wyrażenia
opak: | | 2a − 4 | | 3a + 6 | |
Najprostsza postać wyrażenia |
| − |
| |
| | a2 − 4 | | a2 +4a +4 | |
a ≠2 , a≠−2 Jak się za to zabrać?
12 sty 20:30
Eve: mianowniki zamień na iloczyny ze wzorów skróconego mnożenia, napisz co otrzymałeś
12 sty 20:33
opak: | | 2a − 4 | | 3a + 6 | |
Wychodzi mi coś takiego |
| − |
| co dalej?  |
| | (a−2)(a+2) | | (a + 2)2 | |
12 sty 20:37
Eve: to teraz wspólny mianownik jaki bedzie?
12 sty 20:38
opak: (a−2)(a+2)2 ?
12 sty 20:40
Eve: ok, teraz mnożysz 1 licznik przez to co mu brakuje w mianowniku i 2 licznik tak samo, pakujesz
na jedna kreske ułamkową i upraszczasz licznik
12 sty 20:41
5-latek: Jutro
Eve przypakuje stowe na klate
12 sty 20:49
opak: | | 1 | |
wyszło mi |
| ? a mógłbym poprosić Cię o pomoc w jeszcze jednym zadaniu tego |
| | a + 2 | |
pokroju?
12 sty 20:50
5-latek: Pamietaj . Zawsze mozesz prosic
12 sty 20:53
Eve: no problem
opak
ale cos ci chyba źle wyszło
5−latek jak zrozumiale, to i kolokwializmy sa extra
12 sty 20:55
opak: | | x2 − y 2 | |
Jeśli masz czas to najprostsza postać z czegoś takiego |
| / U{(x + |
| | (x − y)2 | |
y)
2}{x
2+y
2} z góry dzięki
12 sty 20:57
Eve:
najprościej: główna kreske ułamkową zamień na mnożenie, przez odwrotność tego ułamka, co go
masz w mianowniku główny,
| | 1 | |
i oczywiście mój błąd w 1 ma być − |
| |
| | a+2 | |
12 sty 20:59
opak: | | −1 | |
zapomniałem minusa wyciągnąć przed nawias teraz wychodzi |
| |
| | a+2 | |
12 sty 21:01
5-latek: | x2−y2 | | (x+y)2 | |
| : |
| tak ma byc ? |
| (x−y)2 | | x2+y2 | |
12 sty 21:02
Eve: tak i teraz zamieniasz na mnożenie przez odwrotność
12 sty 21:04
opak: tak,dzięki nie wiem czemu, ale mi nie chciało wyjść w takiej formie
12 sty 21:04
5-latek: Tez sobie to rozwiaze
12 sty 21:05
5-latek: Ciewkawe czy wyjdzie nam tak samo
12 sty 21:07
Eve: ja juz mam wynik
12 sty 21:08
5-latek: Ja tez bez wolframa
12 sty 21:08
opak: | x2−y2 | | x2+y2 | |
| * |
| co dalej? |
| (x−y)2 | | (x+y)2 | |
12 sty 21:08
5-latek: x2−y2= czemu ? oczywiscie zalozenia co do x i y musisz zrobic
12 sty 21:09
5-latek: Znikam
12 sty 21:10
Eve: rozłóz x2−y2
12 sty 21:12
opak: niezbyt ogarniam
12 sty 21:13
opak: na x*x −y*y
12 sty 21:13
Eve: ze wzorów skróconego mnożenia
12 sty 21:14
5-latek: A np a2−b2= ile ?
12 sty 21:19
opak: no mam i co dalej?
12 sty 21:20
5-latek: Moze nie ile tylko czemu jest rowne ?
12 sty 21:20
5-latek: MIalem zniknac
12 sty 21:21
Eve: no to teraz skracamy ułamki przez (x−y) i (x+y)
12 sty 21:21
opak: | | x2+y2 | |
nie wiem czy to już koniec,ale wyszło mi |
| |
| | x2−y2 | |
12 sty 21:27
Eve: jupiiii tak
12 sty 21:28
5-latek:
12 sty 21:31
opak: dzięki
12 sty 21:33
Eve: nmzc
12 sty 21:33
5-latek: Eve a co to jest nmzc?
12 sty 21:57
Eve: nie ma za co
12 sty 21:58
5-latek: Ach to

To faktycznie mozesz byc mloda i dopiero odkryc to forum bo uzywasz mlodziezowego jezyka
12 sty 22:00
Eve: ha ha ha

, uzywam ,bo sie z nim spotykam na co dzien, a młoda jestem duchem
12 sty 22:02
5-latek:
12 sty 22:11