matematykaszkolna.pl
aa Hugo: Przesyłanie z tablicy do tablicy i wypisywanie w odwrotnej kolejności stringów http://pastebin.com/r3MeVt00 dlaczego to nie działa ? Program się kompiluje.. czy inaczej sie przesyła z tablicy do tablicy?
22 lut 02:40
jakubs: po 1 błąd w pętli for(int i=0; i<=dl−1;i++) po 2 ja bym zarezerwował miejsce dla tego stringa(zmieniłem Twój kod): string imie; cout<<"podaj imie: "; cin>>imie; int dl = imie.length(); string wyraz(dl,' '); int j = dl−1;
22 lut 03:01
Daansa: w c++ nie trzeba deklarowac tablic?
22 lut 03:05
Hugo: czy i<=dl−1 == i<dl? emotka bo od zera sie numeruje a l a 0 1 2 dlugosc = 3 i=0 ; i<dl−1 //czyli dwóch 0 ... 1 ... dwójki nie dam.. masz racje dzięki /////////////////////////////////////////////////////// string wyraz w takich nawiasach otwatych ? i nie rozumiem składni prosze o komentarzemotka Daansa: nie wiem
22 lut 03:08
jakubs: Trzeba emotka
22 lut 03:09
Draghan: Typ string to jest typ tablicowy o automatycznym rozmiarze. emotka Służy do przechowywania ciągów znaków.
22 lut 03:09
22 lut 03:12
Draghan: Hugo: string wyraz(dl,' '); //to jedna z postaci konstruktora klasy string Działa w taki sposób, że dostaje jako argument pierwszy rozmiar, a jako drugi − znak. I wypełnia string podaną ilością podanego znaku. emotka
22 lut 03:13
jakubs: Po prostu string wyraz o długości imie i wypełniony spacjami.
22 lut 03:14
Saris: przejrzyj dokumentacje biblioteki string.
22 lut 03:15
jakubs: Draghan już ładnie wyjaśnił emotka Więcej info: http://pl.cppreference.com/w/cpp/string/basic_string/basic_string
22 lut 03:15
Draghan: Ja bym nie rezerwował, bo to pewna strata jest. http://pastebin.com/iMsN6nue Zmieniłem tylko jedną linijkę. emotka
22 lut 03:15
jakubs: W sumie racja
22 lut 03:17
Hugo: Draghan: skompilowałem i 1) tam dalej było dl −1 w for() wiec ucielo jedną litere i przepisało to samo bez odwrócenia emotka ale no ciekawe ze dopisujesz string do stringa a = a+b
22 lut 03:19
Hugo: to akurat umiem i fajne do przemyslenia dalej
22 lut 03:19
Hugo: Ide spać, dziękuje za pomoc : ) mam 4 dni na ogarniecie przed egzaminem
22 lut 03:20
jakubs: Normalnie można dodawać stringi, http://pl.wikibooks.org/wiki/C++/String , zobacz na sam koniec strony.
22 lut 03:20
Draghan: Chociaż z tą stratą nie jest do końca takie pewne. Możliwe, że rezerwacja odpowiedniej ilości pamięci w konstruktorze przebiega szybciej, niż pojedyncze dodawanie elementów. String rezerwuje pewną ilość miejsca na początku, a jak nie ma już miejsca, to robi realokację. I tutaj kwestia tego, ile razy podczas przepisywania zrobi ponowną rezerwację miejsca. Także i moje rozwiązanie nie jest idealne. Poza tym − Hugo: poszukaj funkcji o nazwie reverse. emotka Nie pamiętam, czy była ona metodą std::string, czy trzeba było działać na iteratorach... Wiem, że na std::vector działała na bank. A co do inszych zmian, to sorry − nawet nie przeglądałem Twojego kodu pod kątem błędów.
22 lut 03:23
Saris: to j−− tez mozna usunac a zeby to dzialalo musisz odwrocic petle bo wypisze to samo. chyba. nie spawdzalem
22 lut 03:24
Saris: zmien < na <= i powinno dzialac
22 lut 03:26
Dziadek Mróz: Hugo, jak już używamy klasy string to wykorzystajmy jej składowe: http://ideone.com/Ah2KPj
22 lut 11:40
Dziadek Mróz: Ewentualnie można użyć tego: http://www.cplusplus.com/reference/string/string/rbegin/
22 lut 11:42
Trivial: Dziadku, jak już szaleć to lepiej: http://ideone.com/w3Hrs0
22 lut 15:55
Trivial: Albo w ogóle nie używać obiektu tymczasowego. http://ideone.com/T4iUNC
22 lut 16:02
Dziadek Mróz: Tylko Hugo pewnie chciał przepisywanie do innego stringa odwrotność pierwszego, co też można w jednej linii umieścić, ale jak Hugo nie rozumie to robię łopatologicznie.
