aa
Hugo: Zliczanie spacji w tekście
http://pastebin.com/0sDw51Ps
// mam stringa z tekstem, drugi zawierna jedną spacje i funkcja find wyszukuje mi tą luke, ale
wyszukuje tylko jedną wywnioskowałem. Zatem usuwam tę lukę zwiększam 'il' (ilość luk) w pętli
i tak aż sie wszystkie luki skasują wtedy w ifie if(pozycja == string::npos) jezeli da
prawdę czyli nie ma już spacji to wyjdzie z pentli i wypisze ilosc spacji
Dlaczego to nie działa
?
22 lut 16:54
Dziadek Mróz:
Wiesz w ogóle co zwraca string::find()?
22 lut 17:18
Dziadek Mróz:
I powiedz co to jest z i il? Mówiłem ile razy, nazywaj zmienne tak aby każdy kto się dorwie do
kodu nie musiał do Ciebie pisać co robi dana zmienna.
22 lut 17:20
Dziadek Mróz:
A w ogóle co to jest while (z < 3) skoro w kodzie jest z = z + 10, które nigdy nie będzie < 3,
więc pętla jest nieskończona.
22 lut 17:24
Dziadek Mróz:
pozycja nigdy nie będzie == npos, bo w wyrazie na końcu nie ma spacji.
22 lut 17:26
22 lut 17:29
22 lut 17:35
bezendu:
Dziadek podrzuć jakiś fajny pomysł na gierkę, ale kozak musi być napisane mam czas do końca
kwietnia
22 lut 17:52
Trivial: bezendu, snake.
22 lut 18:05
bezendu:
Też o tym myślałem, poczekam jeszcze na inne propozycje
22 lut 18:08
Trivial: Snake jest jedną z najprostszych do napisania grywalnych gierek.
22 lut 18:11
Trivial: Saper − też proste i grywalne.
22 lut 18:12
Saris: statki
22 lut 18:13
bezendu:
Zacznę od poniedziałku kodzić zobaczymy co z tego wyjdzie
22 lut 18:17
bezendu:
Trivial a coś trudniejszego ale mniej popularnego ? Co z tego, że ja oddam program jak
większość będzie miała tą samą gierkę.
22 lut 18:34
Trivial: To ma być gierka na konsolę?
22 lut 18:35
bezendu:
Tak.
22 lut 18:36
Trivial: Saper?
22 lut 18:39
bezendu:
Ok
22 lut 18:41
Saris: Sudoku, ale to nie jest proste
22 lut 18:42
Trivial: Sudoku w jakim sensie? Generatora plansz? To dość proste.
22 lut 18:44
Saris: generator plansz i sprawdza czy dobry ruch w aktualnym stanie gry wykonujesz z mozliwoscia
zmiany wpisanej liczby i znow na bierzaco sprawdza czy w aktualnym stanie gry zmieniony ruch
jest ok.
22 lut 18:51
Hugo: @Dziadek Mróz: 'z' miał sprawiać by w końcu wyjsć z pętli; z=0 warunek: z<3 następnie z= z+10
nie musi być aż 10 tak po prostu wpisałem. Wrzucam do kompilatora i przeanalizuje
22 lut 18:56
22 lut 20:46
22 lut 20:47
Hugo: Czytałem teraz troche w miedzy czasie próżnowałem i doczytałem ze:
npos is a static member constant value with the greatest possible value for an element of type
size
t.
npos określa maxymalną size
t ... bo nie miałem pojęcia jak wyjść z tej pętli; na forze sie nie
da bo nie wiadomo jak długi jest tekst a z whila nie wiedziałbym jak przerwać...
a teraz
mnie naszło a jak by dać jakoś ze while(....>>....)
że wyszukuje koniec lini
? i nie
dawać npos
co myślisz
oczywiscie używaliśmy tego przy fstreamie z plikami txt, a tu sie
da? że wyszukuje koniec lini i tam break i wychodzi z pentli
while(1) oraz break tez tego nigdy nie używałem dzięki
mam jeszcze pytanie:
w tym programie co mi dałeś
http://pastebin.com/N0RMCQCe
tam jest wypisywanie npos
http://scr.hu/2pdc/kfpd5
Skąd sie bierze taka duża liczba ?
bo mnie ciekawi
22 lut 21:04
Hugo: // Jak tez patrze: to daje breaka jeżeli na końcu jest spacja, a jak by nie było to się
zapetliłby
if (pozycja == wyraz.length())
22 lut 21:09