matematykaszkolna.pl
tekstowe maggiewild: Kasia miała w skarbonce same monety jednozłotowe i dwuzłotowe, łącznie 186 zł. Gdy Kasia kupiła nową piłkę za 38 zł, to okazało się, że monet jednozłotowych pozostało jej dwa razy mniej, niż na początku miała monet dwuzłotowych, a monet dwuzłotowych pozostało jej tyle, ile na początku miała monet jednozłotowych. Jakimi monetami Kasia zapłaciła za piłkę? Czy ktoś byłby tak miły i wytłumaczył czemu ma być tak zapisane: x + 2y = 186 2x + 12y = 148 (x − ilość złotówek, y − ilość dwuzłotówek)
27 mar 00:05
Janek191: x*1 + y*2 = 186 czyli x + 2 y = 186
1 

y*1 + x*2 = 186 − 38
2 
czyli
 1 
2 x +

y = 148
 2 
27 mar 00:41
maggiewild: to akuratnie wiem chodzi mi o to czemu jest 2y, a nie samo y czemu jest 12y, a nie 12y i to 2x
27 mar 15:40
maggiewild: * czemu jest 12y, a nie u{1]{2}x
27 mar 15:42
J: y*2 − y monet o nominale 2 zł x*1 − x monet o nominale 1 zł
27 mar 15:43
J:
 1 
skoro ma dwa razy mniej monet 2zł , a miała ich y , to teraz ma ich:

y
 2 
27 mar 15:45
J:
 1 
po transakcji: x*2 ( bo ma x monet dwuzłotowych) +

y*1 = 148
 2 
27 mar 15:46