matematykaszkolna.pl
Zadanie opisowe Początkujący matematyk: Cześć! Z cyklu troszkę innych, ale trudnych, zadanek: Turysta obserwuje z wysokości 300 m n.p.m. szczyt pod kątem 40*. Po podejściu w stronę wzniesienia o 500 m po stoku o nachyleniu 10*, kąt pod którym obserwuje szczyt wyniósł 60*. Jakiej wysokości jest wzniesienie? * − stopni Wieeelkie dzięki z góry
17 lut 19:50
PW: Chyba pod górę. Panie Kolego, symbol stopnia uzyskuje się wklepując Alt0176 z klawiatury numerycznej przy włączonym NumLock
17 lut 19:59
Początkujący matematyk: Jestem na ipadzie Pomógłbyś mi bardziej gdybyś jakoś wskazał jak rozwiązać zadanko emotka Ale przynajmniej teraz wiem coś nowego, dzięxy
17 lut 20:07
PW: Oj, tego nie umiem. Deprymuje mnie to morze i jeszcze 300 m npm. Zaczynam podejrzewać, że góra rośnie w morzu.
17 lut 20:15
Eve: rysunek
17 lut 20:21
Początkujący matematyk: Ja to bym chętnie to wszystko skminił, ale sam nie potrafię. Gdybyś EVE mógł/a mi jakoś pomóc, byłoby git (y) − nie wykluczam pik niku w parku łazienkowskim
17 lut 20:27
Bogdan: a wzrost turysty zalicza się do tych 300 m?, przecież turysta jak sądzę obserwuje szczyt nie leżąc z okiem przy gruncie emotka
17 lut 20:30
Eve: no to wyszło mi tak:
 x3+z 
tg40=

 y+x 
z=500sin10 y=500cos10 H=x3+300
17 lut 20:33
Początkujący matematyk: Myślę, iż trzeba przyjąć, że poprostu z 300 m − np. chilluje leżąc z tym okiem przy gruncie. No słuchaj, to nie ja wymyśliłem te zadanie tylko mam je z książki i poprostu przepisałem.
17 lut 20:34
Początkujący matematyk: Hola hola, powolutku. To wszystko? W sensie nie ma więcej obliczeń? Albo może gdybyś mi mogła tak troszkę lepiej wytłumaczyć...
17 lut 20:36
Eve: wstaw do tg40 za z i y, oblicz x
17 lut 20:40
Eve: wyszło mi, że wysokość wzniesienia ok 666m − no co za liczba
17 lut 20:47
PW: Zaiste, szatański to pomysł. Użyłaś tej liczby 300 m npm. do rozwiązania?
17 lut 21:32
Eve: tak
17 lut 22:14