matematykaszkolna.pl
matura próbna listopad 2014 Theosh: Próbna matura z dzisiaj Jak to udowodnić? (11−21)12 + (11 + 21)12 = 42 Tam jest do potęgi 0,5 w dziesiętnym ułamku emotka
26 lis 12:07
razor: podnieść do kwadratu, obie strony są dodatnie
26 lis 12:09
Theosh: I jeszcze jedno. Ile rozwiązań rzeczywistych ma 81 = x3
26 lis 12:09
Theosh: ale wtedy mam 11+11 a to nie 42...
26 lis 12:10
razor: przypomnij mi wzór na (a+b)2
26 lis 12:10
kyrtap: za takie podnoszenie wszystkiego do kwadratu na próbnej leciały mi pkt
26 lis 12:11
Theosh: każdy nawias z osobna do kwadratu?
26 lis 12:12
Theosh: Bo tam jest potęga na górze i myslałem że to się redukuje i zostaje tylko 11 + 11 a tak nie jest prawda?
26 lis 12:13
razor: 11−21+11+21 = 42 podnosimy do kwadratu 11−21+11+21 + 2(11−21)(11+21) = 42 22 + 2121−21 = 42 22 + 2100 = 42 22 + 20 = 42 42 = 42
26 lis 12:15
pigor: ... . lub np. tak :niech 11−21+11+21= x i (*) x>0 ⇒ ⇒ 11−21+2(11−21)(11+21)+11+21= x2 ⇔ ⇔ 2112−21}= x2−22 ⇔ 2*10= x2−22 ⇔ 20+22=x2 ⇔ ⇔ x2= 42 ⇔ |x|= 42 ⇒ stąd i z (*) x= 42 . c.n.u. ...emotka
26 lis 14:17
bear: Jak to powiedział mój nauczyciel − "te zadania to jakiś żart"
26 lis 15:10
Metis: Ma ktoś link? emotka
26 lis 15:14
PW: Inny sposób − jakby "lustrzany" do rozwiązania pigora. Jeżeli oznaczyć u = 11−21 > 0, to
  11−21 11+21 10 
u =

=

,
  11+21  11+21 
czyli
 10 
11+21 =

.
 u 
Badana równość ma więc postać:
 10 
u +

= 42,
 u 
skąd u242u + 10 = 0. Jedynymi liczbami spełniającymi to równanie są
 422 42 + 2 
u1 =

