matematykaszkolna.pl
Dwa zadania z matury rozszerzonej. trq: Dwa zadania z matury rozszerzonej, które nie wiem jak tknąć:
 |CE| 
1. W trójkącie ABC poprowadzono środkową CD i wyznaczono na niej taki punkt E, że

 |ED| 
 1 
=

. Prosta przechodząca przez punkty AE przecina bok BC w punkcie P. Wykaż, że
 3 
 |CP| 1 

=

 |PB| 6 
2. Oblicz ile jest liczb naturalnych sześciocyfrowych, w których zapisie występują dokładnie dwie dwójki i jedna jedynka.
28 lis 12:44
Tadeusz: rysunek ... i wszystko jasne
28 lis 13:55
Tadeusz: ... "kuma" żabka ? −emotka
28 lis 14:16
trq: Szczerze to średnio. Miało być coś w stronę twierdzenia Talesa?
28 lis 17:03
Mila: 2) {0,1,2,3,4,5,6,7,8,9} zbiór cyfr 1) 2|21XXX dwójka na pierwszej pozycji
nawias
5
nawias
nawias
1
nawias
 
nawias
4
nawias
nawias
1
nawias
 
*
*83 −wybór miejsca dla dwójki, wybór miejsca dla jedynki, na pozostałe 3
  
miejsca ciągi 3 wyrazowe z elementów {0,3,4,5,6,7,8,9} 2) 1|22XXX jedynka na pierwszej pozycji
nawias
5
nawias
nawias
2
nawias
 
*83 wybór dwóch miejsc dla dwóch dwójek, na pozostałe 3 miejsca ciągi 3 wyrazowe z
 
elementów {0,3,4,5,6,7,8,9} 3) X221XX na pierwszej pozycji jedna z liczb {3,4,5,6,7,8,9}
 
nawias
5
nawias
nawias
2
nawias
 
nawias
3
nawias
nawias
1
nawias
 
7*
*
*82
   
Razem: 5*4*83+10*83+7*10*3*82=28 800 sprawdź rachunki
28 lis 17:30
Tadeusz: rysunek
|CN| 

=...
|AD| 
|CN| 

=...
|AB| 
a skoro tak to
|CP| 

=1/6
|PB| 
28 lis 17:47
trq : Okej, drugie zadanie załapałem. Gorzej z tym pierwszym z którego mało co rozumiem :f
28 lis 19:01
Tadeusz: ... to pierwsze jest banalne ... Trójkąty ADE i CEN są podobne. Znasz też ich skalę podobieństwa.
 |CE| 1 |CN| 1 
Skoro

=

to i

=

 |ED| 3 |AD| 3 
|AB|=2*|AD| zatem:
|CN| 1 

=

|AB| 6 
Trójkąty PCN i ABP są podobne ich skala podobieństwa to 1/6
 |CP| 1 
zatem i

=

 |PB| 6 
28 lis 19:24
undefined: wszystko jest banalne tylko jak można pamiętać o rzeczach które były 2 lata temu :C Biorę się za powtórkę.
28 lis 19:30
Tadeusz: ... a ja je miałem 45 lat temu ...
28 lis 19:33
undefined: W takim przypadku musisz być profesorem emotka
28 lis 19:36
trq: Okej, dziękuję @Tadeusz. Rozumiem wszystko tylko nie rozumiem jak na to wpaść samemu . Co do tego zadania drugiego mam jeszcze takie czysto techniczne pytanie, właściwie elementarne. Dlaczego przy wyborze miejsca dla dwójki lub jedynki szukamy go kombinacjami, a resztę liczymy wariacjami?
28 lis 20:00
Mila: Na pozostałych miejscach mogą być ciągi z powtórzeniami.
28 lis 20:05
trq: Okej, to mniej więcej łapię. Po prostu nie zawsze widzę tą różnicę pomiędzy ciągiem a kombinacją, stąd to pytanie. Dziękuję ślicznie emotka
28 lis 20:06
Tadeusz: undefined ...rozczaruję Cię ... jestem meblarzem −emotka
28 lis 20:12
Metis: Marnujesz się emotka
28 lis 21:05
Tadeusz: ... niby dlaczego?
28 lis 21:13
Metis: Miałem na myśli fakt, że dobrze rozumiesz matematykę emotka
28 lis 21:15
Tadeusz: ... dobra jest na powstrzymanie sklerozy i stetryczenie −emotka
28 lis 21:22
Metis: emotka
28 lis 21:29
trq: Kurde no nie rozumiem tego drugiego zadania :<. To znaczy wiem co z czego się wzięło w tym roziwązaniu, ale czemu tak a nie inaczej?
28 lis 22:30
Mila: Miałeś już rachunek prawdopodobieństwa?
28 lis 22:37
Lukas: A ja tylko jednego zadania nie zrobiłem z R
28 lis 22:38
Mila: Chodzi Ci o "pozostałe 3 miejsca"?
28 lis 22:43
Lukas: Mila masz jakieś zadania żeby dobrze opanować f.kwadratową ? myślisz, że to co jest na zadania info wystarczy jak wszsytko przerobię ?
28 lis 23:09
Mila: Wystarczy, tam są zadania dość trudne. Przeglądaj stare maturki pod tym kątem.
29 lis 00:05
razor: pazdro + kiełbasa + zadania.info i dobrze opanujesz każdy dział (ew. wybierz tylko 2 zbiory jeśli nie masz tyle czasu)
29 lis 00:07
Lukas: razor a samo zadania.info nie wystarczy ?
29 lis 00:55
trq: Właśnie teraz się męczę z prawdopodobieństwem. Niby jak czytam Twoje rozwiązanie to rozumiem co i jak, ale sam bym po prostu chyba na to nie wpadł. Nie do końca czuję kiedy użyć wariacji, a kiedy kombinacji.
29 lis 07:53
daras: spróbujcie zadań z Gdowskiego i śp. Plucińskiego emotka
29 lis 09:04
Mila: Musisz poczytać dokładnie teorię i przykłady w podręczniku.
29 lis 15:24
undefined: @trg jeżeli np. idziesz pograć na orlika z kolegami jest was 10, a jedną drużynę tworzy 5. Ile
 
nawias
10
nawias
nawias
5
nawias
 
można wybrać różnych drużyn?
  
Na ile sposobów możecie się ustawić na boisku. (bramkarz, dwóch obrońców i dwóch napastników) 5! Jeżeli mamy kolegę, który stoi tylko na bramce to możemy się ustawić na 4! sposobów. Myślę, że to trochę rozjaśni emotka
29 lis 19:58
undefined: Ilość wszystkich możliwych ustawień na boisku (10 zawodników i pięć pozycji{1,2,3,4,5})
 
nawias
10
nawias
nawias
5
nawias
 
5! *
  
29 lis 20:08