.
Marek: W szafie znajduje się 12 par różnokolorowych rękawiczek. Na ile sposobów można wyciągnąć z
szafy 5 rękawiczek tak, aby wśród nich była przynajmniej jedna para?
Jak to zrobić?
7 kwi 17:49
daras: a masz tyle rękawiczek w szafie
7 kwi 17:52
PW: Policz zdarzenie przeciwne. Na ile sposobów można wyciągnąć 5 rękawiczek, z których każda ma
inny kolor?
7 kwi 18:06
7 kwi 18:24
PW: Tak. Wobec tego zdarzeń, o które pytają, jest ...
7 kwi 18:40
7 kwi 18:51
PW: Oj, nie. Mści się teraz brak jasnego określenia modelu matematycznego − co jest tutaj
zdarzeniem elementarnym? Powinno to być powiedziane na samym początku rozwiązania.
7 kwi 19:27
PW: Aaaaaa, rozwiązuję na raz kilka zadań i przez pomyłkę marudzę nie o tym. Dobrze jest.
7 kwi 19:31
Marek: Nie ma sprawy

Szacunek dla Pana za bezinteresowną pomoc innym. Jest Pan nauczycielem
matematyki?
7 kwi 19:39
PW: Byłem przez kilka lat, ale dawno temu.
7 kwi 19:42
Jacek: Jedno co bym zmienił, to sposób zapisu, który może sugerować wariację z powtórzeniami − 2
5.
Dałbym:
| | | |
, za każdym | stoi wybór z innego zbioru dwóch rękawiczek należących w momencie wyboru do |
| | |
jednego koloru.
8 kwi 00:12
Marek: Widzę że Pan jest "obcykany" jeśli chodzi o prawdopodobieństwo. Jak się Pan uczył? Ja próbuje
ale jakoś ciężko mi to idzie. Co Pan poleca na początek?
8 kwi 00:16
Jacek: Tak szczerze to bardziej forum niż podręcznik, i kilkadziesiąt zadanek z wpisami Mili,
PW, Qulki, Ety, J, Janek191...no i ręczne rozpisywanie wyników
niektórych zadań z prostszymi założeniami − np. mniejszą ilością elementów, żeby zrozumieć
czym dane mnożenie skutkuje.
8 kwi 00:22
Jacek: Jakoś przeleciałem ten dział w liceum pare lat temu, mimo, że w mat−fizie, to bez większego
zrozumienia, a teraz próbuję coś tam pomóc znajomej, to sam muszę podszkolić.
8 kwi 00:26