matematykaszkolna.pl
Prawdopodobieństwo:) Blue: zad.1 Dany jest 30−kąt foremny. Niech N oznacza liczbę trójkątów prostokątnych wyznaczonych przez trzy wierzchołki tego wielokąta. Zakoduj cyfry setek, dziesiątek i jedności liczby N. zad.2 Spośród liczb trzycyfrowych losujemy jedną, niech p oznacza prawdopodobieństwo wylosowania liczby niebędącej kwadratem liczby naturalnej. Zakoduj trzy początkowe cyfry po przecinku rozwinięcia dziesiętnego liczby p.
 179 
Rozwiązałam to i wyszło mi

, czyli koduję 944.
 180 
Natomiast w odpowiedziach mam 975.... emotka
2 lis 16:05
Blue:
2 lis 16:33
Mila: 1) rozważ przypadki, że kąt prosty ma być wpisanym opartym na średnicy, policz ile będzie średnic o końcach w wierzchołkach wielokąta, ile wtedy możesz uzyskać Δprostokatnych.? 2) 900−22=878
878 

=0.97555555...
900 
2 lis 17:07
Blue: W tym drugim się pomyliłam, już widzę... Mila, tego pierwszego nie potrafię sobie wyobrazić.....
2 lis 20:27
Kacper: To pierwsze może sprawiać problemy rzeczywiście emotka Zapewne wielu maturzystów rysować będzie 30−kąt foremny emotka
2 lis 20:32
Mila: Jaką masz odpowiedź do (1)?
2 lis 20:54
Kacper: Ja policzyłem, ale wstydzę się podać emotka
2 lis 20:56
Mila: Podaj, zobaczymy, czy zgodny wynik.
2 lis 20:58
Kacper: 420?
2 lis 21:00
Mila: Zgoda.emotka
2 lis 21:03
Kacper:
2 lis 21:09
Mila: To wytłumacz maturzystce metodę obliczenia na sześciokącie foremnym. Narysować z oznaczeniami?
2 lis 21:14
Kacper: rysunek Kolorowe odcinki to średnice. Teraz na nich tworzymy trójkąty. Dla sześciokąta mamy 3 średnice. Do każdej ze średnic wybieram jeden z pozostałych wierzchołków. Z reguły mnożenia mamy 3*4=12 różnych trójkątów prostokątnych.
2 lis 21:21
Mila: Każdej średnicy odpowiadają 4 trójkąty prostokątne.
2 lis 21:24
Blue: Czyli w tym 30−kącie będzie 15 średnic?
2 lis 22:12
Kacper: emotka
2 lis 22:12
Blue: Czyli 15*28=420?emotka
2 lis 22:13
Blue: Ale szczerze, to w życiu bym sama na to nie wpadła... emotka
2 lis 22:14