matematykaszkolna.pl
zbiory na płaszczyźnie określone wzorami - pomocy xyz: Jak narysować na płaszczyźnie zbiory określone takimi wzorami: A = { (x,y) : x < y2 ∧ ( x < y ) → y > 0)} B = {(x,y) : x2 + y2 > 1 ∨ x2 > y2 → y > 0 C = { (x,y)} : (x > y → x + y = 1) ∨ (x + y = −1 → x < y) }
3 gru 00:08
pigor: ..., ponieważ (p ⇒ q) ⇔ (∼p v q) , to A: x< y2 ∧ (x< y) ⇒ y >0) ⇔ x< |y| ⋀ (x ≥y v y >0) ⇔ ⇔ (|y| >x ⋀ y≤ x) v (|y| >x ⋀ y >0) i to rysuj sobie −−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−− analogicznie zastąp w B i C implikacje równoważną alternatywą którą podałem na wstępie i spróbuj rozwinąć ... emotka
3 gru 00:34
xyz: a mógłby to ktoś narysować? proszę emotka
3 gru 09:56
Gray: pigor, dlaczego zakładasz, że x≥0? I nie mam pewności, czy o taki warunek chodzi; w tej sprawie to niech się xyz wypowie. Czy ma być A={ (x,y) : x < y2 ∧ [( x < y ) ⇒ y > 0]}, czy może A={ (x,y) : [x < y2 ∧ ( x < y ) ]⇒ y > 0}? Ja wybieram warunek drugi (kiedyś uczono, że jak nie ma nawiasów, to zdania logiczne czytamy od lewej do prawej).
3 gru 10:22
pigor: ... powiem szczerze miałem też ten dylemat ..., i liczyłem , że autor postu zareaguje jakoś , ...
3 gru 15:13
xyz: ma być tak jak jest napisane w treści zadania emotka
3 gru 15:26
PW: Już takie zadanie było (w tym stylu): zamiast po Bożemu zdefiniować A , B i C, to zadali zagadkę logiczną, np. w A: x < y2 ⋀ (x < y) ⇒ y >0. No właśnie − czy "silniejsze" jest mnożenie "⋀", czy wynikanie "⇒", jaką rolę odgrywają nawiasy w (x < y), których nie ma w pierwszej nierówności?
3 gru 17:31