matematykaszkolna.pl
Zadania z potęg Seper: Witam. Mam za zadnie Obliczyć 3 zadania i utknąłem w pewnych momentach (to na zielono ja zrobiłem niewiele ale utknąłem właśnie tutaj i nie wiem co dalej) a)(5 2 ) 8 * 25 32 : 46259 = 52 * 53 : b)24 * 32 + (2 22)22 * 8 = c)(64 16 * 1024−0,3 + 0,25π)0 * (2723) 2 = 1 *
4 wrz 20:58
PW: a) Źle, (52)8 = 528 = 54 Wskazówka: 625 = 252 = 54.
4 wrz 21:06
5-latek: a)= 516*(52)3/2 :4(54)9= (54 *53/2) /(536)1/4= licz sam
4 wrz 21:14
5-latek: Dobry wieczor PW jak drugie oko?
4 wrz 21:16
Seper: Faktycznie źle przepisałem zamiast 52 * 53 − miało być 54 * 53 ale juz zrobiłęm a. po tym co napisałeś 5−latek "licz sam" zrobiłem tak = 57 : (536)14= 57:59 = 5−2 zostaje kwestia zadania b) i c)
4 wrz 21:42
Seper: aaa 5−2 = 152 − pod kreską ułamkową 52
4 wrz 21:44
Eta: Najpierw porządnie zapisz treść!
4 wrz 21:45
Seper: czyli 125 sorki za spam
4 wrz 21:46
Seper: Co jest nie tak z treścią?
4 wrz 21:46
Eta: c/ 1* 272/3= (33)2/3=....
4 wrz 21:46
Seper: Masz racje wybacz , na prawde nie ma tutaj opcji edycji?
4 wrz 21:47
Eta: zad b/ nie mogę odczytać... nawet przy użyciu lupy !
4 wrz 21:47
Seper: ...=32 = 9 emotka
4 wrz 21:49
Seper: co do c a b zaraz poprawie
4 wrz 21:49
Seper: od początku : zadanie b) 24 * 32−3−5 + (222)22 * 8 = w momencie dodawania po lb. 2 jest w pierwiastku przed i po nawiasie w ułamku 22
4 wrz 21:55
Seper: a przy 32 jest −35
4 wrz 21:55
5-latek: Napisz mi ile to bedzie (22/2)2 Oraz zobacz 8=23=(23)1/2 ze wzoru na=a1/n i czytasz takze ten wzor w druga strone Takze wiesz przeciez ze 8=33 bo 2*2*2=8
4 wrz 21:59
5-latek: Ulamki zapisuj za pomoca duzej litery U a nie malej
4 wrz 22:02
Seper: Nie wiem ile to będzie w zadaniu zaciąłem się na samym początku
4 wrz 22:08
5-latek: Przeciez znasz wzor (am)n=am*n wiec licz (22{2})2=
4 wrz 22:13
5-latek: ma byc (22/2)2
4 wrz 22:14
Seper: ach źle zrozumiałem.. ale skąd wzięło się (22/2)2 zamiast (22/2)2/2
4 wrz 22:21
5-latek: Dobrze . To zeby bylo lepiej widac to obliczmy sama potege
2 2*2 

*2=

=
2 2 
4 wrz 22:21
5-latek: Wobec tego zapisz jeszce raz porzadnie ten przyklad b)
4 wrz 22:24
5-latek: Czy on ma wygladac tak ? 24*32−3/5+(22/2})2/2} *8
4 wrz 22:34
Seper: tak dokładnie jeśli przyjmiemy ze / jest jako kreska ułamkowa
4 wrz 22:36
5-latek: To teraz pierwszy skladnik obliczymy
 1 
24*32−3/5 zauwaz ze 32=25 wiec 24*(25)−3/5= 24*2−15/5=24*2−3= 24*

=
 23 
 1 
24*

=3
 8 
Teraz drugi skladnik (22/2)2/2 *8= 22/4*23/2= 21/2*23/2=21/2+3/2=24/2=22=4 Zobacz na post 21:59 gdzie napisalem ile = 8 ale sobie popraw tam ze 8=23 a nie 33 (pomylilem sie ) Teraz dodaj te skladniki do siebie i masz rozwaizanie . Rozpisalem CI to w miare dokladnie zebys wiedzial o co chodzi
4 wrz 22:52
Seper: Stokrotne dzięki teraz przynajmniej wiem jak się od tego zabrać
4 wrz 22:56
5-latek: Zapoznaj sie dbardziej dokladnie ze wzorami na potegownie i pierwiastkowanie Takze musisz wiedziec ze np 2*2=2 a np 3*3=3 bo np 2*2= 21/2*21/2= 21/2+1/2= 21=2 wzor na= a1/n i drugi am*an= am+n
 1 
Jeszce jeden ktory tu zastosawalem a−n=

 an 
4 wrz 22:58
5-latek: Cieszy mnie to emotka
4 wrz 23:03
Seper: Zrobiłeś za mnie całe zadanie emotka, ale takie potęgi to dla Ciebie pewnie zaden problem. Dzięki jeszcze za poświęcony czas. Pokazałeś mi fajny sposób na robienie tego typu zadań, szczerze to wzory na potęgi znam ale miałem problem z tymi pierwiastkami w ułamkach podniesionymi do kwadratu, troche się cykałem na pierwszy rzut oka wygląda strasznie, a z matymy ledwo na 2 wyrabiam Dzieki i pozdrawiam Cie.
4 wrz 23:10
5-latek: Porobisz jeszce troche takich przykladow i bedzie dobrze emotka Rowniez pozdrawiam
4 wrz 23:12