matematykaszkolna.pl
aa Hugo: cpp CZEMU TO NIE DZIALA? http://scr.hu/2pdc/0ivrr Wiec: wszystko jest okej ale bez tej linijki a++ Poprostu chcialem w funkcji void zwiększyć na końcu 'a' po switchu by sprawdzić czy 'a' bedzie takie samo potem w main czy nie. Spekuluje ze nie bo nie bylo przesylane przez re... &a emotka Ale nie rozumiem czemu mi wywala; a wywala do makefile POZDRAWIAM ASEMBLERAKÓW Ktoś wie czemu to sie tak dzieje
16 gru 21:10
Hugo: XD dziala juz makefile mi wywalalo reslem program i dziala emotka #include <iostream> #include <string> using namespace std; void hodor (int a) { switch(a) { case 1: { string a = "Hello World!"; cout<< a; break; }; case 2: cout<<"to dwa"<<endl; break; default: cout<<"nie podales niczego"; break; } a=a+2; } main() { int a; cin>> a; hodor(a); cout<<a<<endl; system("pause");; return 0; }
16 gru 21:29
kyrtap: Brawo
16 gru 21:37
Marcin: hehe
16 gru 21:40
Marcin: Nie pisz a=a+2, tylko a+=2, od razu ładniej to wygląda emotka
16 gru 21:41
Saizou : przerażające
16 gru 21:42
Hugo: Marcin: Hmm nie moge sie przestawic szczerze emotka W pt kolokwium struktury, stringi, referencje
16 gru 21:54
Marcin: No ale u sprawdzającego Twoje kolokwium od razu masz +10 do kodowania
16 gru 21:55
bezendu: Czemu nie a=a+2 ?
16 gru 22:12
Marcin: a+=2, to takie bardziej eleganckie zapisanie a=a+2, tyle emotka
16 gru 22:16
Marcin: Tak samo nie piszesz a=a+1, tylko a++
16 gru 22:17
Hugo: Bezendu nie ten poziom 8)
16 gru 22:35
kyrtap: Marcin nie czaruj lepiej emotka
16 gru 22:37
Hugo: Marcin moglbym cie do zadan powykorzystywacemotka
16 gru 22:42
Hugo: Super ogarniasz C a mam zestawy i nie umiem ich
16 gru 22:42
Hugo: tego jest troche, chcialo by ci sie? ~ 5 zestawow x 5 zadan chyba
16 gru 22:43
Dziadek Mróz: Pokaż te zadania, przypomnę sobie przynajmniej C
16 gru 22:44
16 gru 22:47
Hugo: Dziadku emotka Mam te twoje Huguś obiecal i przeglądał Cokolwiek zrobisz serdeczne Wielkie Dziękuję emotka Jest tego troch to nie wymagam w żadnym razem duzej czesci ale co łaska. Kolokwium mam w pt, jutro mam caly dzien wolny to będę uczyć Na zajeciach pracujemy na VISUALU, ja w domu na devie. Kolokwium ma wymiar pisemny
16 gru 22:49
Hugo: Jednak ciekawi mnie dlaczego na youtube jak ogladam poradnki to widać codeblok głównie na kolokwium wskaźniki referencje stringi
16 gru 22:53
Dziadek Mróz: Ja jestem hardkorem i piszę w Notepadzie
16 gru 23:27
Hugo: a chyba sie da a potem przez cmd kompilowc z odpowiednimi 'wtyczkami'? w javie sie tak dalo xd to chyba c++ tez xd
16 gru 23:28
Dziadek Mróz: Te programy to pikuś jest, jutro jak zmielę mięso na kiełbasę to je napiszę, a teraz spać idę.
16 gru 23:30
bezendu: Dziadek a masz jutro czas ? Też mam dwa programy i potrzebuję pomocyemotka
16 gru 23:34
Hugo: Byl Bym mega wdzięczny : ) Z góry dziękuję Bezendu .. lifo fifo slyszales? a jak nie to ci zrobie stos
16 gru 23:45
bezendu: Hugo napisz do mnie na gadu
16 gru 23:46
Marcin: Hugo, zrobiłeś pierwsze z szóstego? emotka
17 gru 00:00
Dziadek Mróz: Zajecia6_1: http://ideone.com/nachzO
17 gru 10:20
Dziadek Mróz: Zajecia62: http://ideone.com/7PisgQ
17 gru 10:28
17 gru 10:45
Hugo: rysunekDziękuję
17 gru 11:41
Hugo: ta strona http://www.tutorialspoint.com/compile_cpp0x_online.php cos mi sie nie ładuje //strzelam ze tam jakies tutoriale są po nazwie : )
17 gru 11:47
Hugo: // tak w nieskończoność http://scr.hu/2pdc/wbrzc
17 gru 11:48
Dziadek Mróz: Hugo coś pisałeś z tych zadań? Bo ja dopiero z pracy wróciłem i zaraz będę dorabiał.
