matematykaszkolna.pl
wykres-ciagi lalala: wie ktos jak z wykresu odczytuje się początkowe wyrazy ciągów ? mam takie zadanie jak to 4 http://zsrostrozany.edupage.org/files/Ciagi.pdf
12 kwi 11:15
Janek191: a1 = 0 a2 = − 1 a3 = 1 a4 = − 2 itd.
12 kwi 11:18
Martiminiano: Przecież masz podpisane osie emotka a1=0 a2=−1 a3=1 a4=−2 a5=2 itd.
12 kwi 11:21
lalala: dlaczego na osi Y czyli tej an jest 2 a nie 1 a na osi x jest 1 , nie rozumiem czemu jest inna skala
12 kwi 11:25
Martiminiano: Faktycznie, nie zwróciłem uwagi, zresztą Janek191 również Wobec tego a1=0 a2=−2 a3=2 a4=−4 itd.
12 kwi 11:29
PW: Inna skala została zastosowana, by zbadać inteligencję czytelnika. A może po to, by się więcej zmieściło na obrazku. "Inna skala" to zjawisko powszechne, jak byś narysował wykres drogi pocisku, który w ciągu sekundy przebywa setki matrów? Tu zarzut "innej skali" jest w ogóle absurdalny − sekundy i metry nijak mają się do siebie i tylko od inwencji rysującego i potrzeb zależy, jak długi odcinek będzie reprezentował sekundę, a jak długi − metr.
12 kwi 11:31
lalala: czyli na osi Y jest skala 2,4,6 co 2 tak ? emotka
12 kwi 11:31
lalala: dzięki emotka
12 kwi 11:32
PW: Oj, Koledzy, nie miałem intencji być złośliwym, w ogóle nie sprawdzałem Waszej odpowiedzi, skupiłem się na odpowiedzi na ostatnie pytanie lalala.
12 kwi 11:33
lalala: a to ze n∊ N+ nie ma znaczenia przy wypisywaniu np a2= −2 ?
12 kwi 11:42
PW: Wyrazami (wartościami ciągu) mogą być nawet krzesła, tu są przypadkowo pewne liczby − nie ma potrzeby zastanawiać się nad ich znakami, po prostu odczytujemy z wykresu.
12 kwi 11:44
lalala: ok, krzesła hehe Dzięki wielkie emotka
12 kwi 11:55
PW: No to niech będą samochody. Korek na autostradzie to nic innego jak ciąg, którego wyrazami są samochody, nie ma się z czego śmiać.
12 kwi 12:05