Rozróżnienie zadań z: wariacji,permutacji i kombinacji
Dżepetto 18: Czy istnieje jakaś metoda, która pomaga w rozpoznaniu z jakim typem zadań mamy do czynienia;
permutacja, wariacja, wariacja z powtórzeniami i kombinacja?
Wiem jedynie, że przykładowo jeśli w treści zadania jest coś stałego [np. jest rząd par:
mężczyźni i kobiety z czego podczas tańca mężczyźni stoją cały czas w miejscu a kobiety
przechodzą dalej] należy rozpatrywać je z permutacjami.
Proszę o pomoc w rozróżnieniu
1 lut 15:10
Eta:
1 pytanie :
czy wykorzystano wszystkie elementyn?
tak ⇒ permutacja P
n
nie ⇒ 2 pytanie:
czy elementy się powtarzają?
tak ⇒ wariacja z powtórzeniami W= n
k
nie ⇒ 3 pytanie :
czy ważna jest kolejność?
| n! | |
tak ⇒ wariacja bez powtórzeń V= |
| |
| (n−k)1 | |
1 lut 15:31
Dżepetto 18: Świetny graf! Bardzo prosty i łatwy do zapamiętania. Szok
Dziękuję po raz n−ty, stokrotne dzięki
Eta!
1 lut 15:43
Eta:
1 lut 16:31
1: 52
!2√2
6 gru 12:11
Janek191:
Tylko ! gdzieś Ecie uciekła
( w wariacji bez powtórzeń )
6 gru 13:14
6 gru 14:08
lol:
Graf nie jest ok, bo wybierając wszystkie elementy też można liczyć z kombinacji ...
6 gru 15:02
Lech: Kolezanko @Eta , dziwny graf , przeciez w wariacji bez powtorzen tez wykorzystujemy
wszystkie elementy n !
np.X= {1,2,3} permutacje P= n ! = 6 , wykorzystane sa wszystkie elementy n .
wariacje bez powtorzen dwuelementowych jest V = 3 ! / 1 ! = 6 , tez sa wykorzystane
wszystkie elementy n
24 lut 14:56
Eta:
Co mnie tak atakujecie! .... po
3 latach
24 lut 15:39
24 lut 15:40
Kolo: Można to wykorzystać na lekcji?
30 lis 19:46
Aruseq: Oczywiście, jak najbardziej. To jest to, co powinieneś wynieść z zajęć. Ale tak naprawdę
wszystko to sprowadza się do korzystania z reguły mnożenia i kombinacji
30 lis 20:02