matematykaszkolna.pl
wykresy cd 5-latek: rysunekNarysuj wykres funkcji f(x)=x+sgn(x) a) czy jest ona roznowartosciowa ? b) czy ma jeszce jakies znane CI wlasnosci Bede mial jeszce trzy polecenia do tego zadania ale na razie a i b) a) z rysunku widac ze jest ona roznowartosciowa ale to chyba nalezy wykazac ze wzoru Df=R x1≠x2 to x1−x2≠0 i f(x1)−f(x2)≠0 wiec (x1+sgn(x1))−(x2+sgn(x2))≠0 to x1−x2 +sgn(x1)−sgn(x2) ≠0 x1−x2+sgn(x1−x2)≠0 dalej nie wiem jak co do b) to moge powiedziec ze ona jest rosnaca
31 sty 23:00
5-latek: c) dla tej funkcji znajdz obrazy zbiorow a) {0} to obraz {0} b) {1} to obraz {2} c) <0,1> to obraz <0,2> d)<−1,0) to obraz <−2,0) e)(2,oo) to obraz (3,oo)
31 sty 23:17
5-latek: Dla tej funkcji znajdz przeciwobrazy zbiorow a) {0} to f−1{0}={0} b) {1} to f−1{1}={0} c){−1,1} to f−1{−1,1}={0} d) <−1,1> to f−1<−1,1> ={0} ? e)<2,3) f)(−oo,−2) to f−1(−oo,−2)= (−oo,−1)
31 sty 23:29
5-latek: rysunekNarysuj wykres y=f(−x) dla funkcji y=x+sgn(x) jakie przeksztalcenie zastosowales ?Zastosowalem symetrie Sy wzgledem osi OY
31 sty 23:35
5-latek: rysunekDla tej funkcji narysuj wykres y=−f(x) Jakie przeksztazlcenie zastosowales ? Zastosowalem symetrie Sx (wzgledem osi OX
31 sty 23:44
5-latek: Pomoze ktos przy tej roznowartosciowosci?
1 lut 00:06
5-latek: A moze jednak ktos zajrzy?
1 lut 01:45
5-latek: Tak roznowartosciowosc i chyba tez przeciwobrazy poknocilem
1 lut 13:57
Gray: Wg mnie chodzi tu o odczytanie różnowartościowości z wykresu. Jeżeli chcesz to wykazać z definicji to nie unikniesz kilku przypadków. Pokaże, że jest rosnąca (to oczywiście więcej niż różnowartościowość. ale gdybyś chciał i to wykazać, będzie jak znalazł emotka 1o x1<x2<0 ⇒ f(x1)−f(x2)=x1+sgn(x1)−x2−sgn(x2) = x1 −1 −x2 +1 <0, więc OK 2o x1<0<x2 ⇒ f(x1)−f(x2)=x1+sgn(x1)−x2−sgn(x2) = x1 −1 −x2 −1 <0, więc OK 3o 0<x1<x2 ⇒ f(x1)−f(x2)=x1+sgn(x1)−x2−sgn(x2) = x1 +1 −x2 −1 <0, więc OK. Znikam, ale wrócę.
1 lut 14:06
5-latek: W 1 poscie w przedostaniej linijcce nie moge zrobic tak (x1−x2)[1−sgn] bo przy sgn chyba musi stac jakas zmienna
1 lut 14:07
5-latek: Dobrzeemotka
1 lut 14:13
Gray: Nie można z sgnx1 wyciągać x1 przed sgn...
1 lut 15:42
5-latek: Przepraszam Cie ale zle sie poczulem i dopiero odpisuje Juz rozumiem . czyli tak w zaleznosci od tego jak ulozony jest sgn(x1) i sgn(x2) wobec 0 wybieramy albo (−1) albo (1) . Jeszcze jedno . jesli udowodnimy ze funkcja jest rosnaca (malejaca ) to oznacza ze jest ona roznowartosciowa . A spojrz proszse na przeciwobrazy
1 lut 17:52
5-latek: Prosze o sprawdzenie przeciwobrazow (
1 lut 18:38
Gray: Obrazy są źle: c) <0,1> to obraz <0,2> Nie: f(0)=0, ale dla x>0: f(x)=x+1, więc f((0,1]) = (1,2] Obrazem [0,1] jest więc {0}∪(1,2] d) i e) popraw Ty. Potem popatrzę na przeciwobrazy emotka
1 lut 19:21
5-latek: rysunekAjjj narysuje sobie jeszce raz tutaj ten wykres zeby nie przewijac c) tak jak napisales obrazem [0,1] jest {0}U(1,2] d) <−1,0) dla f(0) wartoc funkcji nie istnieje bo 0 nie nalezy do tego przedzialu ale dla x<0 f(x)= x−1 wiec f(<−1,0))=<−2,−1) e) (2,+oo) x>0 f(x)=x+1 wiec f((2,+oo))=(3,+oo)
1 lut 19:49
Gray: emotka
1 lut 19:53
5-latek: dziekuje emotka Niby to wydaje sie proste ale sprawia klopoty
1 lut 19:55
5-latek: Co do przeciwobrazow to e)<2,3) to f−1<2,3)=<1,2)
1 lut 20:37
Gray: emotka
1 lut 21:16
5-latek: Jeszce raz dziekiemotka
1 lut 21:20
5-latek: Niech ktos sprawdzi przeciwobrazy
2 lut 17:40