matematykaszkolna.pl
~(p=>q)<=>p^~q Studentka_9: Ktoś pomoże? Jestem początkująca w tych sprawach... Logika ~(p=>q)<=>p~q
16 paź 21:23
Kacper: Tabelka i sprawdzasz.
16 paź 21:23
Hurwitz: "Ktoś pomoże? Jestem początkująca w tych sprawach..." Czy komuś też skojarzyło się z czymś innym (lecz równie przyjemnym jak matematyka) emotka?
16 paź 21:27
Studentka_9: Kacper − jaka tabelka? Hurwitz − wybacz tak to jest z ludźmi po 12 godzinnym maratonie na uczelni z jednym okienkiem co trwał 1,5 godziny
16 paź 21:31
PW: Hurwitz, dokładnie to samo
16 paź 21:43
Saizou : sprawdźmy czy jest to tautologia np. metodą skróconą, czyli załóżmy że nie jest to tautologia, zatem ¬(p→q)↔p∧¬q=0 (kiedy równoważność jest fałszywa?) [¬(p→q)=1 i p∧¬q=0 ] lub [¬(p→q)=0 i p∧¬q=1] [p→q=0 i p∧¬q=0] lub [p→q=1 i p∧¬q=1] [p=1 i q=0 i p∧¬q=0] lub [p→q=1 i p=1 i ¬q=1 ] 1∧1=0 1→0=1 sprzeczność sprzeczność zatem wyjściowy schemat zdania jest tautologią
16 paź 21:59
Saizou : rysunek albo tabelką zero−jedynkową gwiazdka to ¬(p→q)↔p∧¬q czyli to tautologia
16 paź 22:12
5-latek: Czesc Saizou emotka Pewnie jestes juz bardzo zmeczony ale w 3 i 4 kolumnie ma byc impilikacja a nie alternatywa tak w ogole to jest prawo zaprzeczenia implikacji
16 paź 22:18
Saizou : cześć, a tak się narobiłem nad tabelką hehe bo nie to przepisałem, bo robiłem sobie dzisiaj przykłady z tego i miałem pod ręką na wykładach 17) ważniejszych tautologii i je sobie sprawdzałem xd
16 paź 22:21
5-latek: Ale ma juz wzor jak robic .
16 paź 22:26
Saizou : ale metoda skrócona jest chyba dobrze emotka
16 paź 22:27
5-latek: Ale pewnie zobaczy rano bo dzisiaj byla bardzo zmeczona nasza kolezanka emotka
16 paź 22:28
Saizou : wiesz każdy ma prawo do odpoczynku, ale nie ma to jak łacińskie określenia tautologii np. tercium non datur, duplex negatio affirmat, reductio ad absurdum
16 paź 22:33