matematykaszkolna.pl
Visual Basic Frost: Witam, jest ktoś kto zna program Visual Basic chociaż na poziomie podstawowym? Musze zrobić projekt na jutro a tego programu nawet na lekcji nie mięliśmy ( that logic)
26 mar 17:00
26 mar 18:08
Frost: Dałoby radę dojść ale nie mam czasu bo czeka na mnie 15 zadań z fizyki a jeszcze VB nie skończony. Mam kilka pytań: Jak zaokrąglić wynik ? Mam 6 textboxów z których pobieram dane. potem wykonuje mnożenia i dodawania. Problem w tym, że wszystkie textboxy muszą posiadać wartość a w moim programie to nie jest konieczne. Robię alkomat i przykładowo ktoś wypił tylko piwo a wódki innych alkoholów nie. Chodzi o to żeby początkowa wartość była 0 i można było ją zmienić. Wpisywałem textbox=0 ale wartości nie można potem zmienić. Gdy nie wpiszę w którymś polu liczby program wywala.
26 mar 20:20
adam: rzutowanie zmiennych
26 mar 20:23
Frost: a dokładniej mógłbyś powiedzieć? jaka funkcje wpisać. Ja jestem zupełnie zielony dopiero dzisiaj pierwszy raz włączyłem ten program, mam po angielsku
26 mar 21:11
adam: musiałbym przesłać mi projekt i ponadto podać z jakiej wersji ide korzystasz
26 mar 22:18
adam: musiałbyś
26 mar 22:18
adam: ponadto nie rozumiem dlaczego nie możesz zmienić wartości w textboxie
26 mar 22:19
Frost: mam wersję 2010. Jak mogę przesłać Ci program?
26 mar 22:23
adam: zapakuj w rara , i wrzuc na jakis hosting
26 mar 22:25
Frost: Musiałbyś zobaczyć... Po prostu mam takie działanie w którym pobiera dane z textboxów i mnoży/ dodaje je. Gdy nie ma zadnej danej w textboxie wywala program jakby na samym początku 0 było wpisane to działałoby bez zarzutów. 2) nie bardzo wiem jak zaokrąglić wynik, próbowałem ale nie doszedłem do tego czego chciałem 3) chce jeszcze zablokować wpisywanie liter i znaczków, możliwość wpisania aby cyfr. Jesli wpiszemy litery to wyskoczy tekst o błędzie.
26 mar 22:27
26 mar 22:29
adam: chwila
26 mar 22:38
Frost: Okey, robie schemat blokowy i instrukcje powoli do tego
26 mar 22:42