22 lut 16:32
Dziadek Mróz: #include <iostream> #include <string> using namespace std; int main() { string imie; cout << "Podaj imie: "; cin >> imie; string wyraz = string(imie.rbegin(), imie.rend()); cout << imie << " " << wyraz << endl; return 0; }
22 lut 16:53
Hugo: Witajcie, jestem, dziękuję za nowe posty, juz czytam
22 lut 16:54
Hugo: Czytam wasze odpowiedzi i coś zaczeło wchodzić i tu próbując coś natknąłem siena problem http://pastebin.com/anzAKPfb próbuje przepleść przez siebie dwa stringi "aaaaaaa" i "drzewko" w sumie ma dawać to adarazaeawakao metoda jest taka: for(int i= 0;i<dl;i++) { tab[i] += wyraz[i]; tab[i] += wyr[i]; } cout<<"wyraz z −a: "<<endl; cout<<tab<<endl<<endl;
22 lut 18:46
Hugo: @Dziadek Mróz @Trivial : Boje sie używać waszych składowych; wygladają skomplikowanie to poczytam coś o nich bo takich się nie uczyłem .. Bardzo prosił bym o prostotę nie jestem za dobrym programistąemotka
22 lut 18:50
22 lut 18:57
Hugo: Idę po kawę , kminię że bez "składowych" nie powalczę to nadrobię to
22 lut 18:58
Trivial: Składowych?
22 lut 18:59
Draghan: Na bank chodziło o metody. A z tego, co lukam na Twój program, to akurat konstruktor.
22 lut 20:29
Dziadek Mróz: A dlaczego nie używacie iteratora?
22 lut 20:49
Trivial: Dziadku, a po co?
22 lut 21:06
Hugo: Można Trywialnie a można po metodą z Dziada Pradziada Wyjaśnilibyście mi poszczególne frazy w kodzie?emotka 1)http://pastebin.com/6SZqg4iY a) int ilewyrazow(char* t); − ja działam tylko w C++ więc chary znam tylko z opowieści emotka tworzymy inta który jest tablicą czarów? czyli tak jak by: string ilewyrazow b) char* usunspacje(char t[]); tworzymy czara , czy to jest wskaźnik w środku widze [] c) gets(t); co to ? podobnie usunspacje(t);
22 lut 21:14
Trivial: Ja się poddaję. Hugo, Ty nic nie umiesz.emotka Weźże poczytaj coś o funkcjach przed próbą pisania czegokolwiek.
22 lut 21:21
Hugo: Mam pomysł; przelece dziś/jutro to wsztstko: http://scr.hu/2pdc/djwme poniedzialek, wtorek, środe mnie nie ma, czwartek, pt−egzamin a później już tylko zadania z poprzednich lat i ewentualna wiedza do zadań
22 lut 21:27
Draghan: int ilewyrazow(char* t); Funkcja o nazwie "ilewyrazow", zwracająca wartość int, pobierająca argument char. Char jest bardzo ważnym typem w C++ To, że się odeszło od tablic znaków (nie wszędzie!), nie znaczy, że char przestał się liczyć. emotka char* usunspacje(char t[]); Funkcja o nazwie "usunspacje". Zwraca wskaźnik na char (czyli np. może pokazywać na tablicę znaków). Jako argument do funkcji leci tablica (stricte − zamaskowane char *). W c) masz dwie funkcje.
22 lut 21:28
Hugo: Dziękuję za pomoc nawet jeżeli to jest wasza praca zarobkowa(ja tam nie wiem) to miło że macie cierpliwosć. Poszedłem na informatyke bo to moja pasja. Z matematyki mam etrapeza i fajnie pozdawałem ale tu hmm... Nie chce mieć z tego warunki −,− cała reszta jest zdana.
