matematykaszkolna.pl
obliczenie wysokości ostrosłupa Gapa: Podstawą ostrosłupa jest trójkąt o bokach długości 8 i 10 i kącie między nimi 30. Objętość jest równa 24. Wyznacz H ostrosłupa.
11 kwi 22:01
5-latek: jaki jest wzor na objetosc ostrosłupa ?
11 kwi 22:06
Gapa: V=1/3 Pp*H
11 kwi 22:08
Marek216: Pole podstawy (czyli pole trojkąta) szybko obliczysz ze wzoru P=1/2 * sinαγ*a*b
11 kwi 22:09
Marek216: P=1/2*1/2*8*10= 20 i V=24 ⇒24=1/3 * 20 *H H=18/5
11 kwi 22:11
5-latek: Dobrze. Objetosc znamy i pole podstawy tez znamy Przeciez jeśli mamy dwa boko trojkata i kat miedzy nimi to mamy wzor na pole tego trojkata https://matematykaszkolna.pl/strona/503.html zobacz tutaj i policz pole tego trojkata
11 kwi 22:12
5-latek: Już musial rozwiazac .
11 kwi 22:13
Marek216:
11 kwi 22:14
5-latek: Zawsze się znajdzie jakiś dobroczynca co wyręczy w liczeniu
11 kwi 22:15
Gapa: mi H wyszło 17 i 1/3
11 kwi 22:18
Marek216: Podstaw sobie to H do wzoru na obj. i sprwdz czy ci wyjdzie 24 emotka, mój wynik jest "raczej" dobry.
11 kwi 22:20
Gapa: no nie wyjdzie, tylko czemu mi tak wyszło, hmm
11 kwi 22:22
Marek216: 5−latek, robie to w dobrej wierze, zawsze najpierw podaje sposób a poxniej w następnym komentarzu rozwiązanie o ile chce mi się liczyć. JAk widzisz wyszła jej zła odp. teraz może sobie porownać z moja a tak to żyła by w niewiedzy emotka
11 kwi 22:22
Marek216: Zapisz twoje obliczenia
11 kwi 22:22
Gapa: dobra, wiem gdzie błąd, Dziękuję wszystkim dobroczyńcom emotka
11 kwi 22:23
Marek216: Proszę bardzo emotka
11 kwi 22:24
5-latek: Ale można tez inaczej Niech pokaze swoje obliczenia i ewentualnie wskaze mu się na bledy emotka
11 kwi 22:24
Marek216: Można inaczej ale nie chodzi tu o sposób ale o wynik który jest niezależny od sposobu.
11 kwi 22:28
5-latek: Tylko tez Marku należy zwrocic uwagę na to ze jak się popelnia bledy w liczeniu (lub nie daj Boze nie wie jak liczyc to wynik nic nie da . A matura pewnie blisko emotka
11 kwi 22:31
Gapa: Mój tok myślenia był dobry, błąd w prostym wyliczeniu−przeoczenie. Jeszcze raz dziękuję za pomoc
11 kwi 22:34
5-latek: Zawsze sobie analizujemy zadanie. Co mamy dane . Co mamy do obliczenia . Z czego możemy skorzystać . Najlepiej to sobie wypisac
11 kwi 22:36
Marek216: Może i masz racje, ale ja jestem typem samouka i w zadaniach najbardziej denerwuje mnie brak możliwości sprawdzenia wyniku dlatego podaje go innym.
11 kwi 22:37
5-latek: TY jesteś studentem, czy już po edukacji ?emotka
11 kwi 22:43
Marek216: maturzysta
11 kwi 22:44
5-latek: To powodzenia na maturze emotka
11 kwi 22:45
Marek216: thx, a ty kim jesteś zawodowo ?
11 kwi 22:47
5-latek: Ja pracuje w zakładzie produkującym opakowania z tektury jako operator maszyny .
11 kwi 22:49