioru {abc} ? Na ile sposobow ?"
21 kwi 10:57
J: to widzę ... ale tego nie ma w poleceniu do zadania
21 kwi 10:58
J: no chyba,że jest emotka
21 kwi 10:59
Jacek: Tak jest napisane w poście 21 kwi 2015 10:49, także uznałem, że 5−latek dopisał dalszą część polecenia...
21 kwi 11:00
J: a może to tylko jego pytanie, bez związku z zadaniem emotka
21 kwi 11:01
Jacek: Ja osobiście, nie zapytałbym Ciebie J: W jakim jeszcze porządku możesz zapisać elementy zbioru emotka
21 kwi 11:03
5-latek: To jest stary podręcznik i tam sa tylko permutacje i kombinacje (bez rozróżnienia na bez powtorzen i z powtórzeniami i bez wariacji sa ćwiczenia na początku a potem teoria . Wlasnie robie ćwiczenia
21 kwi 11:03
5-latek: Jest to w poleceniu emotka
21 kwi 11:04
J: no to Jacek Ci podpowiedział...emotka
21 kwi 11:05
5-latek: Wiec rozumiem ze mam najpierw wypisac sobie te kombinacje z 10:44 a potem rozpisywać je Ok
21 kwi 11:08
J: Tak ..wybierasz kombinacje, potemz nich tworzysz wariacje bez powtórzeń
21 kwi 11:10
Jacek: "Wypisz wszystkie podzbiory" − oznacza, że chcą od Ciebie kombinacji "W jakim jeszcze porządku możesz zapisać elementy zbioru {abc}" − domyślam się, że chodzi im o wariacje bez powtórzeń
21 kwi 11:12
5-latek: Dziekuje CI Jacku za zainteresowanie emotka Tak ja to rozumiem . Najlepsze jest to ze najpierw sa ćwiczenia a potem dopiero jest symbol Newtona i definicja kombinacji i zadania (niektóre trudne ciut dla mnie
21 kwi 11:24