lub u2 =

.
 2 2 
Jak łatwo sprawdzić
 42+2 −2422 
u12 =

= 11 − 21,
 4 
a więc u1 = 11− 21, co kończy dowód.
26 lis 16:51
Maciej : Jak na podstawę to trochę za trudne...na rozszerzeniu nawet równania były prostsze.
26 lis 17:03
undefined: Jo to rozwiązałem jak razor, ale coś przegapiłem i pod sam koniec porzuciłem obliczenia 11−√21+11+√21 + 2√(11−√21)(11+√21) = 42, w tym momencie pewnie coś źle dodałem...Oby na prawdziwej takich błędów nie było. W ogóle cieszę się, że są te matury próbne, bo uczysz się w jaki sposób pracować na maturze.
26 lis 17:07
Blue: Jak tam maturka Wam poszła?^^ Mi się wydaje, że nie była trudna emotka
26 lis 17:19
Blue: bear , dlaczego "żart"?emotka
26 lis 17:22
nikolas: Ja mam wrażenie, że zadania zadawane na forum są trudniejsze niż te na dzisiejszej próbnej maturze... "Theosh: I jeszcze jedno. Ile rozwiązań rzeczywistych ma 81 = x3" tam było 81+x3=0 i oczywiście jedno rzeczywiste rozwiązanie emotka
26 lis 17:25
bear: Blue, myślę, że mój nauczyciel wyśmiał trudność dzisiejszej matury
26 lis 17:28
Kacper: Ja też go wyśmiewam, ale uczniowie zawsze twierdzą jaka ona była trudnaemotka
26 lis 18:12
Mila: Brak empatii.
26 lis 18:14
kinder: Podajcie link do arkusza
26 lis 18:22
Kacper: Można współczuć osobom, które się bardzo starają, a im nie wychodzi. Natomiast nie mam współczucia dla osób, które nic nie robią, a potem się dziwią, że takie słabe wyniki osiągają.
26 lis 18:23
undefined: @Kacper Ale musisz przyznać, że kiedy masz roz. matematykę w szkole to wcale nie przejmujesz się matematyką podstawową, tylko martwisz się o rozszerzenie. Osoby, które zdają polski, historie ciężko jest im się skupić na matematyce. Liczenie prawdopodobieństwa, albo współrzędnych środka odcinka do niczego się im nie przyda. emotka
26 lis 18:33
PW: Na poważnie. Moje rozwiązanie z 16:51 to raczej dowcip (jak proste zagadnienie rozwiązać w skomplikowany sposób), natomiast sposób razora z 12:15 i właściwie tożsamy z nim sposób pigora (obaj podnoszą lewą stronę do kwadratu) jest standardowym sposobem, który powinien znać każdy ... gimnazjalista.
26 lis 18:45
kinder: Jest juz w sieci jakis arkusz dzisiejszej matury?
26 lis 19:01
bear: Kacper, mój nauczyciel jest typem "trolla" więc nie traktuj tego na poważnie, ogólnie spoko gość ale ciśnie po swoich uczniach i jakoś nikomu to nie przeszkadza emotka
26 lis 19:04
Maciej : Zależy co to znaczy słaby wynik a co znaczy dobry wynik bo dla każdego to jest coś innego ale wg mnie trzeba się strasznie postarać żeby nie zdać a i tak mnóstwo osób nie zdaje...
26 lis 19:09
Kacper: undefined matematyka ma uczyć myślenia, a jeśli ktoś nie potrafi podstawić do wzoru, który ma podany w tablicach, to jak on poprowadzi spotkanie w firmie? Czytanie ze zrozumieniem − poziom zerowy.
26 lis 19:26
smoko: Panie, panowie, Nikt jeszcze nie wspomniał o ostatnim zadaniu, które chyba sprawiło najwięcej kłopotów. Przekrój osiowy stożka to trójkąt prostokątny. Oblicz pole całkowite stożka jeśli jego objętość to 18π2. Jak należało to zrobić?
26 lis 20:13
52: rysunek
 1 
V=

