matematykaszkolna.pl
Prosba 5-latek: mamy wyznaczyc x bez pomocy tablic x=10*1001/2log9−log2 logarytmujac to stronami dostaniemy takie postacie
 1 
a) logx=log10+(

log9−log2)log100
 2 
lub
 10*9 
b) logx= log10+log9−2log2= log

}
 4 
Proszse o wytlumaczemie tych postaci
6 sty 22:33
5-latek: Pewnie z jakis wzorow to wynika
6 sty 22:36
Eta: 1000,5log9*100log0,5 = 9*0,25
 9 
x= 10*

=......
 4 
6 sty 22:39
Mila: 10012log9*100log2−1= =10log9*10log2−2 dokończysz?
6 sty 22:40
5-latek: Eta dzieki emotka Ale bardziej mi chodzi o to jak to wyrazenie x=... doprowadzono do postaci a Jesli mozesz mi to wytlumaczyc
6 sty 22:44
Eta: Tak .... dokończyłam emotka
6 sty 22:44
Eta: Nie udziwniaj "małolatku", bo i po co? emotka
6 sty 22:46
5-latek: Postac b) rozumiem skad sie wziela
6 sty 22:47
Mila: A czego nie rozumiesz?
6 sty 22:48
5-latek: Eta jest to zadanie nr 254 ze zbioru Sankina i sa tam wlasnie dwa sposoby rozwiazania tego zadania . W niektorych zadaniach nalezy zlogarytmowac obie strony rownania czy nierownosci dlatego pytam o ta postac a.
6 sty 22:50
5-latek: Milu jesli masz ten zbior to zobacz na rozwiazanie tego zadania (u mnie jest na stronie 179
6 sty 22:53
Mila: Normalnie korzystasz z własności logarytmu. logan=n*loga, a>0 103= 1018+5x mozesz zlogarytmować obustronnie log103=log1018+5x⇔ 3log10=(18+4x)log10 3*1=18+5x 5x=−15 x=−3
6 sty 23:01
Eta: Po co? , Mila przecież to równanie wykładnicze 3= 18+5x
6 sty 23:03
Mila: Ja wiem Eto, ale kolega chciał coś zlogarytmować, to pokazałam na prostym przykladzie. Pozdrawiam emotka
6 sty 23:05
5-latek: Najpierw podziekuje za wytlumaczenie i zwrocenie uwagi na tak oczywista rzec Jestem po prostu (chociaz nie tak bardzo bo nie moge ) ze przeoczylem tak wazny wzor
6 sty 23:11
5-latek: Milu i Eta za pomoc emotka
6 sty 23:13