PW: Do usług

. Zdarzeniem elementarnym jest każdy 5−elementowy podzbiór zbioru 52−elementowego,
czyli przestrzeń zdarzeń elementarnych możemy utożsamić ze zbiorem wszystkich kombinacji
5−elementowych tworzonych z elementów zbioru 52−elementowego.
Napisałem właściwie 2 razy to samo, innym językiem. A to dlatego, że równie ważne jest
policzenie jak napisanie co liczymy.
W wymaganiach stawianych adeptom jest wyraźnie napisane: uczeń
buduje model matematyczny..
Dla mnie osobiście nawet ważniejsze jest napisanie
co liczymy niż napisanie
ile tego jest, bo złośliwy powie: − No dobrze, coś policzyłeś drogi adepcie, ale co
liczyłeś? − Nie umiem tego ocenić.
Gdyby w rozwiązaniu zadania geometrycznego ktoś nie wykonał rysunku i nie wprowadził oznaczeń,
| | 1 | |
tylko napisał sinα = |
| , to wszyscy by krzyczeli: − Chłopie, co ty liczysz? |
| | 3 | |
A w prawdopodobieństwie prawie wszyscy piszą: |Ω| = 36
2 i myślą, że rozwiązali zadanie.
Moje ględzenie nie jest skierowane do
Ety, która to wszystko wie lepiej ode mnie. Kieruję
to do adeptów z przestrogą − żeby nie traktowali naszych skrótowych podpowiedzi jako
kompletnych rozwiązań, za które dostaną maksymalną liczbę punktów.