matematykaszkolna.pl
rówanie Pucka: rozwiąż: − 12|x−4|−6≥2 jezeli wychodzi mi 12 x≥ 10 oraz 12x≤−6 to nie ma rozwiazania dlatego ze jest 0.5x? a nie x?
14 lis 16:43
Karolina: rysunek12|x−4|−6 ≥ 2 |*(−2) |x−4|−6 ≤ −4 |+6 |x−4|≤2 ( w myślach sobie mówię ile musi wynosić x żeby wynik w module wynosił zero. W tym przypadku jest to 4. Podstawiam 4−4=0 , a więc na osi zaznaczam punkt 4. Następnie po prawej stronie równania mamy 2. To oznacza, że na naszej osi przesuwamy się o dwie jednostki od 4 w prawo i o dwie jednostki w lewo. Patrzymy na największą zaznaczoną liczbę, którą jest 6. I zaznaczamy obszar mniejszy od 6, ale nie do nieskończoności, tylko do 2. Kółka zamalowane, bo jest mniejsze bądź równe. Mam nadzieję, że pomogłam emotka
14 lis 17:36
daras: x ∊ ∅
14 lis 18:19
Pucka: Karolina, fajnie że starasz się pomóc jednak źle myślisz
14 lis 18:24
daras: jesteś z Pucka ? emotka
14 lis 18:29
Olgaaa: Źle Karolina! gdy na początku mnożysz, to czemu nie mnożysz też szóstki?
 1 

|x−4|≥8
 2 
|x−4|≤−16 x−4≤−16 ∧ x−4≥16 jak wyliczysz, to x∊∅
14 lis 20:12
PW: A co tu liczyć? Zawsze warto najpierw chłodnym okiem spojrzeć na zadanie zamiast rzucać się na mechaniczne przekształcenia. Lewa strona jest ujemna, a prawa dodatnia.
14 lis 22:03
αβγδπΔΩinnerysuję
Φεθμξρςσφωηϰϱ
±
imię lub nick
zobacz podgląd
wpisz,
a otrzymasz
5^252
2^{10}210
a_2a2
a_{25}a25
p{2}2
p{81}81
Kliknij po więcej przykładów
Twój nick