matematykaszkolna.pl
Jeden z wymiarów prostokąta przedstawionego na rysunku zmniejszono o 2 cm. Anetka: Hej, pomożecie z tym zadaniem? Jeden z wymiarów prostokąta przedstawionego na rysunku zmniejszono o 2 cm. O ile centymetrów należy zmniejszyć drugi wymiar, aby otrzymać prostokąt podobny do pierwotnego? Rozpatrz 2 przypadki: a) gdy zmniejszono dłuższy bok, b) gdy zmniejszono krótszy bok. Dłuższy bok ma 8 cm Krótszy 5 cm
10 wrz 20:14
sushi_gg6397228: zrob rysunki i potem skala
10 wrz 20:22
Anetka: nie rozumiem?
10 wrz 20:23
sushi_gg6397228: narysuj duzy prostokat 8 x5, potem drugi o boku (8−2) i x i robisz skale
duzy bok duzego prostokata 

=
mały bok duzego prostokata 
 duzy bok małego prostokata 

 mały bok małego prostokata 
10 wrz 20:26
Anetka: i co dalej?
10 wrz 20:35
sushi_gg6397228: trzeba obliczyc
10 wrz 20:36
Anetka: no trzeba ale jak?
10 wrz 20:42
sushi_gg6397228: napisałem rownianie− podstaw liczby i policz masz 3 lata ?
10 wrz 20:43
Janek191: rysunek a) Ma być
8  6 

=

5  5 − x 
8*( 5 − x) = 5*6 40 − 8 x = 30 40 − 30 = 8 x 8 x = 10 x = 10 : 8 = 1,25 Krótszy bok należy skrócić o 1,25 cm ==============================
10 wrz 21:06
Anetka: jak mam podstawić 8 i podzielić ją przez 5 co?! chyba sam masz 3 lata bo innym pokażesz to jasno a tu tłumaczysz to beznadziejnie.
10 wrz 21:06
Mila: Czy wszystkie maturzystki są takie niegrzeczne?
10 wrz 21:10
Janek191: To jest gimnazjalistka emotka
10 wrz 21:16
Anetka: Jasiu a w podpunkcie b jak to zrobic? 8/5 = 8/3 a potem 8 x 3 = 5 x 8 ?
10 wrz 21:18
Janek191: b)
8  8 − x 

=

5  5 − 2 
8  8 − x 

=

5 3 
8*3 = 5*( 8 − x) 24 = 40 − 5 x 5 x = 40 − 24 5 x = 16 x = 3,2 Dłuższy bok trzeba skrócić o 3,2 cm. ==============================
10 wrz 23:32
Anetka: Już później zrobiłam to sama i tyle samo wyszło. Dzięki serdeczne!
11 wrz 15:18