matematykaszkolna.pl
aa Hugo: Zliczanie spacji w tekście http://pastebin.com/0sDw51Ps // mam stringa z tekstem, drugi zawierna jedną spacje i funkcja find wyszukuje mi tą luke, ale wyszukuje tylko jedną wywnioskowałem. Zatem usuwam tę lukę zwiększam 'il' (ilość luk) w pętli i tak aż sie wszystkie luki skasują wtedy w ifie if(pozycja == string::npos) jezeli da prawdę czyli nie ma już spacji to wyjdzie z pentli i wypisze ilosc spacji Dlaczego to nie działa ?
22 lut 16:54
Dziadek Mróz: Wiesz w ogóle co zwraca string::find()?
22 lut 17:18
Dziadek Mróz: I powiedz co to jest z i il? Mówiłem ile razy, nazywaj zmienne tak aby każdy kto się dorwie do kodu nie musiał do Ciebie pisać co robi dana zmienna.
22 lut 17:20
Dziadek Mróz: A w ogóle co to jest while (z < 3) skoro w kodzie jest z = z + 10, które nigdy nie będzie < 3, więc pętla jest nieskończona.
22 lut 17:24
Dziadek Mróz: pozycja nigdy nie będzie == npos, bo w wyrazie na końcu nie ma spacji.
22 lut 17:26
Dziadek Mróz: http://pastebin.com/N0RMCQCe Hugo MYŚL i ROZUM co piszesz, bo piszesz i głowisz się a nie pomyślisz co jaka linijka robi.
22 lut 17:29
bezendu: Hugo ja mam jakieś programy odnośnie tekstu, liczenie wyrazów czy coś tam http://pastebin.com/6SZqg4iY może Ci się przyda.
22 lut 17:35
bezendu: Dziadek podrzuć jakiś fajny pomysł na gierkę, ale kozak musi być napisane mam czas do końca kwietnia
22 lut 17:52
Trivial: bezendu, snake.
22 lut 18:05
bezendu: Też o tym myślałem, poczekam jeszcze na inne propozycje emotka
22 lut 18:08
Trivial: Snake jest jedną z najprostszych do napisania grywalnych gierek. emotka
22 lut 18:11
Trivial: Saper − też proste i grywalne.
22 lut 18:12
Saris: statki
22 lut 18:13
bezendu: Zacznę od poniedziałku kodzić zobaczymy co z tego wyjdzie
22 lut 18:17
bezendu: Trivial a coś trudniejszego ale mniej popularnego ? Co z tego, że ja oddam program jak większość będzie miała tą samą gierkę.
22 lut 18:34
Trivial: To ma być gierka na konsolę?
22 lut 18:35
bezendu: Tak.
22 lut 18:36
Trivial: Saper?
22 lut 18:39
bezendu: Ok emotka
22 lut 18:41
Saris: Sudoku, ale to nie jest proste
22 lut 18:42
Trivial: Sudoku w jakim sensie? Generatora plansz? To dość proste.
22 lut 18:44
Saris: generator plansz i sprawdza czy dobry ruch w aktualnym stanie gry wykonujesz z mozliwoscia zmiany wpisanej liczby i znow na bierzaco sprawdza czy w aktualnym stanie gry zmieniony ruch jest ok.
22 lut 18:51
Hugo: @Dziadek Mróz: 'z' miał sprawiać by w końcu wyjsć z pętli; z=0 warunek: z<3 następnie z= z+10 nie musi być aż 10 tak po prostu wpisałem. Wrzucam do kompilatora i przeanalizuje
22 lut 18:56
Dziadek Mróz: Hugo: http://ideone.com/7uvR3e
22 lut 20:46
Dziadek Mróz: http://www.cplusplus.com/reference/string/string/find/ Pierwsza definicja. When pos is specified, the search only includes characters at or after position pos, ignoring any possible occurrences that include characters before pos.
22 lut 20:47
Hugo: Czytałem teraz troche w miedzy czasie próżnowałem i doczytałem ze: npos is a static member constant value with the greatest possible value for an element of type sizet. npos określa maxymalną sizet ... bo nie miałem pojęcia jak wyjść z tej pętli; na forze sie nie da bo nie wiadomo jak długi jest tekst a z whila nie wiedziałbym jak przerwać... a teraz mnie naszło a jak by dać jakoś ze while(....>>....) że wyszukuje koniec lini ? i nie dawać npos co myślisz oczywiscie używaliśmy tego przy fstreamie z plikami txt, a tu sie da? że wyszukuje koniec lini i tam break i wychodzi z pentli while(1) oraz break tez tego nigdy nie używałem dzięki emotka mam jeszcze pytanie: w tym programie co mi dałeś http://pastebin.com/N0RMCQCe tam jest wypisywanie npos http://scr.hu/2pdc/kfpd5 Skąd sie bierze taka duża liczba ? emotka bo mnie ciekawi
22 lut 21:04
Hugo: // Jak tez patrze: to daje breaka jeżeli na końcu jest spacja, a jak by nie było to się zapetliłby if (pozycja == wyraz.length())
22 lut 21:09