matematykaszkolna.pl
Czy takie zadanie rozwiązuje na samych nawiasach pomijając -2 ? samo: −2(x+1)(x−3)
28 sty 22:32
samo: Bardziej precyzując czy tworze równanie postaci −2x2+4x−6 ?
28 sty 22:33
Tadeusz: ... to TY może zapisz to zadanie Domyślać się nie będziemy
28 sty 22:35
PW: Nie ma potrzeby, równanie zadane w postaci iloczynu to wymarzona postać − iloczyn przyjmuje wartość zero (mam nadzieję, bo nie napisałeś) wtedy i tylko wtedy, gdy jeden z czynników jest zerem. Przy takim myśleniu oczywiście (−2) pomijamy, bo zerem nie jest.
28 sty 22:36
samo: Zadnie brzmi rozwiąż umieścić wykres na osi współrzędnych.
28 sty 22:37
PW: Pisząc "nie ma potrzeby" miałem na myśli wymnażanie, zapisu Tadeusza nie widziałememotka
28 sty 22:38
Tadeusz: ... jak widać nie odróżnia równania od funkcji ... i upiera się rozwiąż−emotka
28 sty 22:39
samo: Tylko pytanie się rodzi bo: gdy biorę pod uwagę −2 delta wychodzi ujemna i wtedy wykres będzie znajdował sie pod osią x ramionami skierowanymi w dól a gdy biorę same nawiasy uzyskuję liczby która mogę umieścić na osi x i przez nie poprowadzić wykres.
28 sty 22:39
PW: Toż Ci tłumaczymy cały czas. Napisałeś "rozwiąż". Rozwiązywaliśmy równanie −2(...)(...) = 0, czyli znajdowaliśmy miejsca zerowe. Nie mówi się "rozwiąż", gdy mamy na myłi "narysuj wykres". Wniosek: piszemy dokładnie treść zadania, a nie opowiadamy "swoimi słowami".
28 sty 22:54