matematykaszkolna.pl
Programowanie Pascal Klodzia: Ktoś ogarnia stąd Pascala ? Bo mam problem z łatwym zadaniem, gdyż dopiero zaczynam swoją przygodę z programowaniem. A mam jakieś błędy.
15 kwi 22:40
15 kwi 22:42
Tadeusz: ... wzorcowy przykład budowy zdań ... jak ktoś taki może ukończyć szkołę średnią −:(
15 kwi 22:46
PW: Tadeusz, jak nie "ogarnia", to "rozkminia", a najlepiej by ktoś "rozpisał".
15 kwi 22:49
Tadeusz: Rośnie pokolenie, które ma problemy ze skleceniem zdania po polsku.
15 kwi 22:52
bezendu: Bo na jutro do szkoły jest zadane
15 kwi 22:53
Qulka: Pascala też umiem
15 kwi 22:57
Klodzia: Właśnie że nie, chce się nauczyć, więc piszę sobie różne programy. A wy jeśli nie chcecie pomóc to nic nie piszcie a nie spamujecie.
15 kwi 22:57
Klodzia: Pomożesz Qulka? Chodzi mi o sprawdzenie mojego kodu i tak po krótce wyjaśnienie co źle robię.
15 kwi 23:07
Qulka: oki
15 kwi 23:08
PW: Już dawno miałabyś odpowiedź, gdybyś podała ten twój "kod" zamiast opowiadać o swoich oczekiwaniach.
15 kwi 23:11
bezendu: Qulka pomożesz z fizyką ?
15 kwi 23:14
Klodzia: http://zadane.pl/zadanie/9308353 program rzutki; var n,m,p,k:integer; begin k:=0; read(n,m); readln(p); if p>=n and p<=m then writeln ('BINGO'); else begin if p>m then k:=p−m; else k:=n−p; writeln(k); end; readln(n); end.
15 kwi 23:16
Qulka: brakuje Ci liczydełka na ilość rzutów
15 kwi 23:41
Klodzia: a zobacz do tego polecenia bo ja robiłam do tego, nie zauważyłam że to z zadane jest dłuższe . Pan Jan pracujący w wesołym miasteczku wymyślił bardzo ciekawą grę. Ustawił tarczę w kształcie "linijki", na której były zapisane od lewej do prawej liczby od 1 do 10000. Gdy ktoś chciał zagrać w grę, Pan Jan losował dwie liczby x i y (x<=y), a celem gracza było trafienie lotką w jakąś liczbę pomiędzy tymi dwoma. Jeśli gracz trafił w cel, wówczas Pan Jan krzyczał "BINGO" i wręczał nagrodę. Jeśli cel nie został osiągnięty, wówczas Pan Jan przyznawał graczowi tyle punktów karnych, ile wynosiła odległość od tego celu (na pocieszenie, gdyż w praktyce nie miało to żadnego znaczenia). Napisz program komputerowy, który pomoże Panu Janowi obsługiwać tę grę.
15 kwi 23:49
Klodzia: Wejście Wejście składa się z dwóch linii. Pierwsza zawiera dwie liczby całkowite x i y (1<=x<=y<=10000), które oznaczają początek i koniec przedziału, w który należy celować. W drugiej linii znajduje się jedna liczba oznaczająca miejsce, w które trafił gracz. Wyjście Jeśli gracz trafił w cel, należy wypisać słowo "BINGO". Jeśli gracz chybił, należy wypisać liczbę zdobytych przez niego punktów karnych (odległość od celu). Uwaga: Granice przedziałów należą również do celu − patrz przykład 3. Przykład 1 Wejście: 4 8 7 Wyjście: BINGO Przykład 2 Wejście: 4 8 12 Wyjście: 4 Przykład 3 Wejście: 4 8 8 Wyjście: BINGO
15 kwi 23:49
Qulka: na ten krótki to ok tylko po co na końcu wczytuje n?
15 kwi 23:54
Klodzia: Często na programowaniu ćwiczeniowiec jak w runie po wciśnięciu enter wywalało to kazał wpisać właśnie readln(n). Mówisz że dobrze ale, mi wyświetla 3 errors.
15 kwi 23:57
Klodzia: coś z typami danych nie tak i z else.
15 kwi 23:57
Qulka: w ifie wstaw nawiasy
15 kwi 23:58
Qulka: nie pisze ci w których wierszach masz źle?
15 kwi 23:59
Klodzia: nadal to samo, a weź zobacz u siebie.
16 kwi 00:03
Klodzia: jest napisane ale tak ich nie umiem rozszyfrować
16 kwi 00:04
Qulka: to muszę dopiero zainstalować emotka taki dobry komp miałam w końcu w pracy że nie musiałam liczyć w domu emotka
16 kwi 00:05
Klodzia: Syntax error ";" expected but else oraz incompatible types got boolean expected longint
16 kwi 00:06
Klodzia: Ja używam freepascala emotka A kiedy będziesz instalować?
16 kwi 00:08
Klodzia: to pierwsze pojawia się przy ifie przy warunkacu p>=n
16 kwi 00:12
Qulka: przed else nie stawiasz średnika
16 kwi 00:13
Qulka: mówiłam że weź w nawiasy w ifie jeśłi masz and lub or
16 kwi 00:13
Klodzia: Ja będę szła już spać, jak coś ogarniesz to napisz emotka Dzięki .
16 kwi 00:14
Qulka: tylko nawiasy i brak średników i działa
16 kwi 00:15
Klodzia: Wzięłam tak dobrze? if( p>=n and p<=m) then
16 kwi 00:16
Qulka: if( p>=n) and (p<=m) then
16 kwi 00:18
Klodzia: Ok skompilowało emotka if( p>=n ) and ( p<=m) then. Mam jeszcze pytanko czy nie muszę przypadkiem dodać warunku jakieś że n jest mniejsze od m. Czy po prostu przy wpisywaniu n i m wpisuje liczby najpierw mniejszą potem większą
16 kwi 00:18
Qulka: jeśli piszesz dla siebie pilnujesz , jesli ogólnie trzeba dopisać warunek żeby sprawdzało
16 kwi 00:20
Klodzia: Jest dobrze, bo weszło mi na sprawdzarkę . Bardzo ci dziękuję emotka Miło mi że można było na kogoś liczyć emotka
16 kwi 00:25
Qulka: z resztą jak piszesz ogólnie to wszystko trzeba sprawdzać a i tak znajdzie się ktoś kto wpisze nie to co trzeba nie wtedy kiedy trzebaemotka jeszcze jakąś pętelkę zakończoną pytaniem ..czy na pewno wpisałeś to co chciałeś wpisać? emotka i przydały by się komentarze w stylu: podaj dolną liczbę przedziału sukcesu: (i tu czeka kursor) podaj górną liczbę przedziału sukcesu: (i tu czeka kursor) podaj wylosowaną liczbę oto liczba punktów karnych : ....
16 kwi 00:29
Klodzia: Mój kod został przyjęty. Z twoją sugestią program by był wybajerzony emotka ale tamto wystarczyło więc jest ok emotka
16 kwi 08:58
b.: Nie zgodzę się Qulko, była podana specyfikacja i trzeba się jej trzymać. W ten sposób można łatwo przetestować program karmiąc standardowe wejście jakimś plikiem, a potem porównując wyjście z plikiem z poprawnymi wynikami emotka
16 kwi 11:41
Qulka: inaczej piszę program którego sama używam, inaczej taki który jest ogólnie dostępny, jeszcze inaczej taki który jest rozwiązaniem zadania emotka to były uwagi gdyby pisała dla ogółu czyli program użytkowy
16 kwi 23:03