matematykaszkolna.pl
Logika bezendu: Jak ma rozumieć tę tabelki i wiedzieć kiedy którą mam stosować ?
7 paź 18:08
bezendu: Np tutaj https://matematykaszkolna.pl/strona/1641.html 105 nie jest zdaniem w sensie logicznym a 52=25 jest ? Jeśli było by 52 to też nie było by to zdaniem w sensie logicznym ?
7 paź 18:15
Mila: 52 − o tym wyrażeniu nie możesz powiedzieć czy jest prawdziwe czy nie. 52=4 powiesz zdanie fałszywe. 52=25 zdanie prawdziwe.
7 paź 18:20
bezendu: Ok już rozumiem. A teraz tabelki. Po co ich aż tyle ?
7 paź 18:22
Mila: Abyś odkrywał nowe wynalazki i popychał ten świat w dobrym kierunku.
7 paź 18:25
bezendu: To proszę o wytłumaczenie jednego przykładu, resztę już postaram się zrobić sam. Ocenić prawdziwość zdań złożonych a) nieprawda, że funkcja f(x) = x2 jest rosnąca na R
7 paź 18:35
Mila: 1
7 paź 18:51
bezendu: Tutaj nie robię się tabelki ? Tylko 0 lub 1 ?
7 paź 18:57
5-latek: Tak . Nie robisz tabelki bo nie sprawdzasz czy to tautologia tylko oceniasz wartosc logiczna zdania Prawda −1 falsz −0
7 paź 19:02
Mila: albo P F
7 paź 19:06
bezendu: (−1)44 = −1 lub 2008 jest liczbą parzystą”; przed spójnikiem jest 0 a po 1 więc całe 0 ?
7 paź 19:07
5-latek: (−1)44=1 wiec pierwsze zdanie to F −−0 2008 jest liczba parzysta wiec drugie zdanie P −−1 Masz spojnik lub wiec sprawcz czy alternatywa jest prawdziwa czy falszywa gdy jedna zdanie jest falszywe a drugie prawda
7 paź 19:15
5-latek: Dobry wieczor Milu emotka pozdrawiam i emotka
7 paź 19:16
Mila: P Też pozdrawiam miłego kolegę.emotka
7 paź 21:40
5-latek: Milu wczoraj wieczorem powtarzalem sobie z ksiazki Poznac i zrozumiec wlasnosci funkcji Jutro wstawie na forum kilka zadan z tego dzialu
7 paź 21:44
Mila: To do zobaczenia na forum.
7 paź 21:45
bezendu: Czyli jeśli jedna część zdania jest P to całe zdanie P. Nie sprawdza się za pomocą tabelki tak jak mówi 5−latek ?
7 paź 21:45
Mila: Zobacz w tabelce, kiedy alternatywa jest prawdziwa, te proste tabelki musisz pamiętać, Sprawdzasz tabelką bardziej skomplikowane zadania . Będziesz miał na ćwiczeniach, chociaż nie jestem pewna, bo to powinieneś mieć w szkole średniej.
7 paź 21:53
bezendu: Ale ja miałem podkreślam, że w technikum obowiązuję podstawa. Kolejne ćwiczenia z analizy mi przepadają, ze względu na Immatrykulację, a stać w miejscu nie mogę, bo potem będzie więcej zadań i coraz więcej..
7 paź 21:57
Mila: Popatrz co napisałam o fizycznej interpretacji koniunkcji i alternatywy. Jako technik znasz się na prądzie.
7 paź 21:58
5-latek: Masz takie zadanie Podaj wartosc logiczna zdan wchodzacych w sklad altrnatywy i wartosc logiczna alternatywy a) Rownanie x2+x−2 =0 ma dwa pierwiastki lub rownanie x2+x−2 ma tylko jeden piwrewiastek b) 22=5 lub 23=5 c) 5>3 lub 7>2 d) Genewa jest stolica Szwajcarii lub Berno jest stolica Szwajcarii e) 2*3=6 lub 4*2=8 f) Wielomian x5−x−2 jest podzielny przez x−1 lub wielomian x5+x−2 jest podzielny przez x−1 Napisz zaprzeczenia tych alternatyw
7 paź 22:04
bezendu: Wiem, o jakie tabelki Ci chodzi, ale nadal nie wiem kiedy mam je stosować.
7 paź 22:06
5-latek: I nastepne Podaj wartosc logiczna zdan wchodzacych w sklad koniunkcji i wartosc logiczna konunkcji a) Warszawa lezy nad Wisla i Lodz lezy nad Wisla b) 2*2=4 i 2+2=4 c) 4=2 i 22=2 d) 2<0 i 3>2 e) −1>0 i 9=−3 f) Warszawa jest stolica POlski i Genewa jest stolica Szawjcarii g) Rosja rzadi car i Rosja jest mocarstwem atamowym Podaj zaprzeczenia koniunkcji
7 paź 22:10
bezendu: 5−latek dziękuję za zadania, mam swoje z listy nie musisz mi wrzucać emotka Mi nie chodzi o zadania tylko zrozumienie kiedy co i jak ?
7 paź 22:15
bezendu: Już chyba wiem czemu jeśli p=0 a q=1 to p⋁q=1 zgodnie z alternatywy zdań ? Tylko czy dobrze myślę. ?
7 paź 23:18
5-latek: To co napisales to jest prawda A w pierwszym miom zadaniu b) czyli 22=5 lub 23=5 jak bedzie wartoc logiczna tej alternatywy ?
7 paź 23:28
bezendu: 0
7 paź 23:29