22 lut 21:29
Dziadek Mróz: Hugo, pisz dużo programów z podstaw podstaw. Dałem wcześniej linki do moich zadań z których się uczyłem, a resztę się douczyłem sam. http://www.cs.put.poznan.pl/jkniat/MatDydakt.html
22 lut 21:30
Dziadek Mróz: Zrób zadania z Wprowadzenie do Programowania (Z2 − Z7)
22 lut 21:32
Draghan: Musisz podstawy ogarnąć, tak jak mówi Trivial, bo widzę że słabo się w tym rozeznajesz. Bez solidnych fundamentów nie zbudujesz wieżowca. Możesz przerobić tamten kurs. Możesz robić zadania, jak mówi Dziadek Mróz. Chociaż wg mnie, robienie zadań bez przygotowania teoretycznego nic Ci nie da − skutki będą takie, jak dotychczas, czyli coś tam będziesz pisał, ale sam nie będziesz wiedział za bardzo, co. A patrzyłeś na Megatutorial od Xiona, który Ci kiedyś podrzuciłem
22 lut 21:33
Hugo: Jeżeli cos podrzucaleś to napewno patrzyłememotka @Dziadek Mróz: Zrobie je teraz jeżeli podołam : )
22 lut 21:41
Dziadek Mróz: To rób i wysyłaj kody na pastebin, chcemy widzieć postępy. Komentuj każdą linijkę i traktuj nas jak ignorantó2 programistycznych My nic nie umiemy a mamy rozumieć co piszesz
22 lut 22:16
Hugo: Do której siedzicie? http://pastebin.com/Pnz8s1Mp
22 lut 23:32
Hugo: można tylko działac tu na intach? przy double wychodzą głupoty ;−;
22 lut 23:32
Dziadek Mróz: Ale F będzie double/float. To teraz teoria o rzutowaniu Hugo i do poprawy.
22 lut 23:36
Dziadek Mróz: I nie wal takich luk w kodzie bo głupio wygląda, jedna luka wystarczy.
22 lut 23:37
Dziadek Mróz: Co nie działa? Wszystko działa: http://ideone.com/KStOam
22 lut 23:40
Dziadek Mróz: Zmienne maja mieć taki typ jak w zadaniu. Żadnego ale.
22 lut 23:44
Draghan: Tak dobrze, twardo Go trzymaj, Dziaku.
22 lut 23:48
Hugo: surowy nauczyciel to dobry nauczyciel
22 lut 23:55
Hugo: miałem wrażenie ze tylko a i b są w double
22 lut 23:56
Hugo: lece kolejne
22 lut 23:57
23 lut 00:05
Draghan: Surowość to dobre dla surówki. Nauczyciel powinien być wymagający i znający możliwości ucznia. emotka
23 lut 00:06
Draghan: Hugo Ile elementów ma Twoja tablica
23 lut 00:06
Draghan: I od jakiego indeksu rozpoczynamy indeksowanie () tablicy?
23 lut 00:08
23 lut 00:13
Hugo: 3 elementy? 0,1,2
23 lut 00:13
Hugo: Draghan czyżbyś sie pomylił i w kolejnym poście chciał wybrnąć z tego W amerykańskim systemie liczy sie od zera natomiast Europejskim* od 1 : )
23 lut 00:14
Draghan: Dobrze, 3 elementy. emotka Indeksuje się od zera, też ok. emotka A dlaczego przy deklaracji tablicy miałeś double tab [ 2 ]; ?
23 lut 00:16
Dziadek Mróz: Hugo można dać if () { ... } else if () { ... } else { ... } I wtedy widać że jest jedna ciągłość warunków.
23 lut 00:17
Draghan: Pomylić to się pomyliłem, bo nie spojrzałem co program konkretnie robi pod linią: max = tab[1]; Jak zobaczyłem indeksowanie od 1, to zapaliła mi się czerwona lampka (niesłusznie). Ale jak deklarujesz tablicę, to podajesz ilość elementów. Ty podałeś 2, a odwoływałeś się do 3. Naruszenie pamięci. Grozi crashem.
23 lut 00:18
Dziadek Mróz: Hugo w 2 daj trzy zmienne x, y i z i porównaj, bo na tablicy to już wiemy jak.
23 lut 00:19
Dziadek Mróz: Co do 3, w cmath jest MPI lub MATHPI nie pamiętam już.
23 lut 00:20
Dziadek Mróz: M_ PI lub MATH_ PI
23 lut 00:21
Draghan: Hugo, możesz mi wyjaśnić, o co chodzi z "W amerykańskim systemie liczy sie od zera natomiast Europejskim* od 1 : )", bo nie łapię?
23 lut 00:25
Dziadek Mróz: Byda w południe. Idę spać bo do roboty trzeba rano wstać.
