matematykaszkolna.pl
Badanie wklęsłości/wypukłośći Mikołaj: Zbadać wklęsłość , wypukłość oraz istnienie punktów przegięcia funkcji: ln2x . Nie wiem jak się za to zabrać. Wiem ,że trzeba obliczyć drugą pochodną f(x) f'(x) = ? f''(x) = ?
27 mar 12:05
J:
 1 
f'(x) = 2lnx*

x 

1 
2*

− 2lnx
 x 
 2(1−lnx) 
f"(x) =

=

x2 x2 
27 mar 12:11
Mikołaj: Dziękuję ,chociaż przyznam ,ze nie rozumiem nic a nic z tego ( druga pochodna).
27 mar 12:14
J:
 2lnx 
f'(x) =

... i do policzenie drugiej stosujesz wzór na pochodna ilorazu
 x 
27 mar 12:18
5-latek: Jeśli z tego nie rozumiesz nic a nic to może nie się Pan Panie Mikolaju zastanowi co robi na studiach.Nie piszse tego żeby Pana obrazić ale z troski o dalszse losy Pana na studiach i jeśli Pan nie pracuje to tez oto żeby nie wyrzucać w bloto ciężko zarobionych pieniędzy przez rodzicow .
27 mar 12:26
Mikołaj: Do 5−latek: Właśnie mnie Pan obraził. Zarabiam sam na siebie ,studiuję zaocznie. Jest ciężko pogodzić to razem. Jeszcze jakieś uwagi?
27 mar 12:30
J:
 1 
w moim poście 12:11 w liczniku powinno być: 2*

*x − 2lnx emotka
 x 
a wiesz co dalej z tym zadaniem ? , bo to nie jest koniec
27 mar 12:32
Mikołaj: Dziękuję ,jakoś sobie poradzę emotka
27 mar 12:39
Jacek:
 1 1 
ogólnie druga pochodna to 2lnx*(−

)+2*

...nie wiem skąd te dodatkowe skracające
 x2 x2 
 1 
się x i

miałyby się znaleźć w liczniku
 x 
27 mar 12:41
5-latek: Otoz tak Panie Mikolaju . Wiem ze jest ciężko jak się studiuje zaocznie i jeszcze do tego pracuje i ma rodzine . . Jako student (w dzisiejszsych czasach masz wszystko do dyspozycji . Programy do rysowania wykresow , do liczenia pochodnych, granic i innych rzeczy potrzebnych na studiach . Ja tego nie miałem . Wiec nie użalaj się nad sobą
27 mar 12:41
Mikołaj: Do 5 latek: Po pierwsze, jeżeli nie ma Pan zamiaru pomóc to proszę się nie wypowiadać , po drugie − co mi z tego wszystkiego, jeśli nie mam na to czasu. Nigdy się nad sobą nie użalam − wręcz przeciwnie− Pan to właśnie zrobił. Nie pozdrawiam
27 mar 13:02
J: