matematykaszkolna.pl
Łatwe zadanko z wielomianów: x^3-13x+12 = 0 Reqe: Łatwe zadanko z wielomianów: x3−13x+12 = 0 Jak to zrobić? Jak podstawie 1 to wyjdzie 0. jak podstawie 3 też wyjdzie 0. to które jest prawidłowe? Chodzi mi o to, że jest to jeden ze składników przykładu z modułami Cały moduł : |x3−3x2−9x+27|+|x3−13x+12|+|x4−81|= 0' Tylko środkowy składnik nie wiem do końca jak zrobic. I co jest odp?
23 mar 17:31
5-latek: To jesli W(1)=0 to dziel go przez (x−1)
23 mar 17:37
fuy: x3 −12x − x + 12 x(x2 − 1) − 12(x −1) x(x−1)(x+1) − 12(x−1) (x−1)(x2 + x −12) (x−1)(x+4)(x−3) = 0
23 mar 17:39
Reqe: 5−latek: Dzielę hornera i wychodzi: 1 −12 0 czyli x2−12x = x(x−12) x=0 lub x =12 A nigdzie nie wychodzi mi 3
23 mar 17:43
Mila: Wybierasz takie x, aby wszystkie trzy moduły jednocześnie były równe 0. Dla x=1 w(x)=x3−3x2−9x+27 w(1)=1−3−9+27≠0 w(−3)=0 w(3)=0 p(x)=x3−13x+12=0⇔ x=−4 lub x=1 lub x=3 x4=81 x=3 lub x=−3 Odp x=3 spełnia równanie: |x3−3x2−9x+27|+|x3−13x+12|+|x4−81|= 0
23 mar 17:45
5-latek: ja osobiscie nie lubie Hornera (dziele pisemnie Zobacz jak to zrobil kolega wyzej (predzej
23 mar 17:45
prosta: współczynniki do Hornera wpisz: 1. 0, −13,12
23 mar 17:46
5-latek: Witaj Milu Pozdrawiam emotka Twoje najlepsze rozwiazanie
23 mar 17:47
Reqe: Dokładnie Milu, Twoje najlepsze rozwiązanie. Jednakże dziękuję wszystkim za pomoc i życzę miłego dnia emotka
23 mar 17:49
Mila: p(x)=x3+0*x2−13x+12=0 x=1 Schemat Hornera: 1 0 −13 12 1 1 −12 0 x3−13x+12=(x−1)*(x2+x−12) Δ=1+48=49
 −1−7 −1+7 
x=

lub x=

 2 2 
x=−4 lub x=3
23 mar 17:50
Mila: emotka
23 mar 17:51
Reqe: Ahaaaa czyli w schemacie Hornera nawet jak przy x2 występuje 0 to i tak to muszę uwzględnić I dlatego dobrze później wyjdzie emotka Całe życie w kłamstwie emotka Dziękuję ślicznie Milu
23 mar 17:55
5-latek: Ale jakbys w 1 klasie lub drugiej (kiedy byly wielomiany zobaczyl do ksiazki to bys nie zyl do tej pory w takiej nieswiadomosci
23 mar 18:03
52: Witaj 5−latek emotka Zobacz co obowiązuje na maturę podstawową z matematyki z wielomianów...
23 mar 21:55
Metis: Nie ma dzielenia
23 mar 21:56
5-latek: Czescemotka Pewnie sie zdziwie emotka Ale wydaje mi sie ze to nie jest zadanie z podstawy
23 mar 21:57
52: Tak, domyślam się że to zadanie z wyższego niż podstawowy, ponieważ kolega zna schemat Hornera, ale i tak uważam że cały materiał z wielomianów dać na rozszerzenie a nic na podstawę jest bez sensu...
23 mar 22:01
5-latek: Oczywiscie ze tak . Bo na studiach CI z podstawy maja gorszy start
23 mar 22:08
Metis: 52 kodzisz cos? Potrzebuje prostego programu
23 mar 22:08
52: Metis Uczę się dopiero, zanim będę kodził; mogę się założyć że wiesz więcej ode mnie A jaki program ?