23 lut 00:25
Hugo: z4. http://pastebin.com/Rv7y098Y co się nauczyłem: + funkcja log(double) to ln ku zaskoczeniu matematycznemu myślalem cos o switchu w 3 i 4 zad ale pozostałem przy ifach
23 lut 00:29
Hugo: Chodzi o indexy w zmiennych, w amerykańskich masz od zera tak jak by piszemy tab[0] .. tab[1] ... a w europejskich jest od tab[1] .. może to bardziej się odnosi do stringów ... oglądałem na youtube Mirosława Zalete* i on coś tam mówił @Dzięki Dziadek Mróz : )) Co do tej tablicy ilosc znaków no w sumie racja tab[0] ... zero elementowa tablice emotka
23 lut 00:33
Saris: if(a<0) ⇔ else
23 lut 00:33
Draghan: Hugo, w C++ nie waż się działać na tablicy o rozmiarze size w sposób tab[1]..tab[size]! MUSI być tab[0]..tab[size−1].
23 lut 00:40
Hugo: @Saris ale na dwóch ifach też sie da coś robiłem nie dawno z elsami i mi psuło program xd
23 lut 00:45
Hugo: A o co chodziło Dziadkowi z MATH __ PI? można osobno zdeklarować
23 lut 00:47
Saris: da się, ale jeszcze raz sprawdzasz warunek, więc działa to wolniej niż z elsem. Tutaj to bez różnicy, ale lepiej się uczyć od razu pisać oszczędnie.
23 lut 00:48
Hugo: Do której siedzicie? bo mysle iść spać i pisać jutro
23 lut 00:52
Hugo: Fajny pomysł z tymi zadaniami, troche ich jest emotka
23 lut 00:52
Draghan: Skoro psuło program, to znaczy, że coś skiełbasiłeś. Ja pewno zaraz lecę. Dziadek sugerował, żebyś nie deklarował "stałej" PI, bo w bibliotece matematycznej już masz ją zadeklarowaną. emotka Tylko nie pamiętał, pod jaką nazwą. Ja też nie pamiętam.
23 lut 01:01
Hugo: działało
23 lut 01:06
Hugo: program działał, była nowa zmienna zdeklarowana : > po prostu , może i wiecej kodu ale poprawnie no ja ruszam z kolejnym
23 lut 01:07
TOSIA: dobra ide już spać dobranoc chlopcy emotka
23 lut 01:08
Hugo: nie doszliśmy przecież ...... do sedna emotka Milej nocki
23 lut 01:14
Draghan:
23 lut 01:22
Hugo: zad 5. http://pastebin.com/6ejWftMY i natknałem na problememotka prosze o wyjaśnienie double c; c = 5/9; I zwraca mi c = 0 a nie powinno dopiero jak wrzucam coś pomiędzy: c = 5 * (b−32) / 9 wtedy wychodzi poprawna liczba po przecinku, dlaczego?
23 lut 01:44
Draghan: Wpisz 5.0/9 i powinno śmigać. emotka Dzieje się tak dlatego, że operator dzielenia widzi dwie liczby całkowite (5 i 9), w związku z czym wykonuje dzielenie całkowite. Musisz podpowiedzieć kompilatorowi, że chcesz dzielenie zmiennoprzecinkowe, np. przez zapisanie 5.0 zamiast 5. Wiem, trochę to nieintuicyjne, ale nie poradzisz. emotka
23 lut 01:49
Hugo: emotka oks tak miałem w asemblerze gdzie dla floata musial byc przecinek
23 lut 02:17
Hugo: Robie kolejne i mam problememotka
23 lut 02:17
Draghan: Jaki?
23 lut 02:19
Draghan: Pisaj, bo idę spać zaraz.
23 lut 02:20
Hugo: ale cos znalazłem hmm nie wiem czy jest sens wklejać chyba po prostu jestem zmeczony
23 lut 02:22
Draghan: No to obaj lecimy spać. Bynajmniej nie razem. XD Dobranoc. emotka
23 lut 02:23
Hugo: bo mam zamiane z 16−> 10 i tak próbowałem : int a; int wynik=0,c,x,b,h; cout<<"jak przeliczac? 1− 10−>16 .. 2 − 16−>10"<<endl; cin>>a; //decyduje czy z 10−>16 czy z 16−>10 cin>>b; //liczba do konwersji switch(a) { case 1: while(b>16) // w sumie nie wiem do konca jak to dac : > ale chyba ok jest { c = b%16; //to modulo : )) cout<<c; //wypisujemy kolejne reszty z dzielenia x = b/16; // dziele liczbe przez 16 b = b − (x*b); if(b<=16){ //tu mamy infa by koncowke wypisal i wyrzucil z petli cout<<b; //wypisujemy reszte i krok nizej wychodzmy z petli b=0; } } ale to chyba inaczej cza by : >
23 lut 02:23
Hugo: chyba ze połapiesz? moje bazgroły
23 lut 02:24
Draghan: Nie teraz, już mi powieki same opadają. Jak jutro nikt nie podpowie, to spojrzę. Tymczasem spadam. Narka.
