matematykaszkolna.pl
Prawdopodobienstwo- rzut kostka Malwina xxx: Rzucamy dwa razy kostką sześcienną do gry. Oblicz prawdopodobienstwo: a) zdarzenia A, ze za drugim razem wypadla nieparzysta liczba oczek b) zdarzenia B, ze iloczyn liczb wyrzuconych oczek jest liczbą mniejsza od 15
5 sty 17:51
Mila: Najlepiej zrozumiesz, gdy wypiszesz wszystkie zdarzenia elementarne i wybierzesz sprzyjające, albo analizujesz i wypisujesz tylko odpowiednio zdarzenia sprzyjające . Spróbuj, to sprawdzę.
5 sty 17:58
Malwina xxx: Tylko ze ja tego wcale nie rozumiem
5 sty 18:43
panpawel: ile jest możliwych wyników rzucając dwa razy kostką?
5 sty 18:45
Malwina xxx: 12
5 sty 18:49
Mila: Ω={(1,1),(1,2),(1,3),(1,4),(1,5),(1,6), (2,1),........................................(6,6)} uzupełnij, przecież grałaś w kości jako dziecko, chociażby w chińczyku rzucałaś .
5 sty 18:49
panpawel: Wypisz wszystkie nam tutaj najlepiej. Odpowiedz nam na pytanie: Chcesz się tego nauczyć, czy chcesz rozwiązanie?
5 sty 18:52
Janek191: a) A = { ( x ; 1),( x; 3),( x ; 5) , x ∊ { 1,2,3, 4,5,6} } I A I = ?
5 sty 18:54
Janek191: a) A = { ( x ; 1),( x; 3),( x ; 5) , x ∊ { 1,2,3, 4,5,6} } I A I = ?
5 sty 18:54
Malwina xxx: Powiem szczerze ze mam do zrobienia kilka pytan na egzamin zaliczajacy.
5 sty 18:56
Janek191: Aby zaliczyć, to trzeba pewnie coś umieć ? emotka
5 sty 18:58
Malwina xxx: Troszke tak emotka nie za duzo emotka pomoze ktos? emotka
5 sty 19:01
panpawel: To odnoś się do każdego posta który tutaj piszemy.
5 sty 19:04
Malwina xxx: Janku emotka pomoz emotka
5 sty 19:06
Janek191: Ile jest równe I A I ? lub wypisz A = { ( ; ) , .... }
5 sty 19:09
Malwina xxx: Cd (2,1),(2,2),(2,3),(2.4),(2,5),(2,6) (3,1),(3,2),(3,3),(3,4),(3,5),(3,6) (4,1),(4,2),(4,3),(4,4),(4,5),(4,6) (5,1),(5,2),(5,3),(5,4),(5,5),(5,6) (6,1),(6,2),(6,3),(6,4),(6,5),(6,6)
5 sty 19:20
panpawel: Teraz powiedz nam, ile ich jest?
5 sty 19:20
Malwina xxx: 36
5 sty 19:22
panpawel: a teraz powiedz ile jest takich w których w drugim rzucie jest liczba nieparzysta (1 lub 3 lub 5)
5 sty 19:24
Malwina xxx: 18
5 sty 19:27
panpawel: i teraz wróć do treści zadania emotka
5 sty 19:29
Malwina xxx: A jak to zapisac
5 sty 19:32
panpawel:
spełniające warunki zadania 

=wynik
wszystkie możliwości rzutów 
5 sty 19:33
Janek191:
  I A I  
P( A ) =

= ...
  I Ω I 
5 sty 19:33
Janek191:
  I A I  
P( A ) =

= ...
  I Ω I 
5 sty 19:33
panpawel: P(A)=wynik
5 sty 19:34
Malwina xxx: ...
5 sty 19:38
Janek191: I Ω I = 62 = 36 I A I = 18 Podstaw i oblicz emotka
5 sty 19:40
Malwina xxx: 0.5 i co dalej? emotka
5 sty 19:43
Janek191: Weź się za b) emotka
5 sty 19:47
Janek191: Weź się za b) emotka
5 sty 19:47
Janek191: I Ω I = 62 = 36 B = { ( 1; 1),( 1;2),(1; 3) , ... } Wypisz wszystkie zdarzenia elementarne − ma być iloczyn liczb < 15
5 sty 19:51
Mila: No widzisz Malwinko, wszystko jest proste, gdy są chęci do pracy intelektualnej. w( b) policz zdarzenie przeciwne, ile jest iloczynów większych od 15 lub równych 15 i odejmij od 36. Czekamy.
5 sty 19:52
Malwina xxx: Mala podpowiedz
5 sty 19:52
Mila: Już podpowiedziałam: B'={(3,5),(3,6), (4,4)....(6,6)}
5 sty 19:55
Malwina xxx: 25, czyli 36−25=11 tak?
5 sty 20:03
Janek191: I B I = 25 ? , czy I B ' I = 25 ?
5 sty 20:05
Janek191: Nie może być 25 emotka
5 sty 20:07
Mila: Policz jeszcze raz − iloczyn większy od 15 + iloczyn równy 15.
5 sty 20:08
Malwina xxx: I juz nie wiememotka
5 sty 20:08
Mila: Zdarzenie przeciwne: B'={(3,5),(3,6),(4,4),(4,5),(4,6),(5,3),(5,4),(5,5),(5,6), (6,3),(6,4),(6,5),(6,6)} |B'|=13 |B|=36−13=23.
5 sty 20:10
Janek191: B = { ( 1;1),(1;2),(1;3),(1;4),(1;5),(1;6),(2;1),(2;2),(2;3),(2;4),(2;5),(2;6),( 3;1),(3;2),(3;3), ( 3;4),( 4;1),(4;2),( 4;3),(5;1),(5;2),(6;1),(6;2) } lub metodą Mili B ' = ...
5 sty 20:11
Malwina xxx: 13
5 sty 20:12
Janek191: No wreszcie emotka Czyli I B I = 36 − 13 = 23
5 sty 20:14
Malwina xxx: Dziekuje za pomoc emotka moge napisac kolejne zadanko?
5 sty 20:17
Mila: Pisz.
5 sty 20:25