23 mar 22:19
Metis: Zapytam jeszcze Patryka emotka Program, który po sczytaniu n literowego wyrazu z klawiatury, dopisze liczby z przedziału od 1 do 1000, ostatnim znakiem ma być znak specjalny : !@#$%&*(). A następnie wyrzuci to do pliku txt emotka Przykład: matematyka1! matematyka1@ matematyka1# itd emotka
23 mar 22:25
52: No ładny program emotka Dziadek Mróz na pewno by ci pomógł albo asdf emotka Ja niestety odpadam A w jakim języku piszesz C++ ?
23 mar 22:29
Metis: Tak, C++, ale nie umiem go zbyt dobrze . W wakacje z nim "walczyłem" emotka ale czytanie i opieranie się na teorii w programowaniu, to chyba zły pomysł, po kilku dniach czytania o funkcjach ich działaniu itd, odpuściłem emotka
23 mar 22:32
52: Ogólnie to fajnie że coś zacząłeś czytać we wakacje emotka Mnie nikt nie miał jak nakierować i jakoś nigdy nie czułem potrzeby programowania, a teraz na studiach widzę, że jest to jeden z ważniejszych przedmiotów i jakże ciekawych i czasochłonnych. Szkoda że też są inne realia i samo programowanie na studiach nie jest jest również matematyka, fizyka, a także inne ważne przedmioty... czasem trzeba wybrać na co się nauczyć żeby przetrwać Ogólnie to polecam, abyś pooglądał sobie Mirosława Zelenta na YT, przyda ci się, nawet jeśli znasz już niektóry rzeczy to poukładają ci się w głowie emotka P.S W której klasie jesteś ?
23 mar 22:36
Metis: 2 emotka
23 mar 22:38
52: Podziwiam emotka I zazdroszczę emotka
23 mar 22:38
kyrtap: Metis na kiedy to masz?
23 mar 22:40
Metis: Nie mam z góry określonego terminu emotka
23 mar 22:43
kyrtap: w czwartek powrócę do tego bo ja 52 pisze nie ma się na wszystko czasu wydaje mi się że musisz użyć tutaj funkcji srand(TIME NULL) i dodać odpowiednie biblioteki #iostream <stdlib.h> i #iostream <time.h> aby wylosował liczbę z przedziału od 1 do 1000 oraz literę
23 mar 22:48
Metis: Myśle, że nie wylosował tylko po prostu ją dodał . Ma wyświetlić wszystkie możliwe kombinacje emotka matematyka1! matematyka2! matematyka3! itd emotka
23 mar 22:50
asdf: zrob to tak: const int N = ...; zrob tablice charów (char *), daj rozmiar N + 3+1 (na ostatni znak + 0−999) int indexer = 0; while( (indexer++) < N) // czytaj znak, zapisuj uzyj itoa: http://stackoverflow.com/questions/1114741/how-to-convert-int-to-char-c polacz dwa stringi, na koniec wylosuj znak specjalny, mozesz dac switcha lub popatrz na tablice ASCI i zobacz czy one wszystkie sa w jakims przezdiale. wtedy rand (dlugoscPrzedzialu) + przesuniecie. Dawno nie pisalem w C++ wiec nie pamietam juz skladni.
24 mar 00:33
Braun: Ja studiuję informatykę i rozbawiło mnie stwierdzenie czytanie teorii bez pisania programów... To tak jak byś oglądał tylko przykładowe rozwiązania. Nie wiem kiedy to w koncu zrozumiecie ale żeby być programistą trzeba kodzić i nie to co na uczelnie ale w domku siedzieć na dupie i pisać programy Teoria to ma służyć żebyś wiedział co się z czym je, ale i tak najważniejsza jest praktyka... Dobranoc.
24 mar 00:39
Dziadek Mróz: AMEN
25 mar 13:34