*πr2*h
 3 
l2+l2=4r2 2l2=4r2 l2=2r2 r2+h2=l2 Coś z tego powinno wyjść I chyba tak to ma wyglądać jak się nie mylę.
26 lis 20:19
trq: Kurde. Ja chyba w takim razie coś pomieszałem, bo napisałem że ten trójkąt jest równoramienny o kącie przy podstawie 45 stopni i na podstawie tego l=r*2 :f.
26 lis 20:20
trq: Póżniej doprowadziłem równanie do postaci 54*2 = r2*h h=r 54*2 = r3 r= 354*2 Pp=r2 π czyli 18π Pb=πrl=πr*r2=182 Pc= suma
26 lis 20:23
Martiminiano: Ostatnie zadanie, też udało mi się je zepsuć . Poza tym reszta bez zarzutu emotka. Uważam, że dla osób "czujących" matematykę, lubiących ją, arkusz był prosty. Dla przeciętnego Kowalskiego niekoniecznie, bo poza odczytaniem wzoru z tablicy musiał trochę pokombinować. Pamiętajmy, by w tych zapędach nie mierzyć wszystkich swoją miarą emotka
26 lis 20:50
Olgaaa: To z dowodem było bardzo łatwe. A co do tego, ile rozwiązań ma 81+x3=0 to chyba od razu widać zresztą jest ten wzór w tablicach, jak się nie zauważy emotka
26 lis 21:06
bum: ma ktos arkusze z rozszerzenia dzisiajszej matmy ?
26 lis 21:08
Mila: trq− dobrze.
26 lis 21:15
bear: trq, Popełniłeś błąd w obliczeniach a mianowicie Pb=18π2. Oczywiście odpowiedzią na zadanie jest 18π(1+2)
26 lis 21:18
bear: Oops, Mila, czyżbym ja się pomylił?
26 lis 21:20
Martiminiano: Jak widzę zadania z geometrii itp., to od razu mi się w głowie "Mila" zapala i Twoje rysunki z forum widzę
26 lis 21:22
Eta:
26 lis 21:25
Mila: Myślę,że trq tylko ostatni wynik napisał tu na forum bez π. bear dobrze masz napisaną odpowiedź.
26 lis 21:28
Martiminiano: Eta, o Tobie nie zapominam!
26 lis 21:29
Mila: Szczególnie o pięknych trapezach.emotka
26 lis 21:31
bear: Mila, dzięki za rozwianie wątpliwości emotka
26 lis 21:31
Maciej: Ja uważam, że matura była prosta...a moje błędy i nie umiejętność wykonania zadań otwartych − ostatniego i tego z wykazaniem oraz z funkcją kwadratową i wartościami to brak wiedzy i po prostu nie przerobiłem podobnych zadań...dlatego nie potrafiłem ich zrobić...znaczy może i potrafiłem ale nie wpadłem na pomysł jak je zrobić Ważne, że zacząłem...a teraz do nauki..wiem co umiem a czego nie i wiem co muszę do matury koniecznie powtórzyć emotka Bardzo się z tego cieszę bo mam okazje do popracowania nad tym.. Mam nadzieje, ze mi się uda jakiś ładny wynik uzyskać bo jednak nawet podstawa na studia się liczy emotka
26 lis 21:41
trq : No tak, zgubiłem tutaj pi bo myślałem tylko o tym jak to zapisać. Na maturze było
26 lis 21:58
Blue: A ja Wam powiem, że u mnie w szkole mat−fizy miały problem z błędem względnym emotka
27 lis 05:21
Olgaaa: Nie wiem czy ktoś zauważył, ale zadanie 17 jest błędne i pewnie będzie unieważnione emotka
27 lis 17:41
Olgaaa: Z rozszerzenia jak coś
27 lis 17:41
trq: Dlaczego tak?
27 lis 17:56
trq: Chodzi może o to, że w poleceniu pisze o graniastosłupie prawidłowym trójkątnym, a polecenie dotyczy ostrosłupa ?
27 lis 17:59
isaidmejbi: r= 354*2 Pp=r2 π czyli 18π Jak to policzyć? ; /
27 lis 18:15
trq: r=354 l=354*2 Pp=(354)2 = 18
27 lis 18:18
Blue: Ej, a kiedy Wy pisaliście to rozszerzenie? Bo u mnie w szkole rozszerzenie dopiero jutro piszą (ja nie piszę)
27 lis 18:21
trq: mój błąd, zgubiłem 2. Wyżej masz moje rozwiązanie ze wczoraj, chyba poprawne.
27 lis 18:22
trq: @Blue Rozszerzenie wszyscy pisali wczoraj po podstawie. U nas dopiero w sobote .
27 lis 18:23
bezendu: Ja pisałem 9 maja 2014
27 lis 18:24
Blue: ja tam sobie wyłączyłam Pc= πr2(1+2) i nie miałam takich problemów ^^
27 lis 18:24
Blue: trq, bo właśnie widzę, że już są dostępne arkusze z polskiego roz. i matmy roz., tak Czyli to jest nie fair, bo u mnie rozszerzenia wszyscy jutro piszą pewnie wszyscy zobaczą w necie i napiszą na 100% xd Dobrze, że zdaję gegre jutro emotka
27 lis 18:25
undefined: U nas piszemy jutro rozszerzenie. Są różne wersje matematyki rozszerzonej?
27 lis 18:25
Blue: no są, dla techników jeszcze emotka
27 lis 18:36
Olgaaa: są różne wersje dlatego, że Operon stworzył dla tych ze starą maturą i dla tych z nową emotka @trq, tak błąd jest przez ten ostrosłup w normalnych szkołach się pisze tak jak powinno być emotka żeby nie było przecieków emotka
27 lis 18:38
trq: No u mnie szczerze mówiąc ciekawość zwyciężyła, ale najpierw zrobiłem zadania samemu, a dopiero przy 3 których nie ogarnąłem pomogłem sobie odpowiedziami .
27 lis 18:44
Blue: Olgaaa, czyli moja szkoła jest nienormalna? haha, dzięki
27 lis 19:00
Martiminiano: A ja piszę rozszerzenie dopiero w poniedziałek, ale do arkusza ani mi się śni zaglądać. emotka
27 lis 20:13
Blue: Ja napiszę sobie sama w weekend bez zaglądania do odp i na jedno wyjdzie emotka
27 lis 20:59
Olgaaa: Szczerze mówiąc, to według mnie to jest trochę głupie ze strony szkoły, skoro nie robią w wyznaczonym terminie. Sama po sobie wiem, że wolę jednak, żeby nic mnie nie kusiło, że gdzieś są odpowiedzi i na spokojnie się sprawdzić emotka
27 lis 21:59
Blue: Olga, zgadzam się, więc w sumie lepiej, że teraz tego rozszerzenia nie piszę, bo by mnie kusiło emotka
27 lis 22:00