matematykaszkolna.pl
wielomiany na czynniki Magda: rozłóż wielomiany na czynniki: a). w=x⋀5−4x⋀4−4x⋀3+16x⋀2 b). w=2x⋀3+10x⋀2−18x−90
13 kwi 18:45
5-latek: To jest zapis nieprawidłowy jesteś uczennica liceum wiec powinnas wiedzieć ze ⋀ oznacza spójnik logiczny i Masz tam Wpisz a otrzymasz
13 kwi 18:50
5-latek: a) zapis powinien wygladac tak x5−4x4−4x3+16x2 x2(x3−4x2−4x+16) teraz zrob grupowanie w nawiasie
13 kwi 18:54
szare: w pierwszym przykładzie wyłącz x2 przed nawias, a potem spróbuj skorzystać ze schematu Hornera w drugim można przestawić wyrazy: w=2x3−18x +10x2−90 i spróbuj wyłączyć jak najwięcej przed nawias emotka
13 kwi 18:57
szare: tak, racja, w pierwszym przykładzie też łatwiej po prostu grupować, mój błąd
13 kwi 18:58
Magda: Dzięki za uwagę, mój błąd prawda... tak się składa że uczennicą liceum to byłam 10 lat temu pomagam innej osobie i chodzi mi głównie o sprawdzenie, bo niestety już nie wszystko pamiętam dzięki za pomoc
13 kwi 19:11
Magda: Dzięki za uwagę, mój błąd prawda... tak się składa że uczennicą liceum to byłam 10 lat temu pomagam innej osobie i chodzi mi głównie o sprawdzenie, bo niestety już nie wszystko pamiętam dzięki za pomoc
13 kwi 19:11
5-latek: W drugim natomiast tak jak kolega /kolezanka mowi 2x3−18x+10x2−90 2x3+10x2−18x−90 2x2(x+5)−18(x+5) (x+5)(2x2−18 ) a 2x2−18 sobie rozloz sama bo byłoby za dużo szczęścia na raz emotka
13 kwi 19:22
Magda: oj prawda prawda, trzeba pokombinować tym bardziej że maturę z matmy pisałam gdzie jeszcze wtedy nie była obowiązkowa dzięki za pomoc
13 kwi 19:29