23 lut 02:27
Hugo: to do jutra ( :
23 lut 02:34
Dziadek Mróz: Hugo paczaj na schemat liczenia wartości DEC→HEX: 459 | 11 = B bo 459 % 16 = 11 ⇒ (459 − 11) / 16 = 28 | 12 = C bo 28 % 16 = 12 ⇒ (28 − 12) / 16 = 1 | 1 bo 1 % 16 = 1 ⇒ (1 − 1) / 16 = 0 | 0 45910 = 01CB16 = 1CB16 Czyli algorytm jest łatwy, tylko go przenieść na kod programu. To jest wersja tylko DEC→HEX lub odwrotnie, więc wystarczy zdefiniować tablicę cyfr systemu 16 i podstawiać do wyniku wartość z indeksu, którym jest reszta z dzielenia przez 16. ======================================================== string cyfry[] = {"0", "1", ... , "E", "F"}; unsigned int baza = 16; unsigned int liczba; string wynik = ""; cin >> liczba; unsigned int modul; while (liczba) { modul = liczba % baza; wynik += cyfry[modul]; liczba = (liczba − modul) / baza; } cout << string(wynik.rbegin(), wynik.rend()) << endl; ======================================================== Nie kompilowałem wpisałem tak z buta.
23 lut 09:50
Hugo: z dziesiatkoiwego na szesnastkowy http://pastebin.com/t7WtW14y
23 lut 16:44
Hugo: @Dziadek Mróz: Te zadania są w miare latwe, wolałbym się skupić na tym co mi nie idzie by zyskać tam wiedze. Zmienie rozdział z zadaniami o ile pozwolisz. W tym rozdziale mi szło dośc dobrze myśle
23 lut 16:46
Hugo: Boje sie się o to że mi nie starczy czasu, wciąż presja. Źle nie mieć podstaw ale mam nadzieje że rozumiesz a egzamin już w PT (środy nie licze)
23 lut 16:46
Hugo: To brzmi kształcąco: Z3 5. Opracować program makrogenerator, który wczytuje źródłowy tekst wielowyrazowy, zakończony tekstem "@" oraz ciąg par wyrazów dousunięcia – dowstawienia, również zakończony tekstem "@". Następnie w tekście źródłowym każdy wyraz znajdujący się w zestawie dousunięcia zostaje zastąpiony odpowiadającym mu wyrazem z zestawu dowstawienia. Przykład. Tekst źródłowy Na Starym Rynku rozdaja samochody @ Pary wyrazów rozdaja kradana samochody rowery @ Wynik Na Starym Rynku kradna rowery http://pastebin.com/up9tciSq można prosić o jakąś wskazówkęemotka zadanie trudne, ale znam funkcje generalnie
23 lut 17:11
Dziadek Mróz: Aaaa pamiętam ten program, pół dnia męczyłem na kartce algorytm
23 lut 17:23
Dziadek Mróz: Nie dołączaj do pliku zbędnych bibliotek, ograniczysz zużycie pamięci.
23 lut 17:24
Hugo: mam pomysł emotka wiec pobieramy stringa wyraz a następnie dzielimy go na poszczególne wyrazy używając funkcji find by znaleźć spacje, a później erase by skasować ów spacje i szukać kolejnego Ala ma kota duzego tab[0] = Ala tab[1] = ma tab[2] = kota tab[3] = duzego Co do tych zamian to można sb ułatwić i od razu do tabelki wpisywać. I później juz tylko podmiana i wypis. Daj czas to napisze (spróbuje )
23 lut 17:40
23 lut 17:57
Dziadek Mróz: Ja ten program chyba tylko w C robiłem
23 lut 17:59
23 lut 18:36
Hugo: ja używam getline(cin,string) emotka to chyba to samo program mi sie kompiluje ale nie wychodzi, czy mógłbyś looknąć co mam źle ?
23 lut 18:38
Hugo: Pominąłem na razie te @ takie mam: http://scr.hu/2pdc/ngxlv
23 lut 18:39
Dziadek Mróz: Hugo przypomniałem sobie. Pobierasz zdanie i po każdym wprowadzeniu pary podmieniasz findem. Nie trzeba nic tablicować, starczy główne zdanie jako wyraz i dwa człony, razem tylko 3 zmienne string.
