matematykaszkolna.pl
wyrażenia opak:
  2a − 4   3a + 6  
Najprostsza postać wyrażenia


  a2 − 4   a2 +4a +4  
a ≠2 , a≠−2 Jak się za to zabrać?
12 sty 20:30
Eve: mianowniki zamień na iloczyny ze wzorów skróconego mnożenia, napisz co otrzymałeś
12 sty 20:33
opak:
  2a − 4   3a + 6  
Wychodzi mi coś takiego


co dalej? emotka
  (a−2)(a+2)   (a + 2)2  
12 sty 20:37
Eve: to teraz wspólny mianownik jaki bedzie?
12 sty 20:38
opak: (a−2)(a+2)2 ?
12 sty 20:40
Eve: ok, teraz mnożysz 1 licznik przez to co mu brakuje w mianowniku i 2 licznik tak samo, pakujesz na jedna kreske ułamkową i upraszczasz licznik emotka
12 sty 20:41
5-latek: Jutro Eve przypakuje stowe na klate
12 sty 20:49
opak:
  1  
wyszło mi

? a mógłbym poprosić Cię o pomoc w jeszcze jednym zadaniu tego
  a + 2  
pokroju? emotka
12 sty 20:50
5-latek: Pamietaj . Zawsze mozesz prosic
12 sty 20:53
Eve: no problem opak ale cos ci chyba źle wyszło
 1 

ma być
 a−2 
5−latek jak zrozumiale, to i kolokwializmy sa extra
12 sty 20:55
opak:
 x2 − y 2 
Jeśli masz czas to najprostsza postać z czegoś takiego

/ U{(x +
 (x − y)2 
y)2}{x2+y2} z góry dzięki emotka
12 sty 20:57
Eve: najprościej: główna kreske ułamkową zamień na mnożenie, przez odwrotność tego ułamka, co go masz w mianowniku główny,
 1 
i oczywiście mój błąd w 1 ma być −

 a+2 
12 sty 20:59
opak:
  −1 
zapomniałem minusa wyciągnąć przed nawias teraz wychodzi

  a+2  
12 sty 21:01
5-latek:
x2−y2 (x+y)2 

:

tak ma byc ?
(x−y)2 x2+y2 
12 sty 21:02
Eve: tak i teraz zamieniasz na mnożenie przez odwrotność
12 sty 21:04
opak: tak,dzięki nie wiem czemu, ale mi nie chciało wyjść w takiej formieemotka
12 sty 21:04
5-latek: Tez sobie to rozwiaze
12 sty 21:05
5-latek: Ciewkawe czy wyjdzie nam tak samo emotka
12 sty 21:07
Eve: ja juz mam wynik emotka
12 sty 21:08
5-latek: Ja tez bez wolframa emotka
12 sty 21:08
opak:
x2−y2   x2+y2  

*

co dalej?
(x−y)2   (x+y)2  
12 sty 21:08
5-latek: x2−y2= czemu ? oczywiscie zalozenia co do x i y musisz zrobic
12 sty 21:09
5-latek: Znikam emotka
12 sty 21:10
Eve: rozłóz x2−y2
12 sty 21:12
opak: niezbyt ogarniam
12 sty 21:13
opak: na x*x −y*y
12 sty 21:13
Eve: ze wzorów skróconego mnożenia
12 sty 21:14
5-latek: A np a2−b2= ile ?
12 sty 21:19
opak: no mam i co dalej?
12 sty 21:20
5-latek: Moze nie ile tylko czemu jest rowne ?
12 sty 21:20
5-latek: MIalem zniknac emotka
12 sty 21:21
Eve: no to teraz skracamy ułamki przez (x−y) i (x+y)
12 sty 21:21
opak:
  x2+y2  
nie wiem czy to już koniec,ale wyszło mi

  x2−y2  
12 sty 21:27
Eve: jupiiii tak
12 sty 21:28
5-latek:
12 sty 21:31
opak: dzięki emotka
12 sty 21:33
Eve: nmzc emotka
12 sty 21:33
5-latek: Eve a co to jest nmzc?
12 sty 21:57
Eve: nie ma za co emotka
12 sty 21:58
5-latek: Ach toemotka To faktycznie mozesz byc mloda i dopiero odkryc to forum bo uzywasz mlodziezowego jezyka emotka
12 sty 22:00
Eve: ha ha ha , uzywam ,bo sie z nim spotykam na co dzien, a młoda jestem duchem emotka
12 sty 22:02
5-latek: emotka
12 sty 22:11