matematykaszkolna.pl
Rownanie 5-latek:
 9 
Czy moze mi ktos pokazac jak rozwiazac takie rownanie : [x]=

x+1 gdzie [x] czesc
 10 
calkowita liczby x Wiem ze [x]≤x<[x]+1 Nie mama podobnego przykladu pokazanego jak rozwiazac
9 mar 09:27
Janek191:: x = 10
9 mar 09:31
Janek191:: x = 10
9 mar 09:31
5-latek: Czesc Janek emotka Dobrze . Tylko pokaz mi po kolei jak to rozwiazales (bo tego nie rozumien
9 mar 09:32
Janek191:: Odgadnąłem emotka
9 mar 09:35
5-latek: Jak z tego ma wyjsc przedzial x∊<10,20) ?
9 mar 09:35
5-latek: Domyslam sie jak odgadnales emotka
9 mar 09:36
5-latek: no bo tak jesli pomnoze obie strony przez 10 to dostane 10[x]=9x+10 no wlasnie teraz co ?
9 mar 09:38
5-latek: Czy jest sens w ogole mnozyc to rownanie przez 10 ? czy tylko z wyjsciowego zauwazyc ze xnalezy <10,20) bo z tego przedzialu prawa strona bedzie czescia calkowita liczby 10
9 mar 09:45
5-latek: Jak widzicie sam cos kombinuje . Wiec nie czekam na gotowca . czy moze takie rownania rozwiazuje sie na czuja ?emotka
9 mar 09:49
5-latek: No nic . Poczekam jeszcze moze ktos sie odezwie . Nie sa to latwe rownania . Potrafie rozwiazac trudniejszse tam gdzie nie ma ulamkow
9 mar 10:03
J: Cześć emotka , tylko liczba x = 10 jest rozwiązaniem emotka
9 mar 10:14
5-latek: Czesc J emotka Wiesz co chyba w tym momencie zrozumialem dlaczego . Otoz jeszeli prawa strona ma sie rownac lewej to [10]= 10
9 mar 10:25
Odpowiedzi na debilne pytania: dojść samemu do rozwiązania − bezcenne
9 mar 10:35
5-latek: zauwazylem teraz ze popelnilem dwa bledy otoz w poscie 9:45 ma byc lewa strona bedzie czescia calkowita i w poscie 10:25 ma byc jesli lewa strona ma sie rownac prawej to [10]=10
9 mar 10:36
5-latek: Wiem o tym kolegoemotka
9 mar 10:40
Draghan: Dzień dobry. emotka Znów zadanka z jakiegoś zbioru? emotka
9 mar 10:41
5-latek: Czesc . emotka Dostalem do rozwiazania od Mili
9 mar 10:42
Draghan: Aha. emotka Bo się zastanawiałem, skąd takie zadnie masz. I muszę w sumie lecieć, bo zajęcia mam z matematyki. emotka Miłego dnia. emotka
9 mar 10:44
5-latek: To chyba bylo w ramach odwetu emotka bo dalem koledze Benny zadanie troche ciezkie z trygonometrii do rozwiazania
9 mar 10:45
5-latek: Rowniez zycze Milego dnia emotka
9 mar 10:46
zombi:
 9 
Skoro wiesz, że [x] =

x + 1 oraz to [x] ≤ x < [x]+1, to dostajesz
 10 
 9 9 
[x] =

x + 1 ≤ x <

x + 2 = [x]+1, rozwiąż podwójną nierówność
 10 10 
9 9 

x + 1 ≤ x <

x + 2 i otrzymasz przedział.
10 10 
9 mar 12:19
5-latek: No tak. Wiec nie pojade do pracy jednak w nieswiadomosci dziekuje Ci zombi emotka A wiesz ze przez jakis czas myslaem ze to Ty jestes Vax emotka
9 mar 13:13
Odpowiedzi na debilne pytania: bumerang zawsze wraca.emotka podziwiam Cię x−latku, chyba jesteś albo zamierzasz być belfrem i uczyć matematyki ?
9 mar 15:17
Mila: Np. tak:
 9 
1) [x]=

x+1
 10 
[x]=m, m∊C (2) m≤x<m+1 podstawiam do (1)
 9 
m=

x+1 /*10
 10 
10m =9x+10 10m−10=9x 10*(m−1)=9x
 10 
x=

*(m−1) podstawiam do (2)
 9 
 10 
m≤

*(m−1)<m+1 , m∊C rozwiąż nierówność, dalej kombinuj sam.
 9 
9 mar 16:29
5-latek: Dobry wieczor Milu emotka Pozdrawiam Zajme sie jutro tym zadaniem ,gdyz dzisiaj jestem bardzo zmeczony (mielismy duzo pracy Widze ze z ta 10−ka dobrze kombinowalem Dzisiaj tylko przejrze posty i zapiszse sobie interesujace mnie z funkcji
9 mar 23:10
5-latek: No to zaczynam jeszcze przed praca
 10 10m−10−9m 
najpierw rozwiaze te nierownosc podwojna .

(m−1)≥m to

≥0 to m≥10 druga
 9 9 
 10m−10 10m−10−9m−9 
nierownosc

−(m+1)<0 to

<0 to m−19<0 to m<19 Wspolna czesc
 9 9 
rozwiaazan to m={10,11,12,13,14,15,16,17,18,}
 10 100 
Teraz wracam do x=

(m−1) to dla m=10 x=10 dla m=11 x=

nie jest
 9 9 
calkowite tak samo dla pozostalych m x nie bedzie calkowite wiec tylko dla m=10 to rownanie jest prawdziwe
10 mar 11:47
J: Cześć emotka ... Już Ci to wczoraj napisałem emotka , ale dobrze ,że widzisz sam dlaczego ...
10 mar 11:49
5-latek: Witaj Jemotka Tak wlasnie o to chodzilo zeby to dobrze zrozumiec . Mam w ksiazce troche takich zadan rozwiazanych (tez o wiele trudniejszych ale bez ulamkow . Wroce do nich pozniej (po funkcjach Teraz sie skupiam dalej na funkcjach (trygonometria
10 mar 11:54
Benny: 5−latek, możesz mi pokazać te zadania?
10 mar 13:48
Mila: Błąd 5−latku w dalszym rozwiązywaniu Sprawdzamy równanie po kolei 1)m=10
 10 
x=

*(10−1)=10
 9 
 9 
L=[x]=[10]=10, P=

*10+1=9+1=10=L
 10 
2)m=11
 10 100 1 
x=

*(11−1)=

=11

 9 9 9 
 1 9 100 
L=[x]=[11

]=11, P=

*

+1=10+1=11=L
 9 10 9 
3)m=12
 10 110 
x=

*(12−1)=

=1229
 9 9 
L=[x]=[1229]=12
 9 110 
P=

*

+1=11+1=12=L
 10 9 
Itd,
10 mar 18:55
Benny: Masakra, dawałem sobie warunek, że [x]=m, m∊C a podczas rozwiązywania nie uwzględniłem, że chodzi o część całkowitą emotka
10 mar 19:00
Mila: Tu właśnie łatwo się pomylić. Trzeba liczyć po kolei x(m) i wstawiać do środka [x] z lewej strony równania, a z prawej x. Trochę to żmudne.
10 mar 19:09
5-latek: Ajjj a juz myslalem Milu ze dobrze mam . Poprawie sobie to zadanie . Na razie dziekuje emotka Benny przypomnij mi w sobote zebym Ci napisal pare zadan do rozwiazania
10 mar 23:15
Mila: Dobranoc emotka
10 mar 23:32
5-latek: Dobranoc Milu emotka Milych snow emotka
10 mar 23:33