23 lut 18:49
Hugo: ;−; nie rozumiem miałem nową koncepcje z stringiem bez tablicy emotka Ala ma duzego kota. find spacje erase spacje Ala −> nowy string find spacje erase spacje ma −> nowy string... jak chcesz zamieniać ? prosze naszkicuj mi to jakkolwiekemotka
23 lut 18:57
Dziadek Mróz: O takie coś mi chodzi: http://pastebin.com/QaKh6Ugv
23 lut 19:11
Hugo: Zrobilem sb szybką powtórkę z przesyłu pole w mainie pole przez referencje voida pole przez referencje int i z returnem http://pastebin.com/uds8eZSF
23 lut 19:30
Hugo: analizuje emotka!
23 lut 19:33
Hugo: erase ma dwa parametry erase(od,do) w twoim zdanie.erase(zdanie.size() − 1); i nie ma tam przecinka, czyli domyślna wartość brzmi: skasuj jedną pozycje w miejscu ...?
23 lut 19:54
Hugo: string dousuniecia; string dowstawienia; size__t pos; co oznacza to sizet pos? czytałem że pierwsza pozycja ale tak średnio kumam pos − Position of the first character in the string to be considered in the search.
23 lut 20:10
Hugo: chyba ze to po prostu zmienna ?
23 lut 20:10
Dziadek Mróz: W manualu masz wiele wersji tych metod: http://www.cplusplus.com/reference/string/string/erase/ size_t = unsigned int: http://www.cplusplus.com/reference/cstring/size_t/ size_t pos to pozycja w jakiej wystąpi najbliższe do_usuniecia, nie ważna nazwa zmiennej, nazwałem tak abyś skojarzył z pozycją.
23 lut 20:20
Hugo: prześpie sie z tym na spokojnie ( : .. .. wstyd mówić ale powtarzam sb teraz przesyłanie przez wskaźniki następnie w swoim zakresie na szybko struktury które zawsze były piętą achillesową u mnie I wrócił bym się do tego ostatniego egzaminu który mi komentowałeś i potem juz tylko na egzaminach. Siedzisz dzis jak wczoraj do 0:00 + ? : ))
23 lut 21:06
Dziadek Mróz: Jak się da to będę i do 00:00
23 lut 21:08
Hugo: Dziękuję za dziś, poszperam w swoich notatkach ( : Mam nadzieje ze do jutra
23 lut 23:33
Hugo: jedno pytanie w returnie jak zwracam z jakieś dodatkowej funkcji to tam wartośc moze być tylko typu int? int funckja(int a) { ... int wartosc; ... return wartosc; }
23 lut 23:35
jakubs: Definiujesz funkcję, która będzie zwracać inta, to musisz zwrócić inta
23 lut 23:41
Hugo: aaa
23 lut 23:42
Hugo: dz emotka
23 lut 23:43
Hugo: Ma ktoś ochotę na krótką gre? ćwiczyłem wskaźniki Trzeba trafic idealna iliczbe pączków by być szczęśliwym http://www.speedyshare.com/aD6fb/gra.rar ew kod (może nie jest najpiękniejszy ale działa emotka ) http://pastebin.com/3ngsfsy1
24 lut 00:37
Draghan: Hugo, wyjaśnij mi Ty jedną rzecz... Dlaczego do argumentów funkcji posyłasz wskaźniki? emotka Przez to masz pełno brzydkich gwiazdek w kodzie. Czy to było częścią polecenia, czy sam tak zrobiłeś? Jeśli chodzi o względy wydajnościowe, to referencje zapewniają identyczną szybkość działania, a pisze się dużo przyjemniej. emotka
24 lut 07:49
Draghan: A funkcja void wynik( /* .. */ ) mogłaby zwracać ten wynik, jak bozia przykazała. A nie się wskaźnikami bawisz.
24 lut 07:52
Dziadek Mróz: A no, za dużo wskaźników. Zresztą ten program można skrócić do samej funkcji main lub do jednej dodatkowej funkcji zwracającej napis, jako argumenty wysyłamy wartość wylosowaną i wybraną.
24 lut 11:03
Trivial: Względy wydajnościowe... Tak, na pewno. emotka
24 lut 19:33
Draghan: Ciiiiiiiiicho, Trivial. To tylko takie przypuszczenie było.
24 lut 20:41