matematykaszkolna.pl
Prawdopodobieństwo Blue: Mam do sprawdzenia zadanka na dowodzenie:
 1 1 1 5 
zad.1 Wykaż, że jeżeli P(A) =

i P(B) =

, to

≤ P(AUB) ≥

.
 2 3 2 6 
zad.2 Zestaw czterech liczb a, b ,c, d ma średnią arytmetyczną X1 i odchylenie standardowe od tej średniej równe q1. Zestaw czterech liczb k*a, k*b, k*c, k*d, gdzie k>0, ma średnią arytmetyczną równą X2 i odchylenie standardowe od tej średniej równe q2. Wykaż, że X2= k*X1 oraz q2 = k*q1. Napisałam q, bo nie wiem, jak zapisać ten znaczek odchylenia
 1 
zad. 3 Niech A i B oznaczają zdarzenia losowe, takie że A,B⊂Ω. Wiedząc, że P(A) =

,
 5 
 2 1 14 
P(B') =

oraz P(B|A') =

uzasadnij, że P(A'UB) =

.
 3 4 15 
Oto moje rozwiązania: ZAD.1 http://i57.tinypic.com/2mdnjig.jpg ZAD.2 http://i59.tinypic.com/33w4eu8.jpg http://i61.tinypic.com/jq3rcj.jpg ZAD.3 http://i62.tinypic.com/1zchgeh.jpg Proszę o ocenęemotka
21 gru 18:07
Kacper: A dlaczego w pierwszym rozpatrujesz tylko przypadki takie, które się łatwo robi? A co w sytuacji 3?
21 gru 18:12
Kacper: W 3 chociaż parę słów napisz emotka Ja nie wiem co skąd wymyślasz
21 gru 18:14
Blue: Kacper wydaje mi się, że się czepiasz
21 gru 18:56
Blue: Kacper, ale po co w tym 1 mam rozpatrywać inne przypadki, skoro te które rozpatrzyłam do dwie skrajne wartości tego prawdopodobieństwa o które chodziło?emotka
21 gru 18:57
Gray: Rozwiązując w ten sposób dużo ryzykujesz... Tym bardziej, że prawidłowe rozwiązanie nie jest trudne do uzyskania:
 5 
P(A∪B) = P(A)+P(B) − P(A∩B) =

− P(A∩B).
 6 
Dwa wnioski kończą sprawę:
 5 
a) P(A∩B)≥0 ⇒ P(A∪B) ≤

 6 
 1 5 1 1 
b) P(A∩B)≤P(B)=

⇒ P(A∪B)≥


=

 3 6 3 2 
Koniec.
21 gru 19:48
Blue: Dlaczego dużo ryzykuję Czyli mam rozumieć, że moje rozwiązanie zadania 1 jest niepoprawne tak? A co z zadaniem 2 i 3?emotka
21 gru 20:18
Gray: Ryzykujesz, bo jedną osobę takie rozwiązanie może przekonać, inną niekoniecznie. Zaraz rzucę okiem na kolejne.
21 gru 20:39
Gray: Ad. 2. Dobrze, ale warto wariancję σ1 zapisać w takiej postaci, w jakiej wykorzystujesz ją później przy wyznaczaniu σ2 (wciągnięcie średniej do licznika + pierwiastek).
21 gru 20:45
Blue: Gray zrobiłam tak w tym drugim linku emotka
21 gru 22:28
Blue: Czyli zad 3 jest dobrze?emotka
21 gru 22:28
Kacper: Ja się czepiam w 3 zapisu emotka Wygląda trochę tak jakby to pisało dziecko z podstawówki tak wszystko na sobie emotka Blue napisz ładnie co z czego wynika i będzie ok emotka
22 gru 07:51
Gray: Blue, nie uważasz, że kolejność powinna być inna? emotka Najpierw σ1=... a potem dopiero wykorzystujemy tak zapisane σ1. Ty zrobiłaś odwrotnie: najpierw coś wykorzystujesz, a potem zapisujesz, że to była σ1. To są drobiazgi, ale one dużo mówią o osobie rozwiązującej zadania. Świat nie czeka na rozwiązanie tych zadań − większość z nich (lub im podobnych) już dawno temu była rozwiązana. Zadania na egzaminie muszą zweryfikować Twoją wiedzę, ale nie tylko. Nie mówię o egzaminach maturalnych bo ten problem mnie niezbyt interesuje... Na studiach, na mocnych kierunkach jest ostra selekcja (bo można sobie na to pozwolić) − w wielu przypadkach o ocenie decyduje zapis, komentarz, itp. Trzeba się pilnować na każdym kroku emotka
22 gru 10:57
Blue: ok Gray, dzięki za radę emotka
 2 1 
Kacper chodzi Ci np. o coś takiego P(B')=

, P(B) = 1−{2}{3} =

emotka
 3 3 
22 gru 12:11
Blue:
 2 1 
P(B) = 1−

=

emotka
 3 3 
22 gru 12:12
Gray: Jeżeli chodzi o zadanie 3, mnie brakuje komentarzy. Dodaj ozdobniki w stylu "ponieważ", "a zatem", "stąd", "na tej podstawie", "z treści wynika, że", "ostatecznie"... Nie bój się tego emotka Merytorycznie, Twoje rozwiązanie jest poprawne.
22 gru 12:17