matematykaszkolna.pl
opis Dr Tereska: (lnx)x pochodna z tego ?
30 sty 16:00
Bogdan: y = [f(x)]g(x) lny = ln([f(x)]g(x)) ⇒ y = eg(x)*lnf(x)
30 sty 16:05
J: Mam pytanie do zadania które rozwiązywałeś https://matematykaszkolna.pl/forum/14191.html dlaczego wszystkie niebieskie trójkąty są podobne? Czy środek koła jest w pkt przecięcia przekątnych?
30 sty 18:27
J: ..zmień nick !
30 sty 18:33
Bogdan: rysunek β = 90o − α Wszystkie trójkąty z oznaczonymi na tym rysunku kątami są podobne, bo każdy z nich ma kąt o mierze α, kąt o mierze β i kąt prosty.
30 sty 20:02
J: nie rozumiem czemu przyjmujemy że ten kąt pomiędzy liniami poprowadzonymi z wierzchołków ma mieć 90 stopni (zaznaczony α+β)? tak jest zawsze czy tylko w tym przypadku?
30 sty 20:16
Eta: W trapezie 2α+2β=180o ⇒ α+β= 90o jasne?
30 sty 20:18
J: a ok już zrozumiałam dziękuje bardzo za pomoc!
30 sty 20:21
Bogdan: rysunek 2α + 2β = 180o ⇒ α + β = 90o
30 sty 20:21
J: chodziło o to kąt w środku 360 stopni = 4α + 4δ (przyjmująć ze to nie kąt β) więc α+δ= 90 więc δ=β
30 sty 20:23