Rownanie
5-latek: | 9 | |
Czy moze mi ktos pokazac jak rozwiazac takie rownanie : [x]= |
| x+1 gdzie [x] czesc |
| 10 | |
calkowita liczby x
Wiem ze [x]≤x<[x]+1
Nie mama podobnego przykladu pokazanego jak rozwiazac
9 mar 09:27
Janek191::
x = 10
9 mar 09:31
Janek191::
x = 10
9 mar 09:31
5-latek: Czesc Janek
Dobrze . Tylko pokaz mi po kolei jak to rozwiazales (bo tego nie rozumien
9 mar 09:32
Janek191::
Odgadnąłem
9 mar 09:35
5-latek: Jak z tego ma wyjsc przedzial x∊<10,20) ?
9 mar 09:35
5-latek: Domyslam sie jak odgadnales
9 mar 09:36
5-latek: no bo tak jesli pomnoze obie strony przez 10 to dostane
10[x]=9x+10 no wlasnie teraz co ?
9 mar 09:38
5-latek: Czy jest sens w ogole mnozyc to rownanie przez 10 ?
czy tylko z wyjsciowego zauwazyc ze xnalezy <10,20) bo z tego przedzialu prawa strona bedzie
czescia calkowita liczby 10
9 mar 09:45
5-latek: Jak widzicie sam cos kombinuje . Wiec nie czekam na gotowca .
czy moze takie rownania rozwiazuje sie na czuja ?
9 mar 09:49
5-latek: No nic . Poczekam jeszcze moze ktos sie odezwie .
Nie sa to latwe rownania . Potrafie rozwiazac trudniejszse tam gdzie nie ma ulamkow
9 mar 10:03
J:
Cześć
, tylko liczba x = 10 jest rozwiązaniem
9 mar 10:14
5-latek: Czesc
J
Wiesz co chyba w tym momencie zrozumialem dlaczego .
Otoz jeszeli prawa strona ma sie rownac lewej to [10]= 10
9 mar 10:25
Odpowiedzi na debilne pytania: dojść samemu do rozwiązania − bezcenne
9 mar 10:35
5-latek: zauwazylem teraz ze popelnilem dwa bledy
otoz w poscie 9:45 ma byc lewa strona bedzie czescia calkowita
i w poscie 10:25 ma byc jesli lewa strona ma sie rownac prawej to [10]=10
9 mar 10:36
5-latek: Wiem o tym kolego
9 mar 10:40
Draghan: Dzień dobry.
Znów zadanka z jakiegoś zbioru?
9 mar 10:41
5-latek: Czesc .
Dostalem do rozwiazania od
Mili
9 mar 10:42
Draghan: Aha.
Bo się zastanawiałem, skąd takie zadnie masz.
I muszę w sumie lecieć, bo zajęcia mam
z matematyki.
Miłego dnia.
9 mar 10:44
5-latek: To chyba bylo w ramach odwetu
bo dalem koledze Benny zadanie troche ciezkie z
trygonometrii do rozwiazania
9 mar 10:45
5-latek: Rowniez zycze Milego dnia
9 mar 10:46
zombi: | 9 | |
Skoro wiesz, że [x] = |
| x + 1 oraz to [x] ≤ x < [x]+1, to dostajesz |
| 10 | |
| 9 | | 9 | |
[x] = |
| x + 1 ≤ x < |
| x + 2 = [x]+1, rozwiąż podwójną nierówność |
| 10 | | 10 | |
9 | | 9 | |
| x + 1 ≤ x < |
| x + 2 i otrzymasz przedział. |
10 | | 10 | |
9 mar 12:19
5-latek: No tak. Wiec nie pojade do pracy jednak w nieswiadomosci
dziekuje Ci
zombi
A wiesz ze przez jakis czas myslaem ze to Ty jestes
Vax
9 mar 13:13
Odpowiedzi na debilne pytania: bumerang zawsze wraca.
podziwiam Cię x−latku, chyba jesteś albo zamierzasz być belfrem i uczyć matematyki ?
