matematykaszkolna.pl
Rozróżnienie zadań z: wariacji,permutacji i kombinacji Dżepetto 18: Czy istnieje jakaś metoda, która pomaga w rozpoznaniu z jakim typem zadań mamy do czynienia; permutacja, wariacja, wariacja z powtórzeniami i kombinacja? Wiem jedynie, że przykładowo jeśli w treści zadania jest coś stałego [np. jest rząd par: mężczyźni i kobiety z czego podczas tańca mężczyźni stoją cały czas w miejscu a kobiety przechodzą dalej] należy rozpatrywać je z permutacjami. Proszę o pomoc w rozróżnieniu emotka
1 lut 15:10
Eta: rysunek 1 pytanie : czy wykorzystano wszystkie elementyn? tak ⇒ permutacja Pn nie ⇒ 2 pytanie: czy elementy się powtarzają? tak ⇒ wariacja z powtórzeniami W= nk nie ⇒ 3 pytanie : czy ważna jest kolejność?
 n! 
tak ⇒ wariacja bez powtórzeń V=

 (n−k)1 
 
nawias
n
nawias
nawias
k
nawias
 
nie ⇒ kombinacja C =
  
1 lut 15:31
Dżepetto 18: Świetny graf! Bardzo prosty i łatwy do zapamiętania. Szok Dziękuję po raz n−ty, stokrotne dzięki Eta! emotka
1 lut 15:43
Eta: emotka
1 lut 16:31
1: 52 !22
6 gru 12:11
Janek191: Tylko ! gdzieś Ecie uciekła emotka ( w wariacji bez powtórzeń )
6 gru 13:14
6 gru 14:08
lol: Graf nie jest ok, bo wybierając wszystkie elementy też można liczyć z kombinacji ...
6 gru 15:02
Lech: Kolezanko @Eta , dziwny graf , przeciez w wariacji bez powtorzen tez wykorzystujemy wszystkie elementy n ! np.X= {1,2,3} permutacje P= n ! = 6 , wykorzystane sa wszystkie elementy n . wariacje bez powtorzen dwuelementowych jest V = 3 ! / 1 ! = 6 , tez sa wykorzystane wszystkie elementy n
24 lut 14:56
Eta: Co mnie tak atakujecie! .... po 3 latach
24 lut 15:39
24 lut 15:40
Kolo: Można to wykorzystać na lekcji?
30 lis 19:46
Aruseq: Oczywiście, jak najbardziej. To jest to, co powinieneś wynieść z zajęć. Ale tak naprawdę wszystko to sprowadza się do korzystania z reguły mnożenia i kombinacji
30 lis 20:02