matematykaszkolna.pl
Pochodna jako funkcja. Martiminiano: Dla jakich wartości parametru k oś x jest styczną do wykresu funkcji f(x)=x3+kx−2? Zadanie z tematu pochodna jako funkcja.
11 lis 22:22
Martiminiano: Może jednak ktoś ma jakiś pomysł? emotka
11 lis 22:49
Martiminiano: Nikt? Nic?emotka
11 lis 23:35
Tadeusz: f'(x)=3x2+k
 k 
f'(x)=0 3x2+k=0 x2=−

 3 
12 lis 12:11
Tadeusz: ... bardzo ciekawe zadanko. Nie zapytałem z pochodną czy bez ...
12 lis 14:22
daras: już nieważne ...
12 lis 14:42
Martiminiano: Wybaczcie, może jestem na to za głupi, ale nie wiem jak to ma się do rozwiązania. Rozumiem wszystko co zrobił Tadeusz, ale co z tym dalej zrobić?
12 lis 20:43
Tadeusz: ...zauważ, że skoro oś 0x ma być styczna do wykresu funkcji ... to punkt przegięcia lub ekstremum ma być na tej osi. A jaśli tak to ...
12 lis 20:47
Tadeusz: rysunek na przykład tak −emotka
12 lis 20:48
Tadeusz: ...poradzisz ....czy ...?
12 lis 20:50
Martiminiano: W tej chwili dopiero zacząłem czytać o przegięciach i ekstremach, ale dziękuję bardzo. Gdy to doczytam wszystko na pewno stanie się jasne. Jeszcze raz bardzo dziękuję emotka
12 lis 20:50
Tadeusz: zauważ, że w punkcie dla którego f'(x)=0 musi zachodzić f(x)=0
12 lis 20:55
Martiminiano: Ach... Robiłem to wczoraj w ten sposób, tylko w pewnym momencie zjadłem minus w obliczeniach. Odpowiedź się zgadza, wszystko jasne. Dziękuję bardzo! emotka
12 lis 20:58
Tadeusz:emotka
12 lis 21:01
Tadeusz: może dla wprawy spróbuj bez pochodnej −emotka
12 lis 21:02
Martiminiano: Na pewno spróbuję. emotka
12 lis 21:06
Tadeusz: a wiesz jak? −emotka
12 lis 21:07
Martiminiano: Przeczytam to co mam przeczytać i spróbuję, może się uda. emotka Jak nie, to do północy się zgłoszę
12 lis 21:18
Tadeusz:emotka
12 lis 21:20
daras: a jednak nie
13 lis 10:28
Martiminiano: Niestety nie wiem jak to zrobić w inny sposób.emotka Ale nie poddaję się! Dajcie mi czas do jutra do 21! Obiecuję się poprawić emotka
13 lis 20:45
Tadeusz:emotka Szukaj wśród całkowitych (do dzielenia wielomianu) −emotka
13 lis 20:53
Martiminiano: Niestety nie wiem. Dzielenia wielomianu jeszcze nie przerobiłem, bo wyrzucili nam to w podstawie programowej z podstawy (wielomiany), a sam chcę się za to zabrać jak dokończę ten rachunek różniczkowy.
14 lis 19:08
Tadeusz: ... to jakim TY programem lecisz? −emotka Wielomiany nie .... różniczki tak −emotka
14 lis 19:58
daras: tylko to co ciekawe emotka
14 lis 19:59
daras: albo po prostu nie chodzi do szkoły bo szkoda mu czasu i sam coś ciećwierzy w domu na chybił trafił emotka
14 lis 20:01
Tadeusz: ... tyle,że to zadanko "nie podpada" mi pod maturalne −emotka
14 lis 20:06
Martiminiano: To żadne zadanie maturalne, po prostu z podręcznika. Przecież widać po poziomie trudności. emotka Pokręcone to wszystko, w szkole mam tylko podstawy i na rozszerzenie zdecydowałem się we wrześniu, więc przygotowuję się do niego sam. Akurat pierwszy podręcznik jaki dostałem był z klasy trzeciej i był tam rachunek różniczkowy, więc go realizuję. W zasadzie kończę. Po drodze uzupełniałem to, co było potrzebne do wykonywania tych zadań. Jak dokończę rachunek różniczkowy, to muszę wrócić m.in. do wielomianów.
14 lis 20:48
Martiminiano: Jak to dokończę, to będę robił wszystko po kolei zgodnie z podstawą programową.
14 lis 20:49
Martiminiano: Tak więc spokojnie, do szkoły chodzę Od następnego tygodnia załatwiłem sobie lekcje z rozszerzenia w szkole, także ktoś będzie sprawował nad tym pieczę. Mam nadzieję, że jakoś podołam emotka
14 lis 20:56
Tadeusz: ... czy już na tej maturze będą pochodne ....?
14 lis 21:06
Martiminiano: Tak, w próbnej maturze która znajduje się na stronie CKE było sporo punktów do zdobycia właśnie z tych zagadnień. Coś koło 15.
14 lis 21:09
Tadeusz: ...to chyba nieporozumienie
14 lis 21:29
Martiminiano: Trzeba się nastawić, że coś na pewno w maju z tego będzie, skoro to wprowadzili. Tak samo nowości z prawdopodobieństwa. Na pewno nie w takim wymiarze, ale coś na pewno się trafi.
14 lis 21:33