9 mar 15:17
Mila:
Np. tak:
[x]=m, m∊C
(2) m≤x<m+1
podstawiam do (1)
10m =9x+10
10m−10=9x
10*(m−1)=9x
| 10 | |
x= |
| *(m−1) podstawiam do (2) |
| 9 | |
| 10 | |
m≤ |
| *(m−1)<m+1 , m∊C rozwiąż nierówność, dalej kombinuj sam. |
| 9 | |
9 mar 16:29
5-latek: Dobry wieczor
Milu Pozdrawiam
Zajme sie jutro tym zadaniem ,gdyz dzisiaj jestem bardzo zmeczony (mielismy duzo pracy
Widze ze z ta 10−ka dobrze kombinowalem
Dzisiaj tylko przejrze posty i zapiszse sobie interesujace mnie z funkcji
9 mar 23:10
5-latek: No to zaczynam jeszcze przed praca
| 10 | | 10m−10−9m | |
najpierw rozwiaze te nierownosc podwojna . |
| (m−1)≥m to |
| ≥0 to m≥10 druga |
| 9 | | 9 | |
| 10m−10 | | 10m−10−9m−9 | |
nierownosc |
| −(m+1)<0 to |
| <0 to m−19<0 to m<19 Wspolna czesc |
| 9 | | 9 | |
rozwiaazan to m={10,11,12,13,14,15,16,17,18,}
| 10 | | 100 | |
Teraz wracam do x= |
| (m−1) to dla m=10 x=10 dla m=11 x= |
| nie jest |
| 9 | | 9 | |
calkowite tak samo dla pozostalych m x nie bedzie calkowite wiec tylko dla m=10 to
rownanie jest prawdziwe
10 mar 11:47
J:
Cześć
... Już Ci to wczoraj napisałem
, ale dobrze ,że widzisz sam dlaczego ...
10 mar 11:49
5-latek: Witaj
J
Tak wlasnie o to chodzilo zeby to dobrze zrozumiec . Mam w ksiazce troche takich zadan
rozwiazanych (tez o wiele trudniejszych ale bez ulamkow .
Wroce do nich pozniej (po funkcjach
Teraz sie skupiam dalej na funkcjach (trygonometria
10 mar 11:54
Benny: 5−latek,
możesz mi pokazać te zadania?
10 mar 13:48
Mila:
Błąd
5−latku w dalszym rozwiązywaniu
Sprawdzamy równanie po kolei
1)m=10
| 9 | |
L=[x]=[10]=10, P= |
| *10+1=9+1=10=L |
| 10 | |
2)m=11
| 10 | | 100 | | 1 | |
x= |
| *(11−1)= |
| =11 |
| |
| 9 | | 9 | | 9 | |
| 1 | | 9 | | 100 | |
L=[x]=[11 |
| ]=11, P= |
| * |
| +1=10+1=11=L |
| 9 | | 10 | | 9 | |
3)m=12
| 10 | | 110 | |
x= |
| *(12−1)= |
| =1229 |
| 9 | | 9 | |
L=[x]=[12
29]=12
| 9 | | 110 | |
P= |
| * |
| +1=11+1=12=L |
| 10 | | 9 | |
Itd,
10 mar 18:55
Benny: Masakra, dawałem sobie warunek, że [x]=m, m∊C
a podczas rozwiązywania nie uwzględniłem, że chodzi o część całkowitą
10 mar 19:00
Mila:
Tu właśnie łatwo się pomylić.
Trzeba liczyć po kolei x(m) i wstawiać do środka [x] z lewej strony równania, a z prawej x.
Trochę to żmudne.
10 mar 19:09
5-latek: Ajjj a juz myslalem
Milu ze dobrze mam .
Poprawie sobie to zadanie . Na razie dziekuje
Benny przypomnij mi w sobote zebym Ci napisal pare zadan do rozwiazania
10 mar 23:15
Mila:
Dobranoc
10 mar 23:32
5-latek: Dobranoc
Milu
Milych snow
10 mar 23:33