matematykaszkolna.pl
Dziedzina ICSP: Dwie dziedziny do określenia : 1. f(x) = cosx2 2. f(x) = log(cos(logx)) emotka
20 paź 13:06
J :
 π π 
2) ...próbowałbym tak: cos(logx) > 0 ⇔ −

+ 2kπ < logx <

+ 2kπ ⇔
 2 2 
 π π 
⇔ 10

+ 2kπ < x < 10

+ 2kπ ....emotka
 2 2 
20 paź 13:22
J : ... ostatnia linijka, to oczywiście potega 10
20 paź 13:23
Godzio : 1. cosx2 ≥ 0
 π π 
wiemy, że cos(t) ≥ 0 ma rozwiązanie: t ∊ [−

+ 2kπ,

+ 2kπ], k ∊ Z więc
 2 2 
 π π 
x2 ∊ [−

+ 2kπ,

+ 2kπ] czyli
 2 2 
 π π 
x2 ≥ −

+ 2kπ i x2

+ 2kπ
 2 2 
Dla k ≤ −1 mamy sprzeczną jedną z nierówności Dla k = 0
 π π π π 
x2 ≥ −

i x2

⇒ x ∊ [ −

,

]
 2 2 2 2 
Dla k ≥ 1 (x ≥ − π/2 + 2kπ lub x ≤ − − π/2 + 2kπ) i (x ≤ π/2 + 2kπ i x ≥ −π/2 + 2kπ) Ostatecznie:
 π 
x ∊ [ −π/2 + 2kπ), − − π/2 + 2kπ)] ∪[ − π/2 + 2kπ, π/2 + 2kπ ] ∪ [ −

,
 2 
 π 

]
 2 
20 paź 13:35
Godzio : Powinno być − π/2 i π/2 oczywiście.
20 paź 13:39
ola: 2. też chcesz?
20 paź 14:45
ICSP: Byłbym wdzięczny emotka
20 paź 14:52
Kacper: 2) Oczywiście źle, bo jakim sposobem możemy liczyć logarytm z liczby ujemnej?
20 paź 14:54
Kacper: ICSP Na zajęciach takie coś masz? emotka
20 paź 14:55
ICSP: Zestaw powtórzeniowyemotka
20 paź 14:57
J : ... a gdzie ta liczba ujemna ..?
20 paź 14:58
Kacper: Nie doczytałem o tej potędze liczby 10 emotka Przepraszam emotka
20 paź 15:09
J : emotka
20 paź 15:11
Kacper: Czyli wszystko gra emotka
20 paź 15:11