matematykaszkolna.pl
Geometria płaska - pole czworokąta Sprawdzianik97: Witam. Chciałbym przećwiczyć sobie zadania do poprawy. To są zadania udostępnione przez nauczycielkę, niestety nie za bardzo wiem jak je wykonać. Pole czworokąta wersja I gr.A 1.W romb ABCD o boku długości 5 wpisano prostokąt PQRS w taki sposób, że boki prostokąta są równoległe do przekątnych rombu. Oblicz, o ile procent pole prostokąta jest mniejsze od pola rombu, wiedząc dodatkowo, że krótsza przekątna rombu ma długość 6, a obwód prostokąta jest równy 14,4. 2.Dany jest równoległobok ABCD, w którym |AB|= 2|AD|, a przekątne mają długość 2√2 i 4√2 . Oznaczmy środki bokow DC i BC odpowiednio jako punkty P i Q. Oblicz pole równoległoboku ABCD oraz pole czworokąta ABPQ 3.W kwadracie ABCD poprowadzono przekątne i w każdy z czterech powstałych trójkątów wpisano koło. Wiedząc, że promień takiego koła wynosi 1, oblicz pole kwadratu. 4.Trapez równoramienny ABCD jest opisany na okręgu o promieniu 2 √2 cm. Wiedząc, że przekątna tego trapezu ma długość 2 √17 cm, oblicz długość odcinka łączącego środki ramion trapezu, pole trapezu oraz długość ramienia trapezu Pole czworokąta wersja I gr.B 1.W romb ABCD o krótszej dłuższej przekątnej mającej długość 8 cm i kącie ostrym 30° wpisano kwadrat PQRS w taki sposób, że boki kwadratu są równoległe do przekątnych rombu. Wiedząc, że pole rombu jest o 60% większe od pola kwadratu, wyznacz długość boku rombu, pole kwadratu i pole rombu 2.Dany jest równoległobok ABCD, w którym boki mają długość 2 cm i 6 cm, a pole wynosi 8 cm2. Oznaczmy środki boków AB i BC odpowiednio jako punkty P i Q. Oblicz długości przekątnych równoległoboku ABCD oraz pole czworokąta APQD 3.W kwadracie ABCD poprowadzono przekątne i w każdy z czterech powstałych trójkątów wpisano koło. Oblicz długość promienia takiego koła, wiedząc, że pole kwadratu jest równe 2 4.Trapez równoramienny ABCD jest opisany na okręgu. Wiedząc, że przekątna trapezu ma długość 20 cm, a odcinek łączący środki ramion ma 16 cm długości, oblicz pole trapezu, dł promienia okręgu wpisanego w trapez oraz długość ramienia trapezu. Najlepiej, żeby były to rozwiązania z opisem. Nie są to zadania z książki, więc nie wiem jaki powinien wyjść wynik. Zadania liczyłem, ale wychodziły "dziwne" liczby. Masa potęg i przybliżeń. Przydałyby się też takie ogólne porady lub wzory odnośnie tych zadań. Próbowałem obliczyć te, oraz inne zadania z powtórzenia u korepetytora, lecz niestety nie dał on z nimi rady. Druga − pani korepetytorka, przeliczyła mi parę przykładów z "B", ale nie jest do końca pewna tych "dziwnych" wyników. Jest to planimetria, dział 4 z podręcznika do Matematyki Zakres Rozszerzony, część 2, autorstwa M.Kurczaba, E.Kurczab i E.Świdy (książka ma pomarańczowy róg z "2−ką". Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
15 kwi 20:57
Sprawdzianik97: Bardzo bym prosił o pomoc, ponieważ próbowałem do tego podchodzić na korepetycjach wcześniej, lecz nie zawszę potrafię znaleźć założenia potrzebne do rozwiązania zadań.
15 kwi 21:05