17 gru 14:33
Dziadek Mróz: A to mnie się załadowało i mogę pisać i kompilować od razu.
17 gru 14:34
Dziadek Mróz: Zadania6_4: http://ideone.com/VjWef1
17 gru 14:54
Dziadek Mróz: 5 to sam zrobisz bo to trywialne jest.
17 gru 15:01
Dziadek Mróz: Zadania6_6: http://ideone.com/3cncXL
17 gru 15:23
Dziadek Mróz: Zadania8_1: #include <iostream> using namespace std; int main(int argc, char *argv[]) { cout << "Witam" << endl << endl; cout << "#Imię: " << argv[1] << endl; cout << "#Nazwisko: " << argv[2] << endl; cout << "#Kierunek: " << argv[3] << endl; cout << "#Rok: " << argv[4] << endl; }
17 gru 15:32
Dziadek Mróz: Zadania8_2 to też pikuś ... int a = argv[1]; int b = argv[2]; int ile = 0; int tab[b−a+1]; for(int i = 0; i < b−a+1; i++) { ... if(tab[i] > b/2) { ile++; } ... }
17 gru 15:38
Hugo: emotka ! super super dziękuję
17 gru 15:40
Dziadek Mróz: tab[b−a + 1] bo dla np. a = 4 i b = 13 mamy do wyboru: 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 − razem 10, 13 − 4 + 1 = 9 + 1 = 10
17 gru 15:53
Hugo: rozumiem ( : mialem cos podobnego: przy wyraz.length(); ... string wyraz; int dlugosc = wyraz.length(); int ostatnialitera = wyraz[ dlugosc −1] ... emotka
17 gru 16:12
Dziadek Mróz: A wiesz dlaczego ostatnia_litera = wyraz[dlugosc−1]?
17 gru 16:25
Hajtowy: Dziadek Mróz ja to w LO miałem xd bo tablice liczymy od 0 a nie od 1 emotka
17 gru 16:27
Dziadek Mróz: W Pascalu natomiast tablice liczy się od 1.
17 gru 16:28
Hajtowy: Ale z tego co ja tu widzę to jest C++ emotka I z tego co pamiętam to właśnie wytłumaczenie na długośc−1 było to, że tablice liczymy od 0
17 gru 16:32
Dziadek Mróz: Hugo, machnij resztę zadań a jak nie będą banglać to wrzuć na ideone i po kolei będziemy je sprawdzać. Zrób sobie katalog z zadaniami, tam wrzucaj swoje kody, a na końcu udostępnij.
17 gru 16:33
help: 1)Napisz program wyświetlający na ekranie kolejne 100 liczb parzystych 2 Napisz program wyświetlający na ekranie kolejne liczby całkowite typu int, które są podzielne bez reszty przez n (gdzie n jest zadawane z klawiatury) 3.Napisz program wyświetlający na ekranie sekwencje kolejnych liczb całkowitych najpierw od 1 do 10, a następnie od 10 do 1. Do spowolnienia operacji wydruku wykorzystaj dodatkową pętlę od 1 do 10000. Na zakończenie dodaj jeszcze jedną pętlę, która spowoduje, że cały proces odliczania powtórzy się trzy razy. Zaznacz na listingu, które pętlę tworzą połączenie sekwencyjne (szeregowe) a które z nich są zagnieżdżone (wykonują się równolegle). 4Napisz pętlę wczytującą kolejne liczby z klawiatury i kończącą się gdy: − suma tych liczb przekroczy 100, − ilość podanych liczb ujemnych przekroczy 10, − dwie kolejne podane liczby będą miały identyczną wartość, 5Podaj dwa przykłady problemów, które najwygodniej jest zapisać za pomocą pętli while( ) oraz dwa inne, które najlepiej oprogramować za pomocą pętli do while( ) . Uzasadnij które z nich można zastąpić pętlą for( ) Podaj możliwie najprostszy sposób spowodowania, że program zawierający pętlę while( ) zacznie się zachowywać jak program zawierający pętlę do while( ) . Tzn. pętla zawsze się wykona przynajmniej jeden raz. Czy istnieje analogiczna możliwość zamiany rolami pętli do while( ) za pomocą pętli while( ) ? Podaj przykład.
17 gru 16:46
Hugo: emotka Dziękuję ! Troche mi to zajmie nim wszystko przelece bo narazie jeszcze tłuke teorie
17 gru 17:41
Dziadek Mróz: @help, to chyba żarty, nos do dowolnego poradnika programowania i to napiszesz emotka
17 gru 22:35
Hajtowy: Hugo teoria Ci praktycznie nic nie da lepiej zacznij od praktyki xd
17 gru 22:45
Lukas: Właśnie odnośnie programowania macie jakieś dobre poradniki ?
17 gru 22:57
jakubs: W jakim języku ?
17 gru 22:58
Lukas: c++ Zalezy mi na szybkim przyswojeniu wiedzy emotka Mogę dziennie po 20h siedzieć nawet jeśli będzie trzeba emotka
17 gru 22:59
jakubs: cpp0x.pl http://pl.wikibooks.org/wiki/C%2B%2B ew. literatura np. Grębosza Symfonia c++
17 gru 23:02
Dziadek Mróz: Ja korzystałem z tego co sam znalazłem i rzucałem się na głęboką wodę. Zróbcie sobie zadania mojego wykładowcy: http://www.cs.put.poznan.pl/jkniat/MatDydakt.html
17 gru 23:04
Lukas: Dziadek mróz da radę przez okres świat i połowy stycznia ogarnąć tą czarną magię i nauczyć się ''podstaw'' programowania ?
17 gru 23:05
Dziadek Mróz: No oczywiście. Jak napiszesz ponad 100 różnych programów to wejdzie w nawyk.
17 gru 23:07
Dziadek Mróz: Tam pod koniec Wprowadzenia do programowania jest zadanie ze skokami narciarskimi. Zróbcie je na strukturze a później na klasie i zobaczcie różnice. Zresztą najpierw ogarnijcie programy z Wprowadzenia do programowania a później z Obiektowego. Jak znajdę stare programy w C to spakuję i wrzucę na dysk.
17 gru 23:09
Lukas: Ok od jutra zaczynam, jak coś mogę liczyć na Twoją pomoc na forum ?
17 gru 23:12
Dziadek Mróz: Tak
17 gru 23:20
Lukas: Dziękuję. Jutro będę działać.
17 gru 23:27
17 gru 23:29
Hugo: /////////////////////////////////////////////////////////// w zestawie 6 zad 1. float tab[10]; funkcja(sizeof(tab)/sizeof(tab[0]), tab); co znaczy ta funkcja ? to w środku tej funkcji ( ....) sizeof(tab(/sizeof(tab[0])
18 gru 15:16
Dziadek Mróz: rysunek float tab[10] sizeof(tab) = 40 bo 10 * sizeof(float) sizeof(tab[0]) = 4 bo sizeof(float) float ma 4 bajty długości
18 gru 15:40
Dziadek Mróz: Tam powinno być tab[10] na rysunku ale nie chciało mnie się od nowa rysować
18 gru 15:41
Hugo: Ale ty masz kurde wiedzy ( : , dziękuję !
18 gru 15:52
jakubs: Hugo to jest wiedza podstawowa
18 gru 15:53
18 gru 16:14
Hugo: emotka ! Idzie dość dobrze czasem utykam ale bz twojej pomocy to bylo by ciezko. Malbym pytanie czy jutro o 11:30 − 12:15 zastanę tu kogoś dobrego z c++ kto byl by mi pomoc razie czegoś na kolokwium?
18 gru 21:31
Hugo: co oznacza ta linijkaemotka double min = (double)RANDMAX; tworzymy zmienną 'min' i nadajemy jej wartość = ?
18 gru 21:38
Hugo: double min = (double)RAND(podkreślnik)MAX; **
18 gru 21:39
Dziadek Mróz: RAND_MAX to w bibliotece stdlib.h jest maksymalną liczbą generowaną przez funkcję random(). W algorytmice np. alfa−beta korzysta się pierwotnie z max=− oraz min= i porównuje się z wartościami w drzewie. Pogrzeb w temacie to zrozumiesz o co mnie w tym chodziło.
18 gru 22:47
18 gru 22:51
Dziadek Mróz: rysunek Macie misję dodatkową. Tablica trójwymiarowa zawierająca iloczyny liczb od a do b. a) funkcja wypełniająca tablicę b) funkcje obrotu kostki strzałkami c) funkcje pokazu warstwy kolejnej Musicie zaimplementować sterowanie strzałkami: ... #define key_up 72 ... ... int kostka[n][n][n]; populate(kostka, n); int sciana = 0; // po rozłożeniu kostki numeracja ścian int key = getch(); switch(key) { case key_up: { rotate_up(kostka, sciana); } ... } ...
19 gru 12:05
Dziadek Mróz: Prosty program na tablicy trójwymiarowej i funkcjach.
19 gru 12:06
Lukas: Dziadek masz dziś czas po 20 ? Chciałbym zacząć to programowanie emotka
19 gru 12:21
Dziadek Mróz: Mam
19 gru 13:47
Dziadek Mróz: Gdzieś Ty Lukas?
19 gru 21:31
Lukas: Dziadek w innym poście jestem
19 gru 21:43