szkola
praktykant:
Rozpoczne jeszcze raz. Moze wiecej osob cos napisze.
Mam takie pytanie:
Jakie problemy napotyka uczen w szkole podstawowej (klasa 4) przy temacie z geometrii a
konkretnie mam na mysli temat: PUNKT I PROSTA.
(co sprawia uczniom najwieksze trudnosci, problemy, itd.)?
2 kwi 12:42
Mila:
W czwartej klasie uczeń ma już ukształtowane pojęcie punktu i prostej (intuicyjnie).
To już było w nauczaniu początkowym.
Jeśli mogę coś radzić, to nauczanie czynnościowe.
2 kwi 16:34
Jacek: Szczerze, to nawet dziś z przyjemnością bym usłyszał, jak wytłumaczyć w prostych słowach
pojęcie prostej, tylko bez mówienia o linii zakrzywionej, bo to chyba wychodzi masło maślane.
Punktu zdefiniowanie opisowe myślę, że łatwiej. W szkole było to zawsze pojęcie intuicyjne, no
chyba, że coś wyparłem z pamięci.
2 kwi 16:48
praktykant: Ale zalozmy, ze uczniowie pierwszy raz sie spotykaja z tymi pojeciami. Jakie wiec wskazowki
metodyczne bylyby dobre dla nauczyciela?
3 kwi 13:55
praktykant: ?
3 kwi 21:39
ciekawa: a co praktykant robił w czasie akumulacji wiedzy ?
3 kwi 22:22