matematykaszkolna.pl
Liczby niewymierne 5-latek: Milu Proszse Cie o pomoc w tym zadaniu to jest cwiczenie nr 41
 1 17 
Znajdz wspolna miare odcinkow o dlugosciach

i

 6 15 
. No chyba zeby sprowadzic te dlugosci do wspolnego mianownika
 5 34 
bedzie a=

b=

 30 30 
13 sty 22:21
5-latek:
 a b 
Bo w a) czyli dlugosci odcinkow 2 i 7 to x=

=

i tu x=1 bo a=2*|x|=2 i
 2 7 
b=7*|x|=7 wyszla mi calkowita wielokrotnosc i z tego wnioskuje ze te odcinki sa wspolmierne
13 sty 22:28
Kolcio:
2IxI−1 

=1
3 
13 sty 22:33
5-latek:
 m 17 m 1 
Bo jesli skorzystamy z tego warunku |b|=

*|a| to

=

*

to
 n 15 n 6 
 m 17 1 m 17 

=

:

to

=

*6= 6,8 i tutaj sie zatrzymalem
 n 15 6 n 15 
13 sty 22:41
Mila:
 1 1 
a=

=5*

 6 30 
 17 1 
b=

=34*

 15 30 
 1 
Istnieje odcinek c=

a , taki, że obydwa odcinki a i b sa wielokrotnościami tego
 30 
odcinka c.
13 sty 22:58
5-latek: No tak czyli to co zaczalem w 1 poscie
 m 
Obliczenie tego stosunku

to w sumie nic nie dalo (czy mozna cos bylo z tego zrobic ?
 n 
Podziekowania emotka
13 sty 23:05
5-latek: Milu tak sie teraz przygladam temu i poweim CI ze obliczenie tego stosunku {m}{n} tez cos
 m 68 34 
dalo bo mamy

=6,8=

=

i mamy m=34 i n=5
 n 10 5 
i sprobuje teraz zrobic z tego ze m=68 i n=10
 1 1 
a=

=10*

 6 60 
 17 1 
b=

=68*

 15 60 
 1 
czyli istnieje taki odcinek c=

a , taki ze obydwa odcinki a ib sa wielokrotnosciami
 60 
tego odcinka c Jutro poproszse Cie o sprawdzenie
13 sty 23:52
5-latek: Ale znowu czytam dalej o tym ze bok bwadratu i jego przekatna sa odcinkami niewspomiernymi i
 n 
tam piszse ze |c|={m}{n}|a| i

−ulamek nieskracalny
 n 
Moze tam tez tak ma byc (ale nie zrobili takiego zastrzenia tam jak tutaj
14 sty 08:54
5-latek:
 m m 
Ma byc dokladnie tak |c|=

|a|i

nieskracalny (troche sie spieszylem do taty)
 n n 
14 sty 16:07
Mila: 23:52 moze być.
14 sty 16:10
5-latek: Dziekuje slicznie emotka
14 sty 16:12