funkcja
:): Czy dziedziną funkcja ciągłej musi być (−nieskończoność, nieskończoność)? Jeśli funkcja zaczyna
się np. w 3 to może być ciągła?
16 mar 13:54
J:
tak
16 mar 13:56
:): tak, że może zaczynać się w 3?
16 mar 13:57
J:
w dowolnej liczbie
16 mar 13:58
J:
f(x) = √x − 3
16 mar 13:59
Qulka: ciągła to znaczy nieprzerwana od początku do końca
16 mar 14:01
5-latek: Schowaj ten jęzor
Jesli masz np funkcje y=3x+5 to dziedzina naturalna tej funkcji jest D
f=R i ta funkcja
jest ciagla . A teraz kaza CI ja narysowac w przdziale x ∊<5.100> . Narysujesz ja ,czy nie ?
. Bedzie ciagla ?
16 mar 14:03
5-latek: czy dobrze?
16 mar 14:06
J:
..będzie , skoro jest ciągła w R , to jest ciągła w dowolnym przedziale
16 mar 14:07
5-latek:
16 mar 14:08
Janek191:
5 − latku
| 1 | |
Czy funkcja f : ℕ1 → R , f(x) = x + |
| + √2 jest ciągła ? |
| x | |
16 mar 14:20
PW: A tu mu zadałeś teoretyczny kłopot
− w dziedzinie
nie ma przedziałów.
16 mar 14:49
5-latek: Panowie , poczytam na ten temat jak zaczne powtarzac ciaglosc funkcji
.
Ale co do dziedziny to sluchalem kiedys wypowiedzi pewnego Pana ze jesli mamy napisany wzor
funkcji bez z gory okreslonej dziedziny to to nie jest funkcja tylko wyrazenie .
Co sadzicie o tym ?
16 mar 15:52
Janek191:
Tak jest . Musi być zadana dziedzina i przeciwdziedzina.
16 mar 15:55
5-latek: A my caly czas piszsemy wzor funkcji i dopiero okreslamy dziedzine
16 mar 15:57
Janek191:
W zadaniach określa się tzw. dziedzinę maksymalną ( lub normalną ) , czyli
najszerszą .
16 mar 16:02
5-latek: Ja to rozumiem
16 mar 16:31
5-latek: I dlatego chcac rozumiec pewne problemy nalezy miec wiadomosci wykraczajace ponad szkole
srednia .
A to w tej chwili mnie przerasta